Sivu 1/1

Scorpion -88 käsijarru

Lähetetty: 15 Elo 2005 13:59
Kirjoittaja mn64
Mistä säädän käsijarrun kun on hieman tyhjää kun vetää kahvasta. koitin katsoa kahvan juuresta mutta sielä ei näkynyt säätöruuveja. Enkä löytänyt auton altakaan, en kyllä päässyt kunnolla alle.

scorpion

Lähetetty: 15 Elo 2005 16:11
Kirjoittaja Hoppa
Kyllähän sen säädön pitäisi löytyä vaijeria seuraamalla.
Tavanomaset muovi holkki/mutteri sydeemit siinä missä vaijerinkuori on rungossa kiinni.. Vai mites se meni.

Mistäs moinen säädön tarvis? Onko satululoitten automsäädöissä vikaa?

Lähetetty: 15 Elo 2005 19:22
Kirjoittaja mn64
Käsijarruvaijerissa on "tyhjää" ennenkuin alkaa kiristämään.

Lähetetty: 19 Elo 2005 18:41
Kirjoittaja mn64
Näyttää sille että vaijeria ei saa kiristettyä ainakaan auton alta. vaijeri tekee lenkin auton alla takarenkaalta käsijarrukahvalle ja siitä toiselle takarenkaalle, yhtenäinen vaijeri. Eikö todellakaan kukaan tiedä miten saan tuon tyhjän poistettua kahvalta. Katsastusmiestä tyhjä ei haitannut, minua kylläkin, kun jarru tuntui ottavan hyvin vaikkakin kahva piti vatää aivan pystyyn ennekuin mitään tapahtui.

Lähetetty: 19 Elo 2005 23:45
Kirjoittaja JesseT
Uudemmissa fordeissa säätö on ainakin ihan siinä kahvassa ohjaamon puolella.

Lähetetty: 30 Huhti 2006 09:22
Kirjoittaja martikainen
Jatketaan nyt samassa... Eli eilen ajellessani ajattelin vähän kokeilla herkistellä tota käsijarrua ja tulipa sitten ihan reippaasti kiskottua käsijarrua päälle ja pois. Sitten kuulukin semmonen kiva paukahdus ja käsijarru meni ihan veltoksi. Onko siellä montakin paikkaa mistä ois voinu jotain hajota vai onko vain vaijeri poikki.?
ja autona edelleen sierra -88 ja takana on levyt.

Kerkesin jo katella tonne auton alle mitä nyt auton tunkilla sai sitä nosteltua ja näyttäs siltä et vaijeri on ehjä joten itse epäilisin et oisko antanu periksi sitten niistä säätömutterien kohdista mistä sen vaijerin saa säädettyä kireemmälle. Vaijeri kuitenkin kiristyy kun käsijarrun vetää ihan ylös, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi, että jarru pitäisi.