Sivu 1/1

zetec männät

Lähetetty: 15 Elo 2005 11:10
Kirjoittaja Janska
Eli tuleeko zetecin vakio männät lohkon tasalle vai jääkö alle?Niin ja kyseesähän olis 1.8 zetec

Lähetetty: 15 Elo 2005 14:37
Kirjoittaja JesseT
Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.

Lähetetty: 15 Elo 2005 14:47
Kirjoittaja hartza
JesseT kirjoitti:Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.
Pitää paikkansa, ainakin ykkössarjan 1.8:ssa mäntä tulee muutaman kympin yli lohkon tasosta.

Lähetetty: 15 Elo 2005 20:38
Kirjoittaja jive
JesseT kirjoitti:Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.
ja sama Suomeksi :wink:

Lähetetty: 15 Elo 2005 22:06
Kirjoittaja Volmari
tulee vissiin aavistuksen yliäyräidensä :D

olikos tossa se syykin miksi toi nakuttaa kylmänä? vai onko se ne nostimet kun siellä rallattaa sillon? kun ei sitten vähän lämmettyään nakuta yhtään..

Lähetetty: 15 Elo 2005 22:10
Kirjoittaja Tinde
Volmari kirjoitti:tulee vissiin aavistuksen yliäyräidensä :D

olikos tossa se syykin miksi toi nakuttaa kylmänä? vai onko se ne nostimet kun siellä rallattaa sillon? kun ei sitten vähän lämmettyään nakuta yhtään..
Ei, ekoissa 1.8:ssa on hiukan löysät toleranssit männissä, sen takia kolkuttavat.
Multakin on pariin kertaan kyselty että onko toi Mondeo diisseli.

Lähetetty: 15 Elo 2005 23:26
Kirjoittaja Monteonisti
Lisäksi männät liian lyhyet.

Lähetetty: 16 Elo 2005 08:21
Kirjoittaja Janska
Kiitos vastauksista.

Lähetetty: 16 Elo 2005 08:25
Kirjoittaja Janska
Entäpä mistä tunnistaa zetecin kanget ja kampuran? Pitäs tietää että kummat tohon mun pannuun on vaihdettu lyhyempi iskusiksi, kun mäntä jää tyyliin 5mm alle lohkon tasan kun männistä oli otettu pois ehkä 1,5mm

Lähetetty: 16 Elo 2005 08:30
Kirjoittaja JesseT
Mielestäni kaikissa Zeteceissä on 88mm iskuinen kampura.

Lähetetty: 16 Elo 2005 08:32
Kirjoittaja Janska
JesseT kirjoitti:Mielestäni kaikissa Zeteceissä on 88mm iskuinen kampura.
Varmasti joo, mutta olisko mahdollista että sinne olis jätetty rst:n kampura tai veivit? En keksi muuta selitystä tolle ilmiölle.

Projektihan on siis rst esco 1.8 zetec alakerralla...

Lähetetty: 16 Elo 2005 11:38
Kirjoittaja jive
Janska kirjoitti:Varmasti joo, mutta olisko mahdollista että sinne olis jätetty rst:n kampura tai veivit? En keksi muuta selitystä tolle ilmiölle.
Teoriassa mahdollista, mutta sinne jäisi oletettavasti enempi tyhjää, kuin 5mm. Puristukset on muuten aikas matalat, jos mäntä jää 1.8 Zeta koneessa noin paljon alle dekkitason. Joskus laskeskelin, että RST:n liikkuvilla saisi puristukset 7,5:1 tasolle, mutta tuolla tarttee jo pistää painetta pannuun aikalailla. Hommasta ei selviä myöskään ilman koneistuksia.

Lähetetty: 16 Elo 2005 13:43
Kirjoittaja Janska
Jep..Mutta niitä tuntomerkkejä osaako kukaan kertoa?

Lähetetty: 17 Elo 2005 22:07
Kirjoittaja jive
Janska kirjoitti:Jep..Mutta niitä tuntomerkkejä osaako kukaan kertoa?
Zetecin kampi on täysin tasapainotettu, ts jokaisella kaulalla on vastapainopari. CVH:ssa on vastapaino vain toisella puolella.