Sivu 1/1

escortin kiekkamittarin asennusongelmia

Lähetetty: 25 Maalis 2009 09:17
Kirjoittaja Billie
Piti ostaa motonetistä huomenna kiekkamittari ja googletin vähä että onko semmosen asennus kovinkin kinkkinen homma ja löytyi tämmönen:

Vihreä: Ecu pinni 21 (rpm) --> ecun johdotus
Musta: Maa
Punanen: Virtalukko
Keltanen: Mittariston valot/kojelaudan valaistus

oon aina luullu että suoraan sytytyspuolaan kytketään suoraan yksi johto. ja tässä vielä kiekkamittarin teksti:

HUOM.Ei sovellu vanhoihin
kärjellisiin sytytyksiin,
vaatii kierroslukusignaalin boksilta
ei siis voi kytkeä suoraan puolaan!!

Mistä mää tiedän onko mun autos kärjetön vai kärjellinen sytytys...mk5 escorttiin se kumminkin tulee ja kun jtn korjausopastakin lueskelin niin eihän siellä mtn lukenu että onko kärjetön vai kärjellinen...ainoastaan luki että suorasytytys on kaikissa nykyaikasissa escorteissa/fordeissa. ja mun käsittääkseni suorasytyskin on semmonen että jokaiselle pytylle on oma sytytyspuolansa...mulla ne piuhat menee ainaki kaikki yhteen ja samaan.

Eli minne mä törkkään ton yhden johdon minkä pitäisi mennä tuonne eculle? itsellä ei oo aavistustakaan että missä koko ecun poksi edes on...paitsi että kartturin puolen kikpaneelin takaa löysin jonkun metallisen poksin mihin tulee iso liitin kun erkkasarjaa joskus asentelin.

Tähän kiekkamittarin kytkemiseen siis neuvoja ja niksejä.

Re: escortin kiekkamittarin asennusongelmia

Lähetetty: 25 Maalis 2009 09:52
Kirjoittaja jsel
Kierroslukumittarin signaali tulee myös suoraan mittariston liittimeen. Mallista riippuen tarvii yksi hyppylanka kytkeä moottoritilan puolelle testipistokkeen ja oktaanivalitsimen vieressä olevaan mustaan kaksinapaiseen liittimeen. Näin tein itse kun vaihdoin karvalakkimallin mk5 escorttin kiekkamittarillisen mittariston.

ECU on tosiaaan se boksin siellä hanttarin jalkotilassa kickpanelin takana.

Re: escortin kiekkamittarin asennusongelmia

Lähetetty: 25 Maalis 2009 10:09
Kirjoittaja Billie
joo itsellä tosiaan on myös se karvalakki malli kanssa missä on auton kuva kiekkamittarin sijaan. vaikka kiekkamittaria ei ole niin tuleeko sinne mittaristoon silti kierroslukumittarin signaali muka? ku oon asentamas erillistä mittaria ni ei huvittais mittaristoakaan alkaa ottamaan irti.

Re: escortin kiekkamittarin asennusongelmia

Lähetetty: 25 Maalis 2009 12:59
Kirjoittaja jsel
Billie kirjoitti:vaikka kiekkamittaria ei ole niin tuleeko sinne mittaristoon silti kierroslukumittarin signaali muka? ku oon asentamas erillistä mittaria ni ei huvittais mittaristoakaan alkaa ottamaan irti.
Tulee kun yhdistää sen yhden hyppylangan konepellin alta. Riippuen mihin oot sen erillisen mittarin laittamassa, niin lyhyempi matka sitä johtoa on vetää siitä mittarin takaa kuin toisen puolen jalkotilasta.