Sivu 1/1

Perän irrotus

Lähetetty: 04 Helmi 2009 21:46
Kirjoittaja iigle
Tämmönen pikanen kysymys että tippuuko murikka sieltä jos irrotan vetarit, kardaanin ja murikan pultit? Ettei tarveis koko sitä kelkkaa tiputtaa :?

Re: Perän irrotus

Lähetetty: 04 Helmi 2009 22:38
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Kyllähän se tippuis, jos ei ne pultit olis niin pirun hapettuneet siihen murikkaan :wink:

Re: Perän irrotus

Lähetetty: 04 Helmi 2009 22:44
Kirjoittaja JyriN
Auto on varmaan Sierra tai Scorppi? Kyllä se perä juuri noin lähtee irti. Varaudu kuitenkin siihen, että perän takaosan pitkät läpipultit ovat todella jumissa ja joudut käyttämään voimaa sekä irroitusöljyä ja jotain tuurnaa niiden irroittamiseen - tila voi olla kortilla apurungon ollessa vielä autossa kiinni.

Kardaanin pultit irtoaa helpoiten ihan pulttipyssyllä, jos sellainen on käytettävissä. Samoin ne takavaimentimen kaksi pulttia on ihan piece of cake. 8)

Jos sinulla on tökättävät vetarit, niin se sitten siinä. :D

Re: Perän irrotus

Lähetetty: 05 Helmi 2009 15:01
Kirjoittaja iigle
Mul loppuuki putki keskelle ja tulee sivusta ulos ni ei se tiellä oo. 8) Onhan ton romun kans totuttu käyttää voimaa aika paljonki... Tarviiko ne vetonivelet ottaa pois että saa vetarit pois vai? Ja on tökättävät...

Re: Perän irrotus

Lähetetty: 05 Helmi 2009 17:56
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Tökättävä vetarihan on helpompi irroittaa kuin pultattava laipallinen, tökättävästähän ei tarvi irroittaa kuin navasta ne neljä pulttia, niin saa vedettyä koko vetarin siitä navan reijästä läpi..

Re: Perän irrotus

Lähetetty: 05 Helmi 2009 21:32
Kirjoittaja emax
Koko peräkää ei oo vaikee irrottaa jos ei pultit lähde irti.
Kun pyörät vielä maas niin irrottaa iskarien alapäät. Sitten auto pukeille. Sitte irrottaa pakoputki, kardaani, käppärin varppi, jarruletkut, ja sitten nostaa hallitunkki tukemaan perää murikasta ja sitte reunoilta 3pulttia ja keskeltä 4 ja laskea alas.