Nokka-akseli ja kansi ( KYSYMYS-Kiire)

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Nokka-akseli ja kansi ( KYSYMYS-Kiire)

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?
Viimeksi muokannut Mik_, 13 Elo 2005 08:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

no tuo on tietenkin yksi ihan pätevä variaatio.
irc voicecoil
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Nokka-akseli ja kansi

Viesti Kirjoittaja henu »

Mik_ kirjoitti:Tuli tuossa ajateltua että tekisin tollasen sekotuksen yläkerrasta kun jotkut puhuu et tohon 1.8 ohc:henkin kannattas laittaa 2.0 litrasen nokka-akseli,mut kannenkin ajattelin samalla vaihtaa vähän työstettyyn 1.6 kanteen,eli onnistuuko jos laitan ton 2.0 nokan 1.6 kanteen ja kans sit nokkineen päivineen 1.8 lohkoon kiinni? Vai miten kannattas tehdä?

kannataa kannataa
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=496
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Lähinnä ajattelin et käyks tuo kakslitrasen nokka 1.6 kanteen...
Nii,ja eiks tanarissa oo sama kone ku sierrassa? Ois yhen 1.6 taunuksen kansi tiedossa..et jos se käy tohon 1.8ohc:hen ni laitan sen...
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

käy se,onhan noita laitettu vaikka kuinka.
mullakin yksi kansi varastossa 1.6 hilppeillä..
vaan se alakerta puuttuu,mutta ei kiirettä niin kauan kuin v6 jaksaa toimia. :)
ei sieltä mitään junia t...
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

Tanarin yläkerrassa taitaa vaan olla "pehmeet" seetit, eli suoja-ainetta pitäis kai käyttää.

Mulla on kanssa tanarin 1,6 koneen kansi 2l pannun päällä ja kyllähän tuo toimii ihan hyvin. Pitäis vaan seetittää joskus. :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

oli kai jonkun 40 euroa reikä + tiivisteet jne samassa tietenkin..
tuo pakoseetien laitto.kai se riippuu korjaamosta sekin..
ei sieltä mitään junia t...
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

martikainen kirjoitti:Nyt joutuu kyl kysyy et saadaanko paljonkin enemmän tehoja irti tosta moottorista jos ton 1.6 kannen porttaa ja laittaa vaikka isommat venat kuin ihan vakio 1.6 kannesta. Oma kansi on kyl kokonaan koneisteltu mut portattavaks ja mahdollisesti ne isommat venat saan laiteltuu vasta parin kuukauden päästä kun ei oo pajalla enemmin aikoja. Ajattelin et onko vielä paljonkin tehonlisäyksiä odotettavissa. Kannataisko/voiko tolle 1.6 kanelle sit tehdä vielä muutakin kuin porttaukset ja venat.? Ilmeisesti palotiloille voi jotain parannuksia tehdä vai kuinka.?
kaikki on niin suhteellista käytettävissä olevan rahan määrään,kyllä kunnon porttauksella ja isommilla venttiileillä saa tehoa jo huomattavasti enemmän kuin vakiokannella mutta täytyy muistaa että pelkkä kannen teko ei tuo ehkä haluttua tulosta,voi tietyillä alueilla tuntua hieman voimakkaammalta mutta kaikki muut komponentit mitkä säätelevät koneesta irti saatavaa tehoa täytyy myös rakentaa vastaamaan kasvanutta moottorin hyötysuhdetta.eli lisää seosta ,keveempiä osia,kiillotusta,pakosarjaa,nokkakselia..
irc voicecoil
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Mitenhän nuo jakomerkit saatu kohalleen kun vaihettu 1.8 ohc:hen 1.6 taunuksen kansi...heittää väkisin puolella hampaalla,eli kampiakselin merkki sattus keskelle ja nokkapyörän kohdalleen mut sit ei käy,yhen hampaan myöhäselle ni,yläpuoli kohallaan ja alapää heittää sit taas, tollei saa jotenki käyntii,mut pitäskö sit säätää vaan sytkällä kohdalleen? on meinaa iha vitu myöhäsellään...
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Joo ei mitään enää,nyt kehrää ku unelma tuo auto, en oo ennen kuullukkaa yhtä hiljasta koneen surinaa sierrasta :)
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Mik_ kirjoitti:Joo ei mitään enää,nyt kehrää ku unelma tuo auto, en oo ennen kuullukkaa yhtä hiljasta koneen surinaa sierrasta :)
Mut kannattaahan sun hommata säädettävä nokkapyörä siihen silti ni saa ihan kohilleen, ja ehkä jopa pari lisä heposta 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös tuossa juuri joku sanonut että nokan ja apuaksenlin ero on juuri tuo puoli hammasta ajoituksessa, eli kokeileppa vaihtaa nokan ja apuakselin hammaspyörät päikseen
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Tuolla puolen hampaan heitolla ei hirveitä eroja saa jos kyseessä on ihan vakio kone muuten.
Lähtee käyntiin vaikka olis parikin hammasta nokan ajoitus pielessä. 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä itseäni ainakin jää häiritsemään jos ei saa kohdalleen vaikka käytännössä ei olisi minkään näköistä merkitystä :D eli jos haluaa unta saada seuraavana yönä niin voihan sitä kokeilla :lol:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä tuo pari hammasta sytkän sekottaa, ainakin minulla teki yks tojo. :shock:
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

Monteonisti kirjoitti:Kyllä tuo pari hammasta sytkän sekottaa, ainakin minulla teki yks tojo. :shock:
tojo on tojo :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onhan se tojo, mutta voi oireilla muissakin, myös voorteissa, vaikka niissä ei mitään oikeita vikoja ole, vain ominaisuuksia? :D
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eikös toitsut oo just tylsiä kun ei niihin oikein tulekkaan mitään vikoja.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
martikainen
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02

Viesti Kirjoittaja martikainen »

Bootsi kirjoitti:Tuolla puolen hampaan heitolla ei hirveitä eroja saa jos kyseessä on ihan vakio kone muuten.
Lähtee käyntiin vaikka olis parikin hammasta nokan ajoitus pielessä. 8)
Joskus kun vaihtelin hihnaa ni meni kyl aika pahasti pieleen. Oli 4 tai 5 hammasta pielessä se jako eikä lähteny käyntiin tavallisesti starttailemalla. Sit painoin kaasun pohjaan ni starttas ja kyl muuten pysy käynnissä :shock: mut ei ottanu kierroksii juuri mitään ja ihan helvetin epätasanen käynti. :lol: :lol: Eli ainakin mulla saa kyl toi jako olla aika pielessään et käyntiin saa.
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

transitman kirjoitti: Mut kannattaahan sun hommata säädettävä nokkapyörä siihen silti ni saa ihan kohilleen, ja ehkä jopa pari lisä heposta 8)
Ehkä sitä vois hankkiakkin jossai vaihees,nyt kuitenki toimii ja hyvä mieli :)
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohc :( kyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta. :shock:
Mik_
Viestit: 39
Liittynyt: 07 Maalis 2005 18:58
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Mik_ »

Oxidius kirjoitti:jatkan samaa ku en uutta topiccia viitti tehdä. eli jos on 2.0 ohc,1.6 kansi ja tuplat niin mitä tollasella suunnilleen saa tehoa irti. meinasin vaan ostaa sierra stw:n ja en viittis väliä maksaa kauheesti niin tulee ostettua ohari eikä dohc :( kyl varmaan tulee efikin laitettua tuplien sijasta heti kun saa hiemna tietoa ja taitoa ruiskun asentamisesta. :shock:
No Jos kone muuten hyvässä kunnossa,ei siis väljä,niin saattaa muutama lisäheppa tulla,mulla ainakin alavääntö parani,vaikkei tuplia ookkaan mut putki on ite tehty vähän järeemmästä,ja weberi kiinni..riippuu tietysti säädöistäkin,mutta kyl se vähän tekohengittää sierraa...
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ok. meinasin vaan et 1.6 kanteen 278 nokka sun muut hilut ja peltisarjat,putkisto ja tuplat väliaikasesti kiinni kunnes saan tietoa tosta ruutta jutusta :D olis kiva kuulla jotain teho arvioo
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

eiköhän sieltä pitäs ainakin se 120hevosta irrota.
Vastaa Viestiin