Sivu 1/2

SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 17 Maalis 2009 13:38
Kirjoittaja Speed_Sprite
Eli tollanen vekotin olis hakuses ja pitäs saada vähä tietoo ku olis tarkotus kokeilla huvin vuoks viritellä tota vähä enemmä,hyllystä löytyy ylimääräsenä edellisestä projektista garreti t03 ym kivaa,mut kiinnostais tietää vie muutama asia eli:

1.Mikä turbo tossa mahtaa olla vakiona ja paljon tossa on vakio ahdot? ja korjatkaa jos oon vääräs mut tossaha ei vissii oo vakiona cooleria ollenkaa?

2. Voiko toho laittaa/mahtuuko 2 litrase bensa ohc:n turbo käyttöön suunniteltu jyrkempi nokka ja säädettävä nokka-pyörä? ku eikös toi nokivasara oo kans ohari? Vai pitäiskö vaan hioo omasta nokasta?

3. Paljonko toi kone kiertää vakiona ja miten kierroksen rajotin ohitetaa? ja paljon toi kone kestäis sit kiekkoja,ahtoja ja tehoo ylipäänsä vakiona jos sitä ei avaa ja kunnosta? entä jos vaan kantta parantais?

4. Ja sit vie kytkimestä ja laatikosta eli mikä loota tolla on,iha type9 vaan vai? ja paljonko toi vakiokytkin mahtaa kestää? toki sen joutuu varmaa vaihtaa jos tehoo enemmä repii mut kumminki :?: :roll: :lol:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 17 Maalis 2009 17:37
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Minä lisään tähän vielä yhden kysymyksen. Onko tuo sierroissa käytetty 1.8td sama kone kuin mondeoissa ja escorteissa?

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 17 Maalis 2009 18:35
Kirjoittaja Speed_Sprite
eikös se kai oo ainaki johonki 96-97 vm asti? :roll: :D

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 18 Maalis 2009 00:50
Kirjoittaja Januzki
Joo mun käsitys on kans, että olikohan vuoteen -97 asti tehty tuolla samalla tekniikalla. Muistaakseni tuo moottori on Endura-D (75hp). Sitten 98- on Endura-DE, jossa on ainakin välijäähdytin (90hp).

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 19 Maalis 2009 20:59
Kirjoittaja emax
Sierra on etukamareilla ja ainakin uudemmat escot ja mondeot on suorasuihkuja.
Sen ainakin voi varmasti sanoa että ohceen nokka ei sovi sinne päinkään. Mutta eihän diisseli vaadi ku ison coolerin, hyvän turbon, ja lisää painetta ja ruokaa niin tehoa saa niin paljo ku paikat kestää ja pumpusta tulee tavaraa :mrgreen:

Olispa kiva vähä näyttää foorttilla mersuulle kuinka mökä palaa, mutta ei tällä moottori valikoimalla taida onnistua :(

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 19 Maalis 2009 22:53
Kirjoittaja Speed_Sprite
s joellaki noita meisseleitä ja bemareita pyörii riesaks asti :D onks sulla emax mitää tietoo noista td sierroista onko ne kaikki vähäpäästösiä? on meinaa vähä hankalampaa käynnös mahdotonta sen jälkee tehä mitää noil mut eikös noita myllyjä oo alettu tekee noihi jo 88 ja niitä on laitettu sierroihi ja p100 93 asti mihi niitä on tehty nii luulis kai niitä ny löytyvä ei vähäpäästösinäki olis kyl mielenkiintosta lyödä tosiaa toho värkkii garreti t03 ja cooleri ym. :D ku jäi edellisestä rojektista tarpeettomaks ei ehtiny ees nokalle asti noi kilkkeet ku käytiin iiässäl ajan kuluks pistämäs yks hirvi paloiks ja katkottii kaupan päälle parit puut valtio mettistä :roll: :D

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 19 Maalis 2009 22:56
Kirjoittaja Speed_Sprite
nii ja tosiaa mikä loota tol on,type9 :?: :|

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 20 Maalis 2009 19:28
Kirjoittaja emax
En usko että -88 olis vielä vähäpäästöinen. Laatikosta en tiedä varmasti mutta ainaki vanhemmis vois olla type9, koska mt-75 tuli vasta -90, ja tuos moottoris on normaali fordin rivikoneen pulttijako.

Mersujen pumppuja lähettävät mynädieselille, ja sielä vaihdetaan sisälle isommat elementit ja rakennellaan/säädellään ahto rikastusta ja kierroksen rajoitinta. Ja kova kulkuisia värkkiä ovat, esim. 24v ja 3 litraisis kuutosis (om606) n. 900nm dieselin vääntöä ja tehoja 450 hepan tietämis. Ite pääsin töis yhtä testaamaan ja voin kertoa että veti suuta hymyyn ihan g-voimien puolestakin vaikka ei kytkin enää täysin moisia voimia pitänykkää :twisted: Pumpun päivitys maksaa 1000e molemmin puolin.
Jospa ne osaas fordin pumpullekki jotain tehdä :roll:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 20 Maalis 2009 20:24
Kirjoittaja Speed_Sprite
luulis ny ainaki... paljokoha tos voorti pumpus riittää tehoo ei taida olla varmaa juuri kellää kokemusta :D

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 20 Maalis 2009 20:25
Kirjoittaja Speed_Sprite
nii siis vakiona..kokeilemallaha se selviää :lol:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 00:25
Kirjoittaja emax
Siitä vaan kokeelemahan :)

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 00:52
Kirjoittaja Speed_Sprite
näi o vie ku onnistuis löytää jostai tollase ei vähäpäästöse et ois mahkut saada se vie katulailliseks :roll: tulee siinä varmaa samal kokeiltua aikalailla koneenki kestävyys :D mut eikös tos oo vissii aika kestävä alakerta :?: nii mä oon ymmärtäny ku noista td koneista oon lukenu tääl foorumil 8)

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 12:13
Kirjoittaja emax
Lämpö se pahin ongelma on.

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 13:28
Kirjoittaja Speed_Sprite
öljynlauhdutin vois varmaa olla aika järkevä hankinta eikä se käytettynä hirveesti maksa ja ehkä pykälää kylmempi termari et rupee nesteet kiertää aiemmin ja kannen vois käyttää auki tarkastaa/kunnostaa sen ja pistää kasaa vähä paremmal kansipahvil :roll:
eikä toho ny oo tarkotuskaa miljoonia sijottaa iha mielenkiinnosta pitää kokeilla :D ja tulee se kumminki huomattavasti halvemmaks ruveta tollasesta repii tehoja ku turbottaa jotai vapari bensaoharia ja cossusta ei tarvi puhuakkaa tässä yhetydes :D varsinki tosiaa ku puhalli ja cooleri löytyy jo hyllystä ja ku kaikki tekee ite nii eipä se kalliiks tuu

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 15:25
Kirjoittaja emax
Pakopaineet ja lämpö ja imuilmanlämpö. Nuohin kannattaa kiinnittää huomiota. Parempi pakosarja ja cooleri. Pelkällä coolerillakin pääsee jo hyvin alkuun, ei se öljynlauhdutinkaan pahasta tietenkää oo. http://www.holysmoke.fi/forum sivustolla kannattaa myös käydä surffaamas.

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 21 Maalis 2009 15:52
Kirjoittaja Speed_Sprite
njoo täytyy käydä tsekkaamas kokemukset vähä vähis noista kiisseleistä mut eiköhä se siitä ja tosiaa tos konees varmaa riittää kyl potentiaalia kohtuu helposti ja halval ku vaan tosiaa vaihtaa vähä palikoita sinne

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 24 Maalis 2009 11:10
Kirjoittaja Januzki
Mitenkä, olisko Garretin to3 sopiva ahdin, jos hakis tämmösestä koneesta jotain 150-200hp? Pitää kokeilla ensiks, että mitä tuosta Lucasin pumpusta saa irti. Voi tietty olla, että ei riitä pumpussa löpön syöttö kovin pitkälle.

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 24 Maalis 2009 11:29
Kirjoittaja Januzki
Speed_Sprite kirjoitti:luulis ny ainaki... paljokoha tos voorti pumpus riittää tehoo ei taida olla varmaa juuri kellää kokemusta :D
Oulussa Diesel Turusella kävin hakee tuohon Lucasin pumppuun yhden tulpan, kysäsin samalla sitten löytyykö niiltä niitä Boschin pumppuja. Tuumas vaan, että kyllä tuosta Lucasin pumpustakin saa syöttöjä säädettyä aika hyvin :D

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 24 Maalis 2009 13:01
Kirjoittaja Speed_Sprite
toi oli hyvä tieto :D kyllä kai se iha sopiva pitäis olla ittel tosiaa jäi edellisestä projektista sellane nii aattelin sen pistää sinne kunha löytyy sopiva auto ekana :roll: ajattelin eka soveltaa cossun pakosarjan kans sen hyrrä sinne mut taidan muokata vanhaa sarjaa tai tehä uuden taitaa muute nousta se pakosarja ja hyrrä liian lähel imusarjaa ku ne perkeleet on samal puolel eikä välttämättä edes sovi sinne..sit vaan lyödä lämpöeriste teippiä pakosarjaa ja modata siihe pakosarja ja imusarja välii joku levy mahd. hiilarista et sais imuilmat pysyy mahd viileenä,sitte tehä imuputket samaa tyylii ku cossus ja lyödä vapari päähä ja cooleri keulil,täytyy vaan ettiä sellane mis on tulo ja lähtö samal puolel ettei tarvi turhaan alkaa vääntelee putkee toiselta puolelta autoo ja sitte mahdollisesti kylmempi termari ja öljylauhduti et sais lämmöt pysyy mahd alhaal nii ja putkisto titetenki uusiks,itelki tehotavote 150-200 välil :wink:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 24 Maalis 2009 13:07
Kirjoittaja Speed_Sprite
sitte ottaa vie huohotinletku vittuu imusarjasta jos ei oo jo otettu lyödä vaikka oma huohotinsuodatin ja pistää kii johki ei maksa montaa euroo ja tarkastaa pumpun kalvot et on kunnos mun käsitykse mukaa noi on ton konee heikot kohdat :roll: :)

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 31 Maalis 2009 19:27
Kirjoittaja Januzki
Speed_Sprite kirjoitti:sitte ottaa vie huohotinletku vittuu imusarjasta jos ei oo jo otettu lyödä vaikka oma huohotinsuodatin ja pistää kii johki ei maksa montaa euroo ja tarkastaa pumpun kalvot et on kunnos mun käsitykse mukaa noi on ton konee heikot kohdat :roll: :)
Oisko tuosta kuvaa tuosta huohotinletkusta?

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 31 Maalis 2009 22:14
Kirjoittaja Speed_Sprite
ei oo ku uupuu vie koko pirssi tää on vasta suunnittelu asteel ku pitäis löytää sellane mikä on 2+3 paikkaseks pakuks pikkuverol rekisteröity jo valmiiks ku sitä ei enää nykyää saa pikkuverol rekisteröityä ja toiseksee sen pitäs olla 90 tai 91 vm ettei ois vähä päästöne ku olis tarkotus saada täysi katulailline siitä nii noi kriteerit rajottaa aika paljon sopiva yksilö löytämistä :roll: :lol: mut kato tolta--> viewtopic.php?f=3&t=2496 tol oli mun mielestä jossai välis puhetta siitä alipaine hommasta ja jotai kuvia jos en vääri muista :wink:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 01 Huhti 2009 01:18
Kirjoittaja Januzki
Jeps, pitää kattoo.

Mitenkä, meneekö Garretin T3/4 liian isoks?
Tietoja:
- imusiipi 56mm
- pakosiipi 56mm
- imu ar .42
- pako ar .48

Vai tulisko tuolla ahtimella jo sellanen peli, että alakierroksella ei ahtais mitään ja ylhäältä sitte repäsis? :lol:

Toinen vaihtoehto: Garrett to3:
Tietoja:
- imusiipi 40mm
- pakosiipi 47mm
- imu ar .42
- pako ar .48


Kumpihan näistä ois parempi, kun tosiaan hakusessa +150hv. Mut varmaan alta 200hv:n jää.. Jälkimmäinen varmaan heräilis alempaa?

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 01 Huhti 2009 14:51
Kirjoittaja Speed_Sprite
emmä usko et toi t3/4 välttämättä liian iso oo kunhan tekee paremma pakosarja ja putkisto ja iso cooleri,riippuen tietysti tosiaa tosta pumpusta et paljonko siinä piisaa tehoo :D mut itel on ylimääräsenä toi t03 nii ajattelin sen pistää kylkee ym hilut niinku edellä kerroinki nii näkee sitte mihkä asti tehot riittää ja toihan on perjaattees sama puhallin ku cossuis et kyl sillä pitäs pariin sataa hepoo päästä jos kakkua riittää eikä rupee virtauste tai lämpöjen takia ahdistaan :roll:

Re: SIERRA 1.8 TD

Lähetetty: 01 Huhti 2009 16:31
Kirjoittaja Januzki
Speed_Sprite kirjoitti:onks sulla emax mitää tietoo noista td sierroista onko ne kaikki vähäpäästösiä? on meinaa vähä hankalampaa käynnös mahdotonta sen jälkee tehä mitää noil mut eikös noita myllyjä oo alettu tekee noihi jo 88 ja niitä on laitettu sierroihi ja p100 93 asti mihi niitä on tehty nii luulis kai niitä ny löytyvä ei vähäpäästösinäki
Ake:lta lainatakseni: "Henkilöauton tulee olla vähäpäästöinen jos se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.1992 tai sen jälkeen.
Auto tulee merkitä rekisteriin vähäpäästöisenä jos auto on hyväksytty sellaisen säännöksen mukaan, joka täyttää vähäpäästöisen auton vaatimukset. Merkintä vähäpäästöisyydestä koskee autoa, joka on otettu käyttöön 1.12.1988 tai sen jälkeen. Vähäpäästöinen auto tunnustettiin ensimmäisen kerran asetuksessa 1988/912."

TÄÄLTÄ lisää..