Sivu 1/1
mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 26 Tammi 2009 06:58
Kirjoittaja tuboly
Moro.Ongelmana uudenmallisen mondeon lisälämmitin joka siis sijaitsee tossa ajotietokoneessa.
Jos laitan ruksin siihen alimpaan kohtaan että lähtis lämmittämään heti se ruksi poistuu aina heti 2sekunnin kuluttua siitä kun olen sen siihen laittanut? Jos taas aktivoin kohdan että lämmittää kerran saan tämän kyllä aktivoitua mutta se ei lämmitä ja kun katon tietokonetta sillon ku pitäs lämmittää niin se ruksi taas poissa. mikähän tässä nyt mättää?
Re: mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 26 Tammi 2009 17:55
Kirjoittaja rele
Jos nyt muistan oikein niin siitä valikosta pitää poistua siten että se tulee kuitattua. Mikäli olet tehnyt siten että olet vaan asettanut sen ruksin ja poistunut niin tieto ei tule kuitattua. Se on kyllä mielestäni vähän hämäävä koska esim. jos et halua automaattista käynnistystä voit vaan ruksata eikä tarvii mitään erillistä kuittausta.
Tämä on aika paljon muistin varaista kun kerran erästä tutun autoa tutkin samasta asiasta.
Mondeo 2.2 TDCi lisälämmitin + ajastin
Lähetetty: 27 Tammi 2009 09:56
Kirjoittaja juskur
Itselläni alla uusi Mondeo 2.2 TDCi Titanium. Pelaa muuten mainiosti, mutta ongelmaa lisälämmittimen ajastuksen kanssa. Lisälämmitin kyllä toimii ajon aikana ja lähtee ongelmitta käyntiin ilman ajastusta Active Now -toiminnon avulla. Mutta ajastettuna (Once-toiminnon kautta) lisälämmitin ei käynnisty ennen kuin kääntää avaimesta "akkutilaan" - silloin lisälämmitin aktivoituu ja lämmittää siihen kellonaikaan asti, mikä ajastimeen on asetettu. Veholla vaihdettiin jo sähkökeskus, kun se kuulemma on tämäntyyliset ongelmat muutamissa tapauksissa ratkaissut. Mutta eipä tässä tapauksessa. Vehon mukaan auto on niin uusi, että viimeisimmät ohjelmistoversiot pitäisi löytyä. Onko kellään vastaavia kokemuksia? Joskus aiemmin viime vuonna joku kirjoitti vastaavista ongelmista ja mainitsi, että 2.2 TDCi -mallissa PCM-kalibrointi auttoi... Osaako joku kertoa, tarkoittaako se vain uusimpien ohjelmien päivittämistä vai jotakin muuta?
Mondeo mk4 -09 2.0 TDCi ajastimella ei toimi
Lähetetty: 28 Loka 2013 17:08
Kirjoittaja janti
Lainataampa vanhaa ketjua, kun on samat oireet...
Eli mulla on aivan sama vika kuin tuossa edellä juskurilla. Onko juskurin vika jo ratkennut.

Tuossa taisi olla ihan sama vika
viewtopic.php?f=6&t=20286&p=117741
viewtopic.php?f=3&t=30860&start=0#p164250
Taisi vika tulla päälee muutama vuosi sitten kun päivittivät tuota lisälämmittimen ohjausta vähemmän aukkua kuluttavaksi.
Pitäisiköhän kokeilla tuota kellon uudelleen ajastusta tuolta ajotietokoneen puolelta? Nyt olen aikaa muuttanut Sonyn radion kautta.
Re: Mondeo mk4 -09 2.0 TDCi ajastimella ei toimi
Lähetetty: 04 Marras 2013 12:35
Kirjoittaja janti
janti kirjoitti:
Eli mulla on aivan sama vika kuin tuossa edellä juskurilla. Onko juskurin vika jo ratkennut.
Vaatiko tuo ajastimella käyntiin ohjaus nyt että ulkolämpötila on alle esim. +5 C? Vai onko tuon toiminnalle/toimimattomuudelle oikeasti mitään rajoituksia?
Tämän mukaan olisi tuo +5C ulkolämpötilaraja ja samoi +60 C jäähdytysnesteen lämpötilaraja, vai ovatko nämä juurikin tuolle tukilämmitykselle ajon aikana.
"Diesel
When starting the vehicle engine the heater goes in standby. With a water circuit temperature below 60° C and an outside temperature below 5° C (option with outside temperature sensor) the starting sequence commences."
http://www.eurovan.howto.cz/wp-content/ ... mo_top.pdf
Pitäisiköhän kokeilla tuota "5.3.3.4 Error Lockout Reset" -toimintoa?
Re: mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 04 Marras 2013 18:15
Kirjoittaja Make13
Itselläni viime talvena samantapaisia ongelmia kuin tässä ketjussa kuvattu. Mondeo farmari 2009 2.0 TDCi, ilmeisesti Eberspächer lisälämmittimenä. Lisälämmitin toimi hyvin ajon aikana; savutti joskus ajon alkuvaiheeessa liikennevaloissa. Active Now ei mennyt yleensä päälle. Kun se meni päälle, toimi yleensä oikein puoli tuntia, joskus sammui kesken kaiken. Ajastettu toiminta toimi yleensä moiteetta ja käynnistyi puoli tuntia ennen ajastettua aikaa. Laitteen pitäisi toimia ainakin + 5 asteessa ja kylmemmässä, ja kun akussa on täysi lataus, ja kun polttoainetankkissa on polttoainetta karkeasti arvaten vähintään kymmenen litraa. Laitteen asetukset ajotietokoneesta eivät sovi oiken minun logiikalleni, mutta toimeen tullaan.
Arvelen viime talven ongelmien johtuneen huonosta akusta. Tulevaa talvea varten olen vaihtanut 85 Ah:n akun ja asentanut Defan 4 A:n ylläpitolaturin. Vielä ei ole talvi, joten en tiedä auttaako.
Re: mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 15 Marras 2013 23:37
Kirjoittaja janti
Täällä oli juttua lisälämmittimen toiminnasta
http://www.ford.fi/HuoltojaVaraosat/For ... onVinkkeja
Kyllä se on nykyään Webasto Thermo Top V näissä mk 4 TDCi Mondeoissa.
http://www.varaosahaku.fi/?link=search& ... =118105104
Nappasin nyt kokeeksi akunnavan irti noin puoleksi tunniksi. Pitää tuossa sunnuntaina viileämmässä kokeilla toimiiko tuo ajastus nyt paremmin vaiko yhtä hyvin kuin ennen.

Re: mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 17 Marras 2013 18:23
Kirjoittaja janti
janti kirjoitti:Täällä oli juttua lisälämmittimen toiminnasta
Nappasin nyt kokeeksi akunnavan irti noin puoleksi tunniksi. Pitää tuossa sunnuntaina viileämmässä kokeilla toimiiko tuo ajastus nyt paremmin vaiko yhtä hyvin kuin ennen.

Kuntoon tuli!
Elikä akun plussa kenkä oli 30 min irti. Tämän jälkeen kellon asettelu ajotietokoneen kautta (ja radion tunnuksien syöttö).
Äsken juuri kokeilin ajastamalla lähdön tunnin päähän. Lisälämmitin oli juuri lähtenyt käyntiin kun menin asiaa tarkistamaan noin 15 min ennen ajastetttua lähtöaikaa.
=> TOIMII!! Saa kokeilla, mutta ei ole pakko käyttää.

Re: mondeo-07 lisälämmitin?
Lähetetty: 12 Joulu 2013 12:25
Kirjoittaja janti
janti kirjoitti:Täällä oli juttua lisälämmittimen toiminnasta
Nappasin nyt kokeeksi akunnavan irti noin puoleksi tunniksi. Pitää tuossa sunnuntaina viileämmässä kokeilla toimiiko tuo ajastus nyt paremmin vaiko yhtä hyvin kuin ennen.

Huomasin tässä että tällä tempulla taisi olla vaikutusta myös polttoaineen kulutukseen. Tällaista juttua oli myöskin
UK:n Mondeo fooruumilla.
Eli TDCi moottori palautuisi tuossa tehdasasetuksille ja lähtisi uudelleen etsimään optimi ruiskuasetuksia. En tiedä pitäisikö tuo "optimointi" tehdä aina kun polttoaine vaihtuu tankissa kokonaan talvi/kesälaatuun.
Mitä mieltä muut ovat tästä?
