Mondeo ravistaa TAAS!!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
KARVANAAMA
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Joulu 2007 15:56
Paikkakunta: Muhos

Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja KARVANAAMA »

Eli onkkelma on... Mondeo alkoi ravistamaan kiihdyttäessä... no vaihdoin oikealle käytetyn vetarin. tärinä oli poissa n.1000 km ja se alkoi taas mutta erillaisena... nyt ravistus on ajoittaista eli joskus ravistaa koko ajan ja joskus se alkaa n.10-20km ajon jälkeen ja voi loppua jonkun kilometrin päästä... jäätä ei ole vanteissa ja renkaat on tasapainossa... voisko olla pyöränlaakeri vai se vaihdettu vetari? auto on 1.8 TD ajettu vaatimaton 471 000km
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
Lapasusi

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja Lapasusi »

Jos on samanlailla vetari kun mulla aikanaan 2.5 v6 Mondeossa,Niin siellä on se kuppi laatikon kyljessä mihin vetari menee....Siihen kuppiin kuluu urat...Ja sit ravistaa..Huolella...Ja samanlainen systeemi oli mulla aikanaan RS 2000 Escon kanssa...
KARVANAAMA
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Joulu 2007 15:56
Paikkakunta: Muhos

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja KARVANAAMA »

Perskuta kun ei kehtais taas ottaa vetaria pois... pitäis varaosa kotterostaki purkaa vetari... huoh...
Tällä hetkellä ollut 9 Fordia...
MONTAKO TAIVASPAIKKAA MULLA ON ?
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja joosu »

Käytänpä tätä topikkia ku en kehtaa tehdä uutta. Elikkäs -01 diisel mondeo "ravistaa" koria(ei tunnu ratissa) 1800-2100välisellä kierrosalueella kun kiihdyttää kunnolla. Onko kenelläkään kokemusta, että mistä vois johtua? Voisiko olla kannatinkumit?
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
PRKP
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Huhti 2009 11:09

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja PRKP »

Mulla on Sierrassa jarru jumissa ja tekee seuraavasti:
Muutaman kilsa ok, sen jälkeen alkaa ravistamaan ja kun jarrut tarpeeksi kuumenevat niin täristäminen lakkaa. (Laiskuutta on...) Mutta kannattaa koittaa levyjä, onko ne kuumat ajon jälkee(älkää sormella :wink: ) Eli esim. sylkee...etti nahkat jää... :mrgreen:
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja joosu »

Mikäs siinä sit on et se tuntuu vain kiihdyttäessä reippaasti? eikä yhtää ratissa? :D :shock: Mutta voihan sitä kokeilla niitä jarruja:D
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
PRKP
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Huhti 2009 11:09

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja PRKP »

Jaa vaan kiihdyttäessä... Joko kannatinkumit niinkuin arvelit, tai pakoputki ottaa koriin kun moottori kiertyy kiihdyttäessä? Ja veikkaus paikaksi taka-akselin ylityskohta.
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: Mondeo ravistaa TAAS!!!

Viesti Kirjoittaja joosu »

Ei kun tarkistaan se putki ennen ku vaihtaa ne kummit
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
Vastaa Viestiin