2008 Mustang GT manuaali perän kolina

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
mr_california

2008 Mustang GT manuaali perän kolina

Viesti Kirjoittaja mr_california »

Olen vierailemassa Jenkeissä kaverini luona, joka ei tiedä mitään autoista - minä tiedän jotain, mutta jenkkiautoista vain vähän. Eli kaveri on ostanut Mustang GT:n uutena tarkoituksena tuoda se myöhemmin muuttoautona Suomeen. Auto on manuaalilaatikolla ja sillä on nyt ajettu alle 3t mailia.

Ihmettelen vähän, miksi vaihtojen yhteydessä (1,2-vaihteilla ainakin) kuuluu ajoittain perästä melko kuuluva kolaus, ihan samantyyppinen kuin vanhassa Hiacessa kuului kun kardaanin ristikkonivel oli väljä. Kysyin tästä kaverilta, ja hän sanoi että myyjän mukaan tämä on amerikkalaisen muskeliauton ominaisuus. :roll: Tiedän että amerikkalaiset eivät oikein häävejä manuaalilaatikoita osaa tehdä, mutta että sen pitäisi olla noinkin ronkeli?

Mitä mieltä arvon raati on, pitäisikö autoa kuitenkin käyttää takuuhuollossa? Yritän pitää seuraavilla ajomatkoilla radion kiinni jotta tulee kuunneltua vähän tarkemmin milloin, ja miten voimakkaina nuo kolahdukset kuuluvat. Raportoin sitten uudestaan.
Avatar
Duzter
Viestit: 132
Liittynyt: 11 Kesä 2005 21:05

Re: 2008 Mustang GT manuaali perän kolina

Viesti Kirjoittaja Duzter »

http://forums.stangnet.com/777227-clunk ... lutch.html
As mentioned, the driveshaft is crap, but some clunk comes from the upper control arm mount: the hole for it is bigger than the bolt so it clunks. Smooth shifting at part throttle driving and a little practice and it's barely noticeable. When I first got mine, it was really annoying.
Tukivarsien ylempien kiinnikkeiden rei'issä välystä tms.(?)

Jenkkiauto kun on kyseessä niin paremmin tietäävät varmaan...

http://www.mustangclub.fi
http://www.overdrive.fi/forum/

:wink:
Mondeo
Vastaa Viestiin