Sivu 1/2

Kiekkamittari asiaa?

Lähetetty: 13 Helmi 2005 15:36
Kirjoittaja Power
Ostin tuossa Escorttiin(1.6CL -94 Zetec) mittariston XR3i :ta ja kiekka mittari näyttää kaks kertaa enemmän kuin pitäis :( Noh nyt aattelin vaihtaa sen vm-91 olevasta CVH koneella olevasta escortista...mahtaako mittari olla vieläkin väärä??? eli siis sama kuin tuossa XR3i:ssä.....jos sekin näyttä em.tavalla nii miten sen vois muuttaa....eli se saa vissiin kaks kertaa nopeemman pulssin kuin pitäs....ja tuossa XR3i:ssä oli kuulemma 1.8 Zetec???????? Kertokaas miulle????? :D :lol: :o Että kannattaako vaihtaa tuo mittaristo CVH:n mittaristoon vai onko se ihan sama mittaristo??? Asialla olis kiire koska huomenna on viimeinen päivä aikaa palauttaa mittaristo purkaamolle.....jos joku tietää nii ei tarviis turhaa hakee samaa ja kokeilla...vois ostaa jotain muuta.... :D Kiitos!

Lähetetty: 13 Helmi 2005 16:39
Kirjoittaja p3
onkohan siinä nyt semmonen ongelma että se on laturilta impulssin saava tai sitte sulla tulee impulssi laturilta mutta pitäs tulla puolalta. on tuo virhe senverran suuri.

Lähetetty: 13 Helmi 2005 20:49
Kirjoittaja Power
Laturilta????? :?

Lähetetty: 13 Helmi 2005 20:52
Kirjoittaja Power
Se oli vaan kumma että se näyttää just kaks kertaa enemmän.....tyhjäkäynti kun pitäs olla vajaa 1000 nii se näytti 2000 :? :? :shock: :D Voiko kierroslukumittari ottaa tietonsa laturilta??? :shock:

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:03
Kirjoittaja lalli69
Kiekkamittaristo pitäis olla kaikissa malleissa sama(väreissä on eroja...), paitsi cossussa.

Pitäiskö se impulssi tulla virranjakajalta...

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:06
Kirjoittaja Power
Aika outoo......sitten on juu......mistähän moinen mittarin kuseminen voisi sitten johtua...........jospa se onkin rikki......eli CVH:n mittaristo pitäs käydä vai??? :? :shock: :D Sen mittarin pulssi johto on mittariston taka liittimessä kuudes jenka kellosta katottuna ja mulla tulee johtosarjasta siihen paikkaan vihree johto ja jotain täkyyhän sieltä kyllä tuli mutta mikähän hitto siinä on?? :shock: :cry: :roll:

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:26
Kirjoittaja janzamar
puolasta oon tottunu että kiekkamittari ottaa,vai jokos sekin on muuttunu?
en pysy näitten uusien perässä yhtään..hitto kun satelliiteilla otetaan säädöt.. :x

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:29
Kirjoittaja ZyaS
Suorasytytys vehkeissä otetaan laturilta/akulta impulssi
ja sitten taas niissä missä normi puola niin tietenkin puolalta.. paitsi jos on sellanen mittaristo mikä tarvii sen lataus impulssin toimiakseen

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:37
Kirjoittaja Power
Mutta jos se ottaa sen pulssinsa laturilta/akulta nii miks se mittari tarvii 3-johtoo toimiakseen....vai tuleekohan se laturin piuha ennen lataussäädintä tai jotain.....erillistä puolaahan tuossa ei ole.....

Lähetetty: 13 Helmi 2005 21:48
Kirjoittaja ZyaS
eli suorasytytys on kyseessä.. nyt varmaan auttais kytkentäkaavio kun itse en oo vielä ainakaan joutunu suorasytytys vehkeisiin jälkeenpäin kiekkamittarii lisään.. :?

minkä värisiä ne johdot on??

villi veikkaus että siinä on yks maa, yks Plussa ja sit se kolmas on öö.. mittarivalo :P

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:06
Kirjoittaja Power
lamppu on erikseen.............plussa ja miinus ja sitten se vihree....se tässä ihmetyttää että jos siinä XR3i :ssä oli muka Zetec...nii miks mittari ei käy

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:09
Kirjoittaja ZyaS
minkähän ikäsestä tuo mittaristo on?? :roll:

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:11
Kirjoittaja p3
katoppa tuleeko laturin w-napaan( vaihtovirta ) piuhaa tai onko sitä napaa ollenkaan.
siitä se impulssi tulee laturilta.

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:12
Kirjoittaja Power
Mittari on vm-91.............Se CVH escortin mittari vois olla lupaavampi koska siinä on sama puola näköjään......

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:16
Kirjoittaja p3
niin piru onko siinä tyhjä kipinä :?:

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:18
Kirjoittaja Power
???

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:21
Kirjoittaja p3
ruisku katti vehkeissä on joissaki ylimääränenkipinä joka varmistaa että kaikki bensa palaa ennen kattia.

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:22
Kirjoittaja Power
Paha mennä sanoo.... :D

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:25
Kirjoittaja Power
Noo...pitää mennä huomenna vaihtaa se mittaristo.....ja kattoo että miten käy.... :D :lol:......siinä on vaa semmonen pikku juttu :lol: ...eeeettä mä ostin sen 4.2.2005 ja siinä on 8-päivän palautus oikeus...... :lol: :lol: :D :( Noh katotaan miten ÄIJJÄN käy :lol:

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:30
Kirjoittaja Regu
Jos muistiini voi luottaa niin sanon että zetec koneissa on tämä hukka kipinä systeemi ja siitä johtuu mittarin näyttämä virhe.

Lähetetty: 13 Helmi 2005 22:43
Kirjoittaja Power
Muutta jos on kaks autoo ja kummassakin on koneena Zetec...nii mistä voi johtuu että mittarit ei käy keskenään? :D

Lähetetty: 14 Helmi 2005 19:18
Kirjoittaja Power
Ei,ei,ei.......CVH:n mittaristokaan ei käy....kokeilin just.....se vaatii kyllä plussa singnaalin mutta laturin W napa ei kyllä ainakaan näytä mitään kirroslukua vaikka neula kyllä liikkuukin..........eli kyllä sieltä alkuperäisestä liittimestä tulee se oikea tieto ja tarvii sellaisen mittarin joka ymmärtää sen....ja XR3i:n mittarihan näytti kierroslukuja mutta liian paljon...eli saman vuotinen ois kovasana :D :) :lol: :lol: elikkäs eroavaisuuksia näyttää kyllä olevan siinäkin suhteessa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:18
Kirjoittaja TeRoK
Mihin laturilla muka tarvitaan moottorin sytytys signaalia? Suorasytkä eli edis vehkeissähän on se oma sytty boksi mikä antaa moottorin ohjaukselle signaalin että se tietää muutella ennakoita. Ja eculta sitten menee sinne puola paketille tieto. Kyllä niissä kaikissa puola pitää olla. Mutta virranjakajaa ei oo. Siitä noi suorasytkä vehkeet on vaikeita kun sieltä boksilta tulee khta eri signaalia. Toinen on se joka määrää ennakot ja toinen on se itse sytytys signaali joka ilmeisesti sinne mittarillekin pitäs saada. Mutta luulisi sen toimivan oikein jos sulla mittariston liittimessä paikka sille on.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:29
Kirjoittaja TeRoK
Kattelin tossa ton 24venasen kytkentä kaaviota niin siellä ainakin näky rundimittari tulevan tohon EEC-IV (moottorin ohjaus) moduulin ja EDIS-6 (sytytys)moduulin välillä kulkevan johdon välille. Todennäkösesti ihan sama systeemi escossa on.
Semmonen tuli mieleen että sulla saattaa siinä olla jo EEC-V moottorin ohjaus kun taas tossa -91 mallissa on vielä EEC-IV. Sieltä saattaa tulla erilailla se signaali. Eli saman ikänen mittaristo niin pitäs pelata.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 21:30
Kirjoittaja Power
Mutta mikä tekee sen että se XR3i:n mittari näyttää kaks kertaa enemmän??? :( :wink: :D :D :D :lol: :lol: