Sivu 1/1

Virinokista...

Lähetetty: 28 Helmi 2009 11:51
Kirjoittaja emax
Minkähänlaisen nokan ostais sierraan 2,0 ohc, weberin 32/36 dgav:llä. Vääntöä tahtois lisää, mutta toki tehoakin saa tulla. Olisko kokemuksia esim. kentcams FR30-32, ja entäs sitten burton BF134, piper, enem, cranecams... holbayllä alkaa olla jo varmaan liian rajuja.

Kanavat on siistitty, 5kg teräsvauhtipyörä ja venttiiliis 30asteen lisäviiste.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 28 Helmi 2009 21:39
Kirjoittaja K A R I
Itelä oli joskus taunuksesa cranecamssin keppi josa venttiilin nosto 11.05 ja 11.68 ja nokan nosto 6.80 ja 7.16 et ei sieltä tiukemmasta päästä ollu kyseinen nokka.Asteita tais olla272-282!Oma homma kohistaa keinut nokalle ja sääjettävää nokkapyörää en laittanu koska noin puoli hammasta ois ollu tarve siiirtää keppiä. Hyvin pelas vakio merkeisäki. Vääntö alue vain siirty kauemmas vakio merkeilä. Jäykemmät venttiilin jouset laitoin samala mitkä tuli nokan matkasa ni kesti sitä yli 8000jengaa kiliuttaa muutamala vaihteela :lol: Se oli ihan hyvä katu nokka. Jos oikein jyrkän meinaa laittaa ni on kaupungis aika metka ruuhkasa ajaa ko saa kytkimelä luistattaa pienesä vauhisa. Pelti saria oli kaverina ja 32/36 weeberit ja kevennettyä vauhtipyörää ja veiviä kankia sun muuta!! Kannattaa kohistaa ne keinut hyvin et ei syöpäse heti ensimmäisen 3000km jäläkeen sitä nokkaa kelevottomaksi.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 02 Maalis 2009 10:58
Kirjoittaja Mikkovaan
Burtonin BF134 keppiä on monet kehuneet, asteita 266 ja nosto 11,68mm. Pelaa vakioruiskullakin hyvin ja toimii myös turbokäytössä. Mulla on tossa projektikoneessa semmonen + kovapalaseuraajat + säädettävä nokkapyörä. Piperin 134i nokka on vissiin aika lähellä ton arvoja mutta sillä on kuulemma hankala saavuttaa luvattuja nostoja.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 06 Maalis 2009 20:31
Kirjoittaja emax
Kun toimii kerran vakioruiskulla niin toimii sitten vissiin tolla vakio dgav kaasarillakin? Tuota nokkaa oon kyllä eniten ajatellut.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 07 Maalis 2009 16:34
Kirjoittaja Mikkovaan
Toimii kaasarillakin, juu. Kiinni vaan:)

Re: Virinokista...

Lähetetty: 16 Maalis 2009 22:42
Kirjoittaja duckworth
Itseäkin kiinnostaa sellainen, että kuinka 300 asteinen esim. piper A8- nokka toimii ohc efin vakio imusarjalla ja kaasuläpällä? Kun Megaquirt ohjaa ja suuttimet vaihdetaan isompiin?

Re: Virinokista...

Lähetetty: 24 Maalis 2009 23:25
Kirjoittaja duckworth
^^
Tää on ilmeisesti jonkin sortin kuumaperuna...

Re: Virinokista...

Lähetetty: 25 Maalis 2009 10:46
Kirjoittaja tonskulus
Vakiokaasarin ollessa kyseessä häiritseävksi tekijäksi muodostuvat päällekkäiset imupulssit. Siitä syystä jokaisella sylinterillä tulisi olla oma imurööri alusta loppuun saakka, käytännössä tuplakaasarit tai läppärungot ruiskulla. Vakiokaasuttimen imusarjassahan kaikkien sylinterien imukanavat yhdistyvät yhdeksi. Myös vakioruiskun imusarja voi toimia, onhan siinä kohtuu pitkät imukanavat ja oma pa suutin joka pytylle.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 25 Maalis 2009 20:02
Kirjoittaja emax
Mikkovaan kirjoitti:Burtonin BF134 keppiä on monet kehuneet, asteita 266 ja nosto 11,68mm. Pelaa vakioruiskullakin hyvin ja toimii myös turbokäytössä. Mulla on tossa projektikoneessa semmonen + kovapalaseuraajat + säädettävä nokkapyörä. Piperin 134i nokka on vissiin aika lähellä ton arvoja mutta sillä on kuulemma hankala saavuttaa luvattuja nostoja.
Mistähän tuon erottaa että onko tuo 134 piper vai burton :?: Burtoni oli tarkoitus tilata mutta rallyracelta tulikin piperin paketti ja sielä oli sitten piperin arvot A4:lla eli nostoa 12,19mm.
Tänään sitten päätin yrittää säädellä vanhoilla venttiiliillä ja 12,05mm asti sain noston ennen kuin keinusta alkas loppua vara, 11,60mm oli aluksi.
Alkas vaan epäilyttää että olivatko vain pakanneet piperin pakettiin ton nokan. Nokan peräs stanssattuna 134 ja joku toinen kolminumeroinen luku mitä en nyt muista. Nokka oli vielä semmoises öljyises muovipussin tapaises sen piperin paketin sisällä.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 26 Maalis 2009 14:46
Kirjoittaja Mikkovaan
Mullakin oli oma nokka kentin lootassa vaikka burttoni piti olla. Kuuleman mukaan kent cams ja burton valmistetaan samassa paikassa. Nokan perässä mulla oli tämmöstä: Kuva
Rally racesta mäkin ton hommasin.

Oliko millä välyksillä mitattu toi 12,05mm? Kuulostaa aika paljolta.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 26 Maalis 2009 20:52
Kirjoittaja emax
0,20/0,25. Piperin lapus luki 134 noston kohdalla 12,19mm joten siihen tähtäsin venttiiliä lyhentämällä (muuttaa myös vipu suhdetta), mutta taidan koittaa säätää ne tuohon burtonin 11,68mm niin jää vipatkin vähä parempaan asentoon ja sitä lähellä se nosto alunperin olikin.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 31 Maalis 2009 01:35
Kirjoittaja Mikkovaan
Kantsii joo pitää ne vipan kulmat kohdillaan ettei ala ruokailla nenää tai vippaa. http://s403.photobucket.com/albums/pp119/mjuntto/hobby/ <- Tuolla on mun jotain projektikuvia jos kiinnostaa, päivittyy erittäin hitaasti kuten projektikin.. Mulla on nyt 1,8 OHC ja kesän aikana ois tulossa toi kone iS ruiskulla. 205 lohko 1mm ylikoossa, KS männät, dekistä otettu 0,3mm ja kannesta 0,5mm. BF134 nokka, kanavat siloiteltu, vakioventtiilit, 30 asteen backcutilla, Martelius peltisarja. Vähän arveluttaa noi sähköhommat mutta ei ton kai pitäis olla paha juttu noi ruiskun sähköt. Neuvoja otetaan vastaan, kiitos:)

Re: Virinokista...

Lähetetty: 18 Maalis 2020 08:33
Kirjoittaja Rantanen.L
tossa noin alottelen sierra projektia ja kattelen 200e virinokkia bjork motorsportista olis burtoni 134,Enem A-8 ja 63 burtonia mikä olis paras jos tulevaisuudes olis tarkotuksena repiä 300+hp
mut nyt taitaa tulla vähä päälle 200
(turbolla)

Re: Virinokista...

Lähetetty: 18 Maalis 2020 10:53
Kirjoittaja Pitkavaihto
Tuo BF-134 on suosittu turbotuksessa, hommaa myös säädettävä nokkapyörä se tarkista että nostajissa/seuraajissa on riittävän pitkä liukupinta. Eli nokka ei saa missään tilanteessa mennä liukupinnan reunaan asti. Saa passailtua venttiilin mitalla tai kilpaseuraajilla joissa on pitempi liukupinta.
Olikohan että 1600cc kannessa ongelma korostuu... en muista varmasti.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 18 Maalis 2020 11:37
Kirjoittaja Rantanen.L
tulee perus turbo ohc

Re: Virinokista...

Lähetetty: 18 Maalis 2020 22:19
Kirjoittaja Rantanen.L
tulis sierra ohc kanteen tämmöstä joskus
burtoni 63
ft415 single jouset
minkälaiset keinuvivut pitäs olla?

Re: Virinokista...

Lähetetty: 20 Maalis 2020 11:16
Kirjoittaja duckworth
Rantanen.L kirjoitti: 18 Maalis 2020 22:19 tulis sierra ohc kanteen tämmöstä joskus
burtoni 63
ft415 single jouset
minkälaiset keinuvivut pitäs olla?
Sanosin ettei olis yhtään pöllömpi ratkasu, vaikka laittaisi kovapalaseuraajat sinne :) Toki keinukulmat täytyy ollaa kohdallaan oharissa, käytit sitten mitä hyvänsä nostajia, kuten edellä mainittiinkin. Säätöihin on olemassa DIY-keinoja, mutta itse koin aikanaan fiksuimmaksi jättää koneistajan/kannentekijän huoleksi myös tuon säädön.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 20 Maalis 2020 11:29
Kirjoittaja duckworth
Pitkavaihto kirjoitti: 18 Maalis 2020 10:53 Olikohan että 1600cc kannessa ongelma korostuu... en muista varmasti.
Pitää paikkansa, koska ainakin 1.6 tanarin kannessa, joutuu osaa venttiileistä jatkamaan lash capeillä, ja taas toiset lyhentämään (olikohan se nyt imupuolelta). Kombona oli siis Bf134 ja kovapalaseuraajat, 1.6 Tanen kannessa.

Re: Virinokista...

Lähetetty: 16 Kesä 2020 00:06
Kirjoittaja Rantanen.L
No fosfatoitu burtoni seuraaja sarja on hyvä kuulemma bf63 nokan kans. :ford: