Sierran bensatankin vaihto/paikkaus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Dewi

Sierran bensatankin vaihto/paikkaus

Viesti Kirjoittaja Dewi »

Moro, eli oman sierrani -92 CVH bensatankki vuotaa eikä itsellä oli tiloja sen itse paikkaamiseen tai vaihtamiseen. Eli luultavasti joudun jollakin pajalla sen kunnostuttamaan hieman kalliimpaan hintaan. Haluaisin kuulla vähän mielipiteitä tulisiko halvemmaksi vain suoraan vaihtaa uusi tankki ja paikata vanha? Itse ajattelin että paikkaaminen saattaisi viedä enemmän aikaa joten siitä varmaa pajalla joutuisi maksamaan enemmän? Olen opiskelija joten rahat ovat vähän tiukilla niin ei kalleimman kautta ole varaa tätä hoitaa. Jos ostaisin uuden tankin niin mitä muuta joutusin lisäksi ostamaan? Tiivisteitä yms? Vai onko pajoilla niitä valmiiksi, että itse hoitaisin vain bensatankin löytämisen.

Asun Keski-Suomen alueella oli jos jollakin teistä on tiloja tämän homman hoitamiseen ja innokkuutta voisin maksaa vaivanpalkkaa jos saisi tämän homman hieman edullisemmin hoidettua kuin normaalilla pajalla? Tai jos joku saattaisi tietää hyviä pajoja Jyväskylän seudulla niin neuvoja otetaan vastaan. Jotakin hintahaarukkaa jos joku osaisi sanoa tämän työn hoitamamisessa normaalilla pajalla niin sekin kiinnostaisi. Ja tietenkin jos uuden tankin vaihtaminen on kannattavampaa niin toki voi tankkeja tarjota :D
Sierra2.3-16v

Re: Sierran bensatankin vaihto/paikkaus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Uusia tankkeja saa esim motonetistä, ja on kannattavampaa kuin paikata vanhaa, ei tule olemaan pitkäikäinen..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
tursas

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kysyin samaa tuolla..
viewtopic.php?f=3&t=21825

No, tänään se tuli vaihettua, aikaa tuhertu semmonen 4 tuntia kaverin tallilla, kokenu korjaaja, minä apparina. Jos sitä uudelleen lähtis tekee, oppineena, niin aika vois tippua puoleen.

Ostin uuden tankin Motskusta 70 €, uus panta 10 €, sitten tarvii uusii pätkät 6 mm (paluu) ja 8 mm lähtö millistä sisähalkaisijaltaan bensaletkua ja niihin kiristimet 4 kpl. Mulla puuttuva uusi tiiviste tuli tankin mukana.

Ainoo huono juttu oli että yks 13 kok. pultti (3 kpl) ei auennu ja tankin kulma piti sahata rautasahalla irti.

Sitten ku lopussa laittaa pannan pulttia kiinni, niin se uusi panta ei ulotukkaan niin lähelle, että pultti yltäis kiinni vaan siinä pitää olla semmonen sormen mittanen uusi pultti, että panta taipuu paikoilleen.

Eli materiaalit n. 80 € ja työt päälle, ton tankin hinta on suhteellisen pieni verrattuna vaivaan, että kyllä mä suosittelen uutta tankkia, koska työ on sama jos siis aikoo irrottaa vanhan tankin ja paklaa sitä, ellei sitten totaalisesti selviäis sillä mäntysuovalla tms. massalla. Käytetyn tankin hakemista en miettis.

Onnea ja tupakit pois asennuksen ajaksi suusta :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Dewi

Viesti Kirjoittaja Dewi »

Tuota mäntysuopa juttua voisi kokeilla. Saakos tuota kiinteetä mäntysuopaa vai mitä sen pitää olla ihan normi marketeista? Hangataanko sitä sit vaan siihen vai tarvitaanko jotain esivalmisteluja? :D
tursas

Dewi kirjoitti:Tuota mäntysuopa juttua voisi kokeilla. Saakos tuota kiinteetä mäntysuopaa vai mitä sen pitää olla ihan normi marketeista? Hangataanko sitä sit vaan siihen vai tarvitaanko jotain esivalmisteluja? :D
Kait sen pitää olla sitä Havin aitoa kamaa, pitäis löytyä marketeista, kun muijat jynssää sillä mattoja. Taitaa olla monet muutkin sitä tankkiin laittaneet:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=tan ... =Hae&meta=
Vaikeehan sitä on uskoa, että se siinä pysyis ja tukkis vuodon. :roll:
JyriN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriN »

tursas kirjoitti:Kysyin samaa tuolla..
viewtopic.php?f=3&t=21825

No, tänään se tuli vaihettua, aikaa tuhertu semmonen 4 tuntia kaverin tallilla, kokenu korjaaja, minä apparina. Jos sitä uudelleen lähtis tekee, oppineena, niin aika vois tippua puoleen.

Ainoo huono juttu oli että yks 13 kok. pultti (3 kpl) ei auennu ja tankin kulma piti sahata rautasahalla irti.

Sitten ku lopussa laittaa pannan pulttia kiinni, niin se uusi panta ei ulotukkaan niin lähelle, että pultti yltäis kiinni vaan siinä pitää olla semmonen sormen mittanen uusi pultti, että panta taipuu paikoilleen.

Onnea ja tupakit pois asennuksen ajaksi suusta :D
Juu nopeesti sen tekee, kun on kerran nähnyt miten helppoa se oikeasti on. Ainoa hidaste on se kiinnikkeiden hajoaminen ja siitä syntyvä vastustaminen - yleensä ne kiinnikkeet ei ole sen parempaa meteriaalia kun vaihdettava / korjattava osakaan, joten ihan yhtä haperoa on odotettavissa. Minulla repesi tankin kiinnikkeeseen (siis siihen pohjaan tehtyyn korvakkeeseen) hitsattu mutteri irti ja pultti pyöri tyhjää. Tämän irroittamiseen ja korvaavien osien metsästämiseen meni valtaosa työajasta. :evil:

Se panta voi jäädä ahdistamaan, jos tankki ei ole nostettu ihan kunnolla ylös tai sen ja pohjan väliin on jäänyt mittarin johtonippu ja/tai huohotusletku. Se panta on ihan yhtä pitkä kuin se vanhakin, joten kyllä sen pitäisi mennä paikoilleen ihan vakiopultilla - kiinnittäminen on toki helpompaa hieman pidemmällä pultilla. Minä käytin nostoapuna hallitunkkia (varovasti), jolloin kädet jäi vapaaksi pannan kanssa pulaamiseen. :)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
tursas

JyriN kirjoitti: Juu nopeesti sen tekee, kun on kerran nähnyt miten helppoa se oikeasti on. Ainoa hidaste on se kiinnikkeiden hajoaminen ja siitä syntyvä vastustaminen - yleensä ne kiinnikkeet ei ole sen parempaa meteriaalia kun vaihdettava / korjattava osakaan, joten ihan yhtä haperoa on odotettavissa. Minulla repesi tankin kiinnikkeeseen (siis siihen pohjaan tehtyyn korvakkeeseen) hitsattu mutteri irti ja pultti pyöri tyhjää. Tämän irroittamiseen ja korvaavien osien metsästämiseen meni valtaosa työajasta. :evil:

Se panta voi jäädä ahdistamaan, jos tankki ei ole nostettu ihan kunnolla ylös tai sen ja pohjan väliin on jäänyt mittarin johtonippu ja/tai huohotusletku. Se panta on ihan yhtä pitkä kuin se vanhakin, joten kyllä sen pitäisi mennä paikoilleen ihan vakiopultilla - kiinnittäminen on toki helpompaa hieman pidemmällä pultilla. Minä käytin nostoapuna hallitunkkia (varovasti), jolloin kädet jäi vapaaksi pannan kanssa pulaamiseen. :)
Näin juuri, mutta se uus panta on vaan niin pyöree muodoltaan, ettei se ittekseen taivu paikoilleen suoraksi vaan sitä ehkä pitäis takoa/taivutella vähän muotoonsa ellei pitkää pulttia ole.
Vastaa Viestiin