Sivu 1/1

Alottelija miettii cortinaa ja pientä viilailua

Lähetetty: 19 Maalis 2009 13:17
Kirjoittaja Höveliksi
Morjens.Poistakaa/siirtäkää aihe jos menee pahasti metsään.
Elikkä on tullu kauppoja hierottua tuollasesta 1600gt cortina mk3 (papereissa 2.0):sta.Tarkotus ois tehä katu/rata auto.

Mitä oon nyt täältä ja muualta lukenu niin tuota 1600:sta on melko vaikea/kallista viritellä yli 150hv..toisaalta olen miettinyt turbon iskemistä kylkeen ja teho tavotteet noin 160hv.Tarkotus ois siis porata ylikokoon ja työstää kansi paremmaksi..mitenhän paljo tuota kantta kannattaa nostaa että pelaa turbon kanssa pihasta pitemmälle? Tuossahan pitäs olla isommat venat kuin normi 1600:Ssa jos olen oikein käsittänyt?

Järkevintä taitas olla vaihtaa tekniikka 2.0 ohc:n ja se vaparina viilailla tuonne yli 150heposeen mutta toisaalta se turbo kutkuttaa takaraivossa eli kumpaa tässä nyt kannattas ruveta toteuttamaan.Tuo 2.0ohc turbolla höystettynä vois olla mellevä kone mutta kuinka vaikeita nämä ohc:t on turbottaa ylipäätään (TOIMIVASTI)?
Alottelijana kun tässä seilaan niin kaikki neuvot ja vinkit kyseisestä autosta on tervetulleita,myös osia voi tarvita jossain vaiheessa :P.

Edit.Ja siis koneeseen tulee tietenkit nokat yms. tarvittavat hilut tehojen saavuttamiseksi.Alakertakin pitäs saaha vahvemmaksi (ei mitään hajua miten).Aluksi olis tarkotus kokeilla kaasareita turbon kanssa.Tuossa autossa olis valmiiksi iso nelos loota niin kestää varmaan tehojen kasvun kohtuu hyvin?

Re: Alottelija miettii cortinaa ja pientä viilailua

Lähetetty: 21 Maalis 2009 13:52
Kirjoittaja Speed_Sprite
jos katulailliseks haluat ja 2.0 litra oharikonee meinaat laittaa nii joutuu vaihtaa jarrut iskarit ym ym mut se olis silti parempi ja helpompi vaihtoehto jos tehoo haluut ja kyllä ne kestää hyvin turbotusta tossa ny on linkki mistä löytyy pitkälti kaikki tarvittava --->
http://www.rallyracefin.fi/ford-erikois ... %20OHC.pdf ja jos päädyt laittaan ton 2 litra ohari nii hommaa siihen cossun alakerta ne ny ei iha älyttömästi maksa ja kestää tehoo ja paljon! ja muutenha noita alakertoja parannetaa paremmil laakereil veiveil ja kestävämmil pulteil+koneistuksil eli tasapainottamal kiillottamal ja keventämällä