Sivu 1/2

Nokka-akseli ja kansi ( KYSYMYS-Kiire)

Lähetetty: 11 Elo 2005 10:51
Kirjoittaja Mik_
Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?

Lähetetty: 11 Elo 2005 11:46
Kirjoittaja voicecoil
no tuo on tietenkin yksi ihan pätevä variaatio.

Re: Nokka-akseli ja kansi

Lähetetty: 11 Elo 2005 17:54
Kirjoittaja henu
Mik_ kirjoitti:Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?

kannataa kannataa
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=496

Lähetetty: 11 Elo 2005 21:14
Kirjoittaja Mik_
Lähinnä ajattelin et käyks tuo kakslitrasen nokka 1.6 kanteen...
Nii,ja eiks tanarissa oo sama kone ku sierrassa? Ois yhen 1.6 taunuksen kansi tiedossa..et jos se käy tohon 1.8ohc:hen ni laitan sen...

Lähetetty: 11 Elo 2005 21:24
Kirjoittaja janzamar
käy se,onhan noita laitettu vaikka kuinka.
mullakin yksi kansi varastossa 1.6 hilppeillä..
vaan se alakerta puuttuu,mutta ei kiirettä niin kauan kuin v6 jaksaa toimia. :)

Lähetetty: 11 Elo 2005 21:49
Kirjoittaja asn
Tanarin yläkerrassa taitaa vaan olla "pehmeet" seetit, eli suoja-ainetta pitäis kai käyttää.

Mulla on kanssa tanarin 1,6 koneen kansi 2l pannun päällä ja kyllähän tuo toimii ihan hyvin. Pitäis vaan seetittää joskus. :roll:

Lähetetty: 11 Elo 2005 22:02
Kirjoittaja janzamar
oli kai jonkun 40 euroa reikä + tiivisteet jne samassa tietenkin..
tuo pakoseetien laitto.kai se riippuu korjaamosta sekin..

Lähetetty: 12 Elo 2005 09:58
Kirjoittaja martikainen
Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?

Lähetetty: 12 Elo 2005 10:10
Kirjoittaja voicecoil
martikainen kirjoitti:Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?
kaikki on niin suhteellista käytettävissä olevan rahan määrään,kyllä kunnon porttauksella ja isommilla venttiileillä saa tehoa jo huomattavasti enemmän kuin vakiokannella mutta täytyy muistaa että pelkkä kannen teko ei tuo ehkä haluttua tulosta,voi tietyillä alueilla tuntua hieman voimakkaammalta mutta kaikki muut komponentit mitkä säätelevät koneesta irti saatavaa tehoa täytyy myös rakentaa vastaamaan kasvanutta moottorin hyötysuhdetta.eli lisää seosta ,keveempiä osia,kiillotusta,pakosarjaa,nokkakselia..

Lähetetty: 13 Elo 2005 08:53
Kirjoittaja Mik_
Mitenhän nuo jakomerkit saatu kohalleen kun vaihettu 1.8 ohc:hen 1.6 taunuksen kansi...heittää väkisin puolella hampaalla,eli kampiakselin merkki sattus keskelle ja nokkapyörän kohdalleen mut sit ei käy,yhen hampaan myöhäselle ni,yläpuoli kohallaan ja alapää heittää sit taas, tollei saa jotenki käyntii,mut pitäskö sit säätää vaan sytkällä kohdalleen? on meinaa iha vitu myöhäsellään...

Lähetetty: 13 Elo 2005 11:13
Kirjoittaja Mik_
Joo ei mitään enää,nyt kehrää ku unelma tuo auto, en oo ennen kuullukkaa yhtä hiljasta koneen surinaa sierrasta :)

Lähetetty: 13 Elo 2005 13:12
Kirjoittaja transitman
Mik_ kirjoitti:Joo ei mitään enää,nyt kehrää ku unelma tuo auto, en oo ennen kuullukkaa yhtä hiljasta koneen surinaa sierrasta :)
Mut kannattaahan sun hommata säädettävä nokkapyörä siihen silti ni saa ihan kohilleen, ja ehkä jopa pari lisä heposta 8)

Lähetetty: 13 Elo 2005 19:07
Kirjoittaja VesQ
Eikös tuossa juuri joku sanonut että nokan ja apuaksenlin ero on juuri tuo puoli hammasta ajoituksessa, eli kokeileppa vaihtaa nokan ja apuakselin hammaspyörät päikseen

Lähetetty: 13 Elo 2005 20:36
Kirjoittaja Bootsi
Tuolla puolen hampaan heitolla ei hirveitä eroja saa jos kyseessä on ihan vakio kone muuten.
Lähtee käyntiin vaikka olis parikin hammasta nokan ajoitus pielessä. 8)

Lähetetty: 13 Elo 2005 21:03
Kirjoittaja VesQ
Kyllä itseäni ainakin jää häiritsemään jos ei saa kohdalleen vaikka käytännössä ei olisi minkään näköistä merkitystä :D eli jos haluaa unta saada seuraavana yönä niin voihan sitä kokeilla :lol:

Lähetetty: 13 Elo 2005 22:57
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä tuo pari hammasta sytkän sekottaa, ainakin minulla teki yks tojo. :shock:

Lähetetty: 13 Elo 2005 23:18
Kirjoittaja SpeedDevil
Monteonisti kirjoitti:Kyllä tuo pari hammasta sytkän sekottaa, ainakin minulla teki yks tojo. :shock:
tojo on tojo :D

Lähetetty: 13 Elo 2005 23:50
Kirjoittaja Monteonisti
Onhan se tojo, mutta voi oireilla muissakin, myös voorteissa, vaikka niissä ei mitään oikeita vikoja ole, vain ominaisuuksia? :D

Lähetetty: 13 Elo 2005 23:57
Kirjoittaja janzamar
eikös toitsut oo just tylsiä kun ei niihin oikein tulekkaan mitään vikoja.. :lol:

Lähetetty: 14 Elo 2005 09:01
Kirjoittaja martikainen
Bootsi kirjoitti:Tuolla puolen hampaan heitolla ei hirveitä eroja saa jos kyseessä on ihan vakio kone muuten.
Lähtee käyntiin vaikka olis parikin hammasta nokan ajoitus pielessä. 8)
Joskus kun vaihtelin hihnaa ni meni kyl aika pahasti pieleen. Oli 4 tai 5 hammasta pielessä se jako eikä lähteny käyntiin tavallisesti starttailemalla. Sit painoin kaasun pohjaan ni starttas ja kyl muuten pysy käynnissä :shock: mut ei ottanu kierroksii juuri mitään ja ihan helvetin epätasanen käynti. :lol: :lol: Eli ainakin mulla saa kyl toi jako olla aika pielessään et käyntiin saa.

Lähetetty: 14 Elo 2005 11:36
Kirjoittaja Mik_
transitman kirjoitti: Mut kannattaahan sun hommata säädettävä nokkapyörä siihen silti ni saa ihan kohilleen, ja ehkä jopa pari lisä heposta 8)
Ehkä sitä vois hankkiakkin jossai vaihees,nyt kuitenki toimii ja hyvä mieli :)

Lähetetty: 16 Elo 2005 11:06
Kirjoittaja SpeedDevil
jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohc :( kyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta. :shock:

Lähetetty: 16 Elo 2005 12:02
Kirjoittaja Mik_
Oxidius kirjoitti:jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohc :( kyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta. :shock:
No Jos kone muuten hyvässä kunnossa,ei siis väljä,niin saattaa muutama lisäheppa tulla,mulla ainakin alavääntö parani,vaikkei tuplia ookkaan mut putki on ite tehty vähän järeemmästä,ja weberi kiinni..riippuu tietysti säädöistäkin,mutta kyl se vähän tekohengittää sierraa...

Lähetetty: 16 Elo 2005 12:18
Kirjoittaja SpeedDevil
ok. meinasin vaan et 1.6 kanteen 278 nokka sun muut hilut ja peltisarjat,putkisto ja tuplat väliaikasesti kiinni kunnes saan tietoa tosta ruutta jutusta :D olis kiva kuulla jotain teho arvioo

Lähetetty: 16 Elo 2005 12:31
Kirjoittaja Jaakko85
eiköhän sieltä pitäs ainakin se 120hevosta irrota.