Sivu 1/1

Saabin veiveistä

Lähetetty: 18 Maalis 2009 07:04
Kirjoittaja TmHPower
niin että kun olen kuullut kun ihmiset puhuvat laittaneen saab 900 kiertokanget ohc sierraan niin että sopiiko suoraan siihen vai ei... ja sopiiko myös doch sierroihin....
vaihtoehtoisesti voi kertoa dohc sierran 2.0 8valve siis kiertokangen mitat..

KIITOS

Re: Saabin veiveistä

Lähetetty: 18 Maalis 2009 20:37
Kirjoittaja emax
Semmonen budjetti takomäntä sarja on porauttaa ohc mahlen 92mm matalille takomännille (alunperin vw kupla) ja laittaa niiden kans saabin H moottorista kiertokanget. Kiertokangen laakerit saabista ja sopiva hela yläpäähän niin sopii ja kampikulma paranee. Vakiomännän kans kanget ei sovi.
Eipä taida dohciin sopia.

Re: Saabin veiveistä

Lähetetty: 19 Maalis 2009 07:23
Kirjoittaja TmHPower
kiitos tuosta mutta ei hyödyttänyt minua, onko kellään tietoa doccilaisen kiertokangen mitoista. laakerireikä (kampiakselin päähän), pituus ja männäntapin reiän koko? kiitos.

Re: Saabin veiveistä

Lähetetty: 23 Maalis 2009 18:56
Kirjoittaja tikkku
niin ja ne saapin kanget pittää laittaa väärinpäin.. se pitää muistaa ettei mene kulmat sekasi.. ku saabahan pyöriii väärin päin vai mitenpäin se nyt oli..
onko kellään tietoa passaako TURBO saaban kanget ohariin?

Re: Saabin veiveistä

Lähetetty: 25 Maalis 2009 19:32
Kirjoittaja emax
TmHPower kirjoitti:kiitos tuosta mutta ei hyödyttänyt minua, onko kellään tietoa doccilaisen kiertokangen mitoista. laakerireikä (kampiakselin päähän), pituus ja männäntapin reiän koko? kiitos.
Pituutta en saanu mitattua kun en moisia veiviä enää löytäny mutta täs ny jotain std mittoja, jos viä tarvii.

DOHC
Kiertokanki: laakerikaula 50,89-50,91mm pesä 53,89-53,91mm
Mäntä: halkaisia 86mm lakikorkeus 32,27mm kokonaiskorkeus 62,27mm
Männäntappi 20,6mm puristekiinnitys

OHC
Kiertokanki: 51,99-52,00mm / 55,01-55,02mm
Mäntä: 90,83mmx41,55mmx69,55mm
Tappi: 24mm puriste

Re: Saabin veiveistä

Lähetetty: 02 Touko 2009 12:31
Kirjoittaja viagratabu
tikkku kirjoitti:niin ja ne saapin kanget pittää laittaa väärinpäin.. se pitää muistaa ettei mene kulmat sekasi.. ku saabahan pyöriii väärin päin vai mitenpäin se nyt oli..
onko kellään tietoa passaako TURBO saaban kanget ohariin?
paska puhetta! kanget oikein päin ja männät väärin päin, männissä oleva nuoli vauhtipyörään päin! itsellä huono kokemusta ku nuolet laittanut jakopäähän´päin! kuplassa männät laitetaan vauhtipyörään päin... ja saahan sen mittaamalla männäntapistakin ettei ole keskellä ja se "vahvempi" puoli tulee siis sinne päin kun mäntä nousee ylös, eli siis vahvempi kuskin puolelle! se on FAKTA! :)