Sivu 1/1
Sierran koneen vaihto
Lähetetty: 08 Elo 2005 13:19
Kirjoittaja kojamo
Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
Re: Sierran koneen vaihto
Lähetetty: 08 Elo 2005 17:14
Kirjoittaja henu
kojamo kirjoitti:Pystyykö sierra p-100 2.0 picup-pa/ 2920 bensakoneen vm-91 kaasutinmalli vaihtaan
sierra 2.0 laser-bfg/2600 bensa vm.-89 kaasarimalliin. Tarviiko tehdä muutoksia pellin alla.
eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hp
Re: Sierran koneen vaihto
Lähetetty: 08 Elo 2005 21:34
Kirjoittaja transitman
henu kirjoitti:
eiköhän sen pysty jos tässä puhutaan selkokielellä p100:sen 2.0 ohc:tä mut järkevyydestä en niinkään tiedä ku siin p100:sen koneessahan on vaan 90 hp
Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hp

Lähetetty: 08 Elo 2005 22:10
Kirjoittaja lalli69
Nus nus, mutta P100 2,0 OHC:ssä hepoja on 77kpl
Re: Sierran koneen vaihto
Lähetetty: 09 Elo 2005 14:21
Kirjoittaja Jaakko85
transitman kirjoitti:
Vai onko se se koppa tms. joka sen tehon "hävittää"?? sama konehan tuo luulis olevan, kuten Transitissakin sama 2.0 ohc pellin alla, mutta tehtaan lupaamat tehot on 75hp

Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.
Re: Sierran koneen vaihto
Lähetetty: 09 Elo 2005 16:00
Kirjoittaja transitman
Jaakko85 kirjoitti:Ei ole koppa mikä tehot vie. P100:sen männät on on matalapuristeiset. Liekköpä vielä jotakin muutakin eroa.
Niinhän se vissiin piti olla Transitissakin, mut kone rempan ku tein ni tilasin taunuksen männät (tai yleisesti jotkut 2.0 ohc:hen sopivat) ja männissä ei ollut mitään eroa, eikä myöskään kannessa.
Ja nyt on keulilla is:n kone ja esim. väännössä en oo huomannu mitään eroa.
Mut kyllähän joo Transitissa ja vissii sit P100 pitäis olla se matalapuristeinen kone.
Kattelin autodatasta eli P100 ja Transitin puristussuhde on 8,2 ja riippuen Sierrasta/Taunuksesta vaihtelee 8,2 8,5 ja 9,2 välillä, taitaa olla Sierrassa ja Taunuksessa kuitenkin yleisempi tuo 9,2.
Mut eihän se jos sierraan ton koneen laittaa, on vaan vääntöö enempi, en usko sitä pienempää teho määrää pahemmin huomaavan
Lähetetty: 09 Elo 2005 16:03
Kirjoittaja transitman
Ainii ja vauhtipyörä on Transitissa ainakin aika tajuttoman kokoinen sierraan verrattuna, luulisi olevan sama vauhtipyörä ja kytkin P100. On muuten sama (siis samankokoinen) kytkin ku cossu sierrassa (240mm)
Et tuohan se pienempi vauhtipyörä tuohon sitten lisää tehoa "takaisin"

Lähetetty: 09 Elo 2005 16:05
Kirjoittaja Jaakko85
Sulla on sitten ollut jo aikasemmin ne korkeampi puriste männät siellä ?
P100 (NAE) puristussuhde 8,2:1
(puristuskorkeus 1.3mm matalampi.)
Lähetetty: 10 Elo 2005 01:03
Kirjoittaja kojamo
Elikkä se toimii sierra laserissa samalla tavalla kuin sen oma kone jos vain vauhtipyörästä on kyse. Eli koneessa ei ole muuta eroavaisuutta ei kaasuttimessa/ nokka-akselissa? Jostain tuo tehoero tulee kun muuten on sama kone.
Lähetetty: 10 Elo 2005 11:20
Kirjoittaja transitman
kojamo kirjoitti:Elikkä se toimii sierra laserissa samalla tavalla kuin sen oma kone jos vain vauhtipyörästä on kyse. Eli koneessa ei ole muuta eroavaisuutta ei kaasuttimessa/ nokka-akselissa? Jostain tuo tehoero tulee kun muuten on sama kone.
Joo nii kaasari on eri, kuten myös vauhtipyörä, kytkin ja vissiin sitten ne männät.
Eli kun (ja jos) vaihdat tuon koneen sinne niin sinun pitää vaihtaa sierran omiin osiin seuraavat: vauhtipyörä, kytkin, startti, pakosarja (todennäköisesti), kaasari (ei tietysti välttämätön) ja se vaihdelaatikon "laippa" jolla se tulee koneeseen kiinni. Muita eroja en nyt keksi