Kiekkamittari asiaa?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Kiekkamittari asiaa?

Viesti Kirjoittaja Power »

Ostin tuossa Escorttiin(1.6CL -94 Zetec) mittariston XR3i :ta ja kiekka mittari näyttää kaks kertaa enemmän kuin pitäis :( Noh nyt aattelin vaihtaa sen vm-91 olevasta CVH koneella olevasta escortista...mahtaako mittari olla vieläkin väärä??? eli siis sama kuin tuossa XR3i:ssä.....jos sekin näyttä em.tavalla nii miten sen vois muuttaa....eli se saa vissiin kaks kertaa nopeemman pulssin kuin pitäs....ja tuossa XR3i:ssä oli kuulemma 1.8 Zetec???????? Kertokaas miulle????? :D :lol: :o Että kannattaako vaihtaa tuo mittaristo CVH:n mittaristoon vai onko se ihan sama mittaristo??? Asialla olis kiire koska huomenna on viimeinen päivä aikaa palauttaa mittaristo purkaamolle.....jos joku tietää nii ei tarviis turhaa hakee samaa ja kokeilla...vois ostaa jotain muuta.... :D Kiitos!
Viimeksi muokannut Power, 13 Helmi 2005 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

onkohan siinä nyt semmonen ongelma että se on laturilta impulssin saava tai sitte sulla tulee impulssi laturilta mutta pitäs tulla puolalta. on tuo virhe senverran suuri.
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Laturilta????? :?
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Se oli vaan kumma että se näyttää just kaks kertaa enemmän.....tyhjäkäynti kun pitäs olla vajaa 1000 nii se näytti 2000 :? :? :shock: :D Voiko kierroslukumittari ottaa tietonsa laturilta??? :shock:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Kiekkamittaristo pitäis olla kaikissa malleissa sama(väreissä on eroja...), paitsi cossussa.

Pitäiskö se impulssi tulla virranjakajalta...
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Aika outoo......sitten on juu......mistähän moinen mittarin kuseminen voisi sitten johtua...........jospa se onkin rikki......eli CVH:n mittaristo pitäs käydä vai??? :? :shock: :D Sen mittarin pulssi johto on mittariston taka liittimessä kuudes jenka kellosta katottuna ja mulla tulee johtosarjasta siihen paikkaan vihree johto ja jotain täkyyhän sieltä kyllä tuli mutta mikähän hitto siinä on?? :shock: :cry: :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

puolasta oon tottunu että kiekkamittari ottaa,vai jokos sekin on muuttunu?
en pysy näitten uusien perässä yhtään..hitto kun satelliiteilla otetaan säädöt.. :x
ei sieltä mitään junia t...
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Suorasytytys vehkeissä otetaan laturilta/akulta impulssi
ja sitten taas niissä missä normi puola niin tietenkin puolalta.. paitsi jos on sellanen mittaristo mikä tarvii sen lataus impulssin toimiakseen
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Mutta jos se ottaa sen pulssinsa laturilta/akulta nii miks se mittari tarvii 3-johtoo toimiakseen....vai tuleekohan se laturin piuha ennen lataussäädintä tai jotain.....erillistä puolaahan tuossa ei ole.....
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

eli suorasytytys on kyseessä.. nyt varmaan auttais kytkentäkaavio kun itse en oo vielä ainakaan joutunu suorasytytys vehkeisiin jälkeenpäin kiekkamittarii lisään.. :?

minkä värisiä ne johdot on??

villi veikkaus että siinä on yks maa, yks Plussa ja sit se kolmas on öö.. mittarivalo :P
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

lamppu on erikseen.............plussa ja miinus ja sitten se vihree....se tässä ihmetyttää että jos siinä XR3i :ssä oli muka Zetec...nii miks mittari ei käy
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

minkähän ikäsestä tuo mittaristo on?? :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

katoppa tuleeko laturin w-napaan( vaihtovirta ) piuhaa tai onko sitä napaa ollenkaan.
siitä se impulssi tulee laturilta.
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Mittari on vm-91.............Se CVH escortin mittari vois olla lupaavampi koska siinä on sama puola näköjään......
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

niin piru onko siinä tyhjä kipinä :?:
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

???
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ruisku katti vehkeissä on joissaki ylimääränenkipinä joka varmistaa että kaikki bensa palaa ennen kattia.
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Paha mennä sanoo.... :D
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Noo...pitää mennä huomenna vaihtaa se mittaristo.....ja kattoo että miten käy.... :D :lol:......siinä on vaa semmonen pikku juttu :lol: ...eeeettä mä ostin sen 4.2.2005 ja siinä on 8-päivän palautus oikeus...... :lol: :lol: :D :( Noh katotaan miten ÄIJJÄN käy :lol:
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jos muistiini voi luottaa niin sanon että zetec koneissa on tämä hukka kipinä systeemi ja siitä johtuu mittarin näyttämä virhe.
Escort 1.8 sport -97
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Muutta jos on kaks autoo ja kummassakin on koneena Zetec...nii mistä voi johtuu että mittarit ei käy keskenään? :D
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Ei,ei,ei.......CVH:n mittaristokaan ei käy....kokeilin just.....se vaatii kyllä plussa singnaalin mutta laturin W napa ei kyllä ainakaan näytä mitään kirroslukua vaikka neula kyllä liikkuukin..........eli kyllä sieltä alkuperäisestä liittimestä tulee se oikea tieto ja tarvii sellaisen mittarin joka ymmärtää sen....ja XR3i:n mittarihan näytti kierroslukuja mutta liian paljon...eli saman vuotinen ois kovasana :D :) :lol: :lol: elikkäs eroavaisuuksia näyttää kyllä olevan siinäkin suhteessa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mihin laturilla muka tarvitaan moottorin sytytys signaalia? Suorasytkä eli edis vehkeissähän on se oma sytty boksi mikä antaa moottorin ohjaukselle signaalin että se tietää muutella ennakoita. Ja eculta sitten menee sinne puola paketille tieto. Kyllä niissä kaikissa puola pitää olla. Mutta virranjakajaa ei oo. Siitä noi suorasytkä vehkeet on vaikeita kun sieltä boksilta tulee khta eri signaalia. Toinen on se joka määrää ennakot ja toinen on se itse sytytys signaali joka ilmeisesti sinne mittarillekin pitäs saada. Mutta luulisi sen toimivan oikein jos sulla mittariston liittimessä paikka sille on.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kattelin tossa ton 24venasen kytkentä kaaviota niin siellä ainakin näky rundimittari tulevan tohon EEC-IV (moottorin ohjaus) moduulin ja EDIS-6 (sytytys)moduulin välillä kulkevan johdon välille. Todennäkösesti ihan sama systeemi escossa on.
Semmonen tuli mieleen että sulla saattaa siinä olla jo EEC-V moottorin ohjaus kun taas tossa -91 mallissa on vielä EEC-IV. Sieltä saattaa tulla erilailla se signaali. Eli saman ikänen mittaristo niin pitäs pelata.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Power
Viestit: 37
Liittynyt: 04 Helmi 2005 23:52

Viesti Kirjoittaja Power »

Mutta mikä tekee sen että se XR3i:n mittari näyttää kaks kertaa enemmän??? :( :wink: :D :D :D :lol: :lol:
Vastaa Viestiin