Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä kyseinen kulkine dohc sierra -90 sammuilee satunnaisesti ajossa kun kytkin on pohjassa, ennen sammumista se ei varoita mitenkään vaan sammuu, lähtee kyllä heti käyntiin kyseisen ongelman jälkeen. Tyhjäkäynti on ihan normaali ja silloin ei vaikuta vaikka kytkin olisi pohjassa. Voisiko lisäilmaventtiili aiheuttaa tuollaista ? Joku aika sitten sen puhdistin, mutta en saanut poistettua kaikkea sitä karstaa siitä akselista, millähän aineella tuo kannattaisi puhdistaa ?
Vaihdelaatikossa on VSS-anturi, mikä vois aiheuttaa vastaavanlaista ongelmaa toimiessaan huonosti. Itse anturista en ole koskaan kuullut että olis viallinen, mutta siinä johtoliitoksessa on usein jotain hämminkiä, on siinä jossain koneen ja tulipellin välissä. 3-johtoa menee sinne anturille, ja kulkikohan pakkivalon piuhatkin samaa kautta, eli olisko siinä 4-5 johtoa siinä samassa nipussa. Jos saat autoa ylös, niin seuraa laatikolta päin johtoja.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Omassa sierrassani on samaa vikaa. Tosin vika ilmenee vain kylmällä koneella.. Jos vaikka lähestyy risteystä ja painaa kytkimen alas niin kone uhkaa sammua, kierrokset pomppii melko alhaalla siihen saakka kunnes auto pysähtyy. Sitten oitis kierrokset tasaantuvat. Joten kovasti tuntuisi vika tässäkin liittyvän tavalla tai toisella nopeusanturiin..