zetec männät

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

zetec männät

Viesti Kirjoittaja Janska »

Eli tuleeko zetecin vakio männät lohkon tasalle vai jääkö alle?Niin ja kyseesähän olis 1.8 zetec
Kilosta alkaa ilo
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

JesseT kirjoitti:Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.
Pitää paikkansa, ainakin ykkössarjan 1.8:ssa mäntä tulee muutaman kympin yli lohkon tasosta.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

JesseT kirjoitti:Paljealue on tehty kansitasoon, joten varmasti männät tulee muutaman kymmenyksen YLI lohkotasosta.
ja sama Suomeksi :wink:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

tulee vissiin aavistuksen yliäyräidensä :D

olikos tossa se syykin miksi toi nakuttaa kylmänä? vai onko se ne nostimet kun siellä rallattaa sillon? kun ei sitten vähän lämmettyään nakuta yhtään..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Volmari kirjoitti:tulee vissiin aavistuksen yliäyräidensä :D

olikos tossa se syykin miksi toi nakuttaa kylmänä? vai onko se ne nostimet kun siellä rallattaa sillon? kun ei sitten vähän lämmettyään nakuta yhtään..
Ei, ekoissa 1.8:ssa on hiukan löysät toleranssit männissä, sen takia kolkuttavat.
Multakin on pariin kertaan kyselty että onko toi Mondeo diisseli.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Lisäksi männät liian lyhyet.
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Kiitos vastauksista.
Kilosta alkaa ilo
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Entäpä mistä tunnistaa zetecin kanget ja kampuran? Pitäs tietää että kummat tohon mun pannuun on vaihdettu lyhyempi iskusiksi, kun mäntä jää tyyliin 5mm alle lohkon tasan kun männistä oli otettu pois ehkä 1,5mm
Kilosta alkaa ilo
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Mielestäni kaikissa Zeteceissä on 88mm iskuinen kampura.
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

JesseT kirjoitti:Mielestäni kaikissa Zeteceissä on 88mm iskuinen kampura.
Varmasti joo, mutta olisko mahdollista että sinne olis jätetty rst:n kampura tai veivit? En keksi muuta selitystä tolle ilmiölle.

Projektihan on siis rst esco 1.8 zetec alakerralla...
Kilosta alkaa ilo
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

Janska kirjoitti:Varmasti joo, mutta olisko mahdollista että sinne olis jätetty rst:n kampura tai veivit? En keksi muuta selitystä tolle ilmiölle.
Teoriassa mahdollista, mutta sinne jäisi oletettavasti enempi tyhjää, kuin 5mm. Puristukset on muuten aikas matalat, jos mäntä jää 1.8 Zeta koneessa noin paljon alle dekkitason. Joskus laskeskelin, että RST:n liikkuvilla saisi puristukset 7,5:1 tasolle, mutta tuolla tarttee jo pistää painetta pannuun aikalailla. Hommasta ei selviä myöskään ilman koneistuksia.
Janska
Viestit: 139
Liittynyt: 26 Touko 2005 22:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Janska »

Jep..Mutta niitä tuntomerkkejä osaako kukaan kertoa?
Kilosta alkaa ilo
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

Janska kirjoitti:Jep..Mutta niitä tuntomerkkejä osaako kukaan kertoa?
Zetecin kampi on täysin tasapainotettu, ts jokaisella kaulalla on vastapainopari. CVH:ssa on vastapaino vain toisella puolella.
Vastaa Viestiin