Sivu 1/1

Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 29 Tammi 2009 18:02
Kirjoittaja Rotta-Racing
Vai eroaako mitenkään,nyt ei tule mieleen niin muistin virkistykseksi kysyn..
Ja kyseessä Mk2 riesa.

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 29 Tammi 2009 19:30
Kirjoittaja emax
imukanavas on ylhäällä suuttimen lovi ja kanavan alaosa on hieman otollisempi viritykseen. Jos on jo kaiveltu ja avarreltu niin kannen valunumerosta erottaa helpoiten. Normaali 2 litrainen on 0 ja ruisku ohc on 05 (se suurin valettu numero venttiilinjousien vieres)

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 03 Helmi 2009 13:16
Kirjoittaja Mikkovaan
Tässä kuvassa näkyy noi kanavien erot, ylhäällä iS ja alhaalla tavis.

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 03 Helmi 2009 19:08
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Tarkoittaako tämä issän kansi vain issässä olevaa kantta vai onko tämä sama kansi kaikissa ruisku ohc koneissa. Tehothan on samat kaikissa ruisku ohc koneissa eli 115hp joten luulisi kannenkin olevan.

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 03 Helmi 2009 21:26
Kirjoittaja Mikkovaan
Sama kansi on kaikissa ruisku-ohareissa. Se "S" meinaa vaan auton varustetasoa.
Uusimmissa kansissa on seetirenkaatkin vakiona, oisko jostain 87 ylöspäin.

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 04 Helmi 2009 13:02
Kirjoittaja Aksu
Ruiskun imukanava on myöskin hieman isompi kuin kaasari kannessa.
Helpompi viritystä ajatellen, kanavalle on pelkkä siistiminen ja ohjurinpatin muotoilu kiilamaiseksi riittää. Ei tarvitse juurikaan isontaa ellei aleta hakea oikeasti isoja tehoja.

(oma porttauksessa ollut niin kanavan koko on vielläkin lähes vakio(tiivistettä pienempi vielläkin), lautasen alta muokattu 44,5mm venttiilin takia enemmän. Pakopuoli(38mm) on huomattavasti enemmän käsitelty, ko. kansi teetetty +350 ajatellen) Tosin on tiedossa että vakio lautasilla on penkitetty +400 mutta yli 2bar paineilla

Seettirenkaat uudemmissa ja jos tekee sellaisesta suositellaan vaihdattamaan ne parempiin(paksumpiin) jotta pysyväy paikoillaan varsinkin turbo käytössä (kovilla lämmöillä irtoavat paikoiltaan )

Re: Miten eroaa IS:n kansi muista OHC kansista

Lähetetty: 02 Touko 2009 12:37
Kirjoittaja viagratabu
turbo konetta ajatellen normi kansi parempi, ja kanavat karheiksi että bensa pääsee hajoamaan!(ei kannata alkaaa kiillottamaan kanavia) näin olen kuullut ja kokemuksiakin on... vapareista en tiedä mitä niistä... tykkään vaan noista turbo moteista ;)