escortin kiekkamittarin asennusongelmia
Lähetetty: 25 Maalis 2009 09:17
Piti ostaa motonetistä huomenna kiekkamittari ja googletin vähä että onko semmosen asennus kovinkin kinkkinen homma ja löytyi tämmönen:
Vihreä: Ecu pinni 21 (rpm) --> ecun johdotus
Musta: Maa
Punanen: Virtalukko
Keltanen: Mittariston valot/kojelaudan valaistus
oon aina luullu että suoraan sytytyspuolaan kytketään suoraan yksi johto. ja tässä vielä kiekkamittarin teksti:
HUOM.Ei sovellu vanhoihin
kärjellisiin sytytyksiin,
vaatii kierroslukusignaalin boksilta
ei siis voi kytkeä suoraan puolaan!!
Mistä mää tiedän onko mun autos kärjetön vai kärjellinen sytytys...mk5 escorttiin se kumminkin tulee ja kun jtn korjausopastakin lueskelin niin eihän siellä mtn lukenu että onko kärjetön vai kärjellinen...ainoastaan luki että suorasytytys on kaikissa nykyaikasissa escorteissa/fordeissa. ja mun käsittääkseni suorasytyskin on semmonen että jokaiselle pytylle on oma sytytyspuolansa...mulla ne piuhat menee ainaki kaikki yhteen ja samaan.
Eli minne mä törkkään ton yhden johdon minkä pitäisi mennä tuonne eculle? itsellä ei oo aavistustakaan että missä koko ecun poksi edes on...paitsi että kartturin puolen kikpaneelin takaa löysin jonkun metallisen poksin mihin tulee iso liitin kun erkkasarjaa joskus asentelin.
Tähän kiekkamittarin kytkemiseen siis neuvoja ja niksejä.
Vihreä: Ecu pinni 21 (rpm) --> ecun johdotus
Musta: Maa
Punanen: Virtalukko
Keltanen: Mittariston valot/kojelaudan valaistus
oon aina luullu että suoraan sytytyspuolaan kytketään suoraan yksi johto. ja tässä vielä kiekkamittarin teksti:
HUOM.Ei sovellu vanhoihin
kärjellisiin sytytyksiin,
vaatii kierroslukusignaalin boksilta
ei siis voi kytkeä suoraan puolaan!!
Mistä mää tiedän onko mun autos kärjetön vai kärjellinen sytytys...mk5 escorttiin se kumminkin tulee ja kun jtn korjausopastakin lueskelin niin eihän siellä mtn lukenu että onko kärjetön vai kärjellinen...ainoastaan luki että suorasytytys on kaikissa nykyaikasissa escorteissa/fordeissa. ja mun käsittääkseni suorasytyskin on semmonen että jokaiselle pytylle on oma sytytyspuolansa...mulla ne piuhat menee ainaki kaikki yhteen ja samaan.
Eli minne mä törkkään ton yhden johdon minkä pitäisi mennä tuonne eculle? itsellä ei oo aavistustakaan että missä koko ecun poksi edes on...paitsi että kartturin puolen kikpaneelin takaa löysin jonkun metallisen poksin mihin tulee iso liitin kun erkkasarjaa joskus asentelin.
Tähän kiekkamittarin kytkemiseen siis neuvoja ja niksejä.