Vetokoukun jälkiasennus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
mazaman
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Helmi 2006 20:09
Paikkakunta: leppävirta

Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja mazaman »

Onko kellään kokemusta, ku pitäs hommata tollaiseen 2006 vuosimallin farmari focukseen vetokoukku, että paljon maksaa ja minkälainen on tuo asennus homma.
Oli tarkoitus itse laittaa kiinni vai kannattaako viedä liikkeelle...
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja svart »

Helppo laittaa itekkin, kahteen olen laittanut itse. Vm 2006 laitoin Bosalin koukun jossa oli tosi selkeät ohjeet, joiden johdosta homma oli erittäin helppoa myös ensi kertalaiselle. Nyt vm.2008 laitoin Thule/Brinkin koukun jossa esennus ohjeet oli paljon huonommat, mutta kun muistin vielä edellisestä asennuksesta jotain niin onnistu niiden avulla, mutta jos pelkästä ohjeesta oli pitänyt tää koukku laittaa niin olispahan mennyt aikaa ihmetelessä ja miettiessä että mitä pitää tehdä. Itse koukku oli parempi kun ei tarvinnut otta puskurin sisäpuolen "törmäys" muovi judanssia pois. Valmiin merkkikohtaisen johto sarjankin kun hakee motonetista niin sekin puoli on helppoa kun ei tarvitse kuin pistokkeita vaihdella ja on halpakin vielä olikohan 20-30eur. Taas bosalin mukana ostettu johto sarja oli sika hintanen ja huomattavasti monimutkaisempi kun tuli jotain relerasiota joihin piti ottaa oma syöttö sieltä tavaratilan virtapistokkeesta. Mutta koukun ja johto sarjanhan voi ostaa miten tahtoo ristiin kun niillähän ei ole tekemistä itse koukun kanssa.
Takapuskuri pois, takavalot pois, ei tarvii porata missään mitään.
Ford #11
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja svart »

Ainiin ne hinnat oliskohan ollut bosal+johtosrja, vuonna 2006 380eur josta johtosarja jo pelkästään oli toista sataa pitkälti. Thule/brink+johtosarja, vuonna 2008 oliskohan ollut 250 (motonetistä) samaa Thule/Brinkki:n koukkua laittavat Fordillakin paikoilleen.
Ford #11
mazaman
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Helmi 2006 20:09
Paikkakunta: leppävirta

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja mazaman »

Joo mäkin kävin kattomassa tuolta motonetin sivuilta vähän alle 250€ taitaa olla tuo koko höskä.
mut onko se sit ihan kiinteä vai lähteekö siitä se koukku osa irti?
Ja pitääkö ne sähköt ottaa rosvoliittimillä takavaloilta vai oliko siellä jossain valmis pistoke mihin se tökätään?
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja svart »

Mulla molemmat koukut olleet kiinteinä, noissa merkikohtaisissa johtosarjoissa tulee valmiit pistokkeet auton takavaloihin, eli ei "rosvoja". Voi laittaa kyllä yleis mallin johtosarjallakin joka tulee sitten niillä rosvoliittimillä, mutta toi motonetin merkkikohtainen johtosarja on jo niin edullinen että eipä paljon kannata ruveta niitä rosvo liittimiä arpomaan.
Ford #11
Avatar
Sodfor
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Helmi 2005 14:24
Paikkakunta: Vantaa, Kannisto-City

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Asiasta viel....

Hommasin just Thule/Brinkin vetokoukkun farkku focukseen (-06)....
Se mietityttää et mites tuon takapuskurin saa nypättyy näppärästi pois? En oo viel ehtinyt niin tutkimaan ku on viel tuore tapaus koko auto meikällä. Ja miksi ite pähkimään ku voi kysyy täältä :D

josko sais Torstai iltana ähellettyy koukun paikalleen.
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06

- kukaan ei ole täydellinen -
FinScade

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja FinScade »

http://www.catalogue.bosal.com/pdf/pdf_mi/048340.pdf

Tällä ohjeella itse laitoin koukun, tosin sen törmäyssuojan tai mikä lie, laitoin takaisin. Thulen koukku siis itsellä.
Avatar
svart
Viestit: 440
Liittynyt: 14 Syys 2006 20:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja svart »

joo tolla bosalin ohjeela asennus jo pitäis onnistua eli kuusi ruuvia (4lokasuojan huovanalla ja 2 takaluukun kannen alanurkkien kohdalla)+ alapinnan kaksi muovi nastaa, ja puskuri on sen jälkeen irti.

Thule/Brink:ssä tulee laittaa toi muovinen törmäys suoja lopuksi takaisin paikoilleen kuten edellinenkin postaaja mainitsi.
Ford #11
Avatar
Sodfor
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Helmi 2005 14:24
Paikkakunta: Vantaa, Kannisto-City

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Sodfor »

Jesh,,,,

Tuossa sainkin ennen vastauksia tutkittuu puskurin kiinnitykset....
Tippui melkein syliin ku vähän ruuvailin kiinnikkeitä irti. :)
Kiitoksia kumminniin.
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06

- kukaan ei ole täydellinen -
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Vetokoukun jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

lueskelin tätä viestiketjua kun meinaan asentaa kans 05-focukseen (farkku) vetokoukun. Taidan hakea mokoman motonetista huomenna kun vaikuttaa ihan pulttaa-kiinni-asennukselta...
Vastaa Viestiin