Sivu 1/1

Kansi halki(ko) ?

Lähetetty: 05 Elo 2005 13:55
Kirjoittaja Mik_
Eli nyt on keinot vähissä...

Tossa juttua aikasemmasta:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewtopic.php?t=2038

Nyt on se kaasari imusarjoineen ja tiivisteineen laitettu,alakierroksilla ei kuitenkaan vääntöä ja tyhjäkäynti jossain muualla kun tuossa koneessa..ei ollenkaan siis alle 3000rpm/min.

Nesteet ei mene sekasin,mutta tekee paisuntasäiliöön vähän painetta..Kylmänä pysyy käynnissä ryyppy päällä,mutta lämpimänä sit ei..kansi käytetty irti ja laitettu uusi kansipahvi,ei vaikutusta käyntiin,joten voisko olla että se kansi olis niin jostain halki et vuotaa ilmaa? kaikki letkut imupuolelta tukittu,vaihdettu ja tarkistettu moneen kertaan,tiivisteet sama juttu...kertokaas viisaammat..vetoja kyllä tuli aika hyvin lisää ku sai weberin pierpurgin tilalle,et kiitos siitä neuvosta vaihtaa se pois.. :)

Lähetetty: 05 Elo 2005 14:06
Kirjoittaja transitman
Kato puristuspainemittarilla paineet, itsellä oli kansi halki venttiilien välistä jonka vuoksi ei kylmiltään tahtonut lähteä kunnolla käyntiin ja talvella juuri ja juuri lohkosta. Oli niin pieni et ei meinannu mitenkään näkyä mut oli silti. En kyllä muista mittasinko puristuksia kun oli tuossa kunnossa, mutta pitäishän sen näyttää alempia puristuksia jos esim. venojen välistä vuotaa läpi.

Lähetetty: 05 Elo 2005 14:52
Kirjoittaja Mik_
mitattiin vähän aikaa sit puristuspaineet ja ne oli luokkaa 13-15 baria..
Ei oikein siitäkään johtus? vai?

Lähetetty: 05 Elo 2005 20:16
Kirjoittaja Sierrain
siis 13-15? aika korkeet vai? ootkos mität ehny myllylle? mulla o 1.6l:n kansi ja 2.0l:n lohko ja paineita joku 12bar....

Jos noin korkeet puristukset ni voisko olla että tarvii niiku 98/101e et skulaa kunnol?
:?: :?:

Lähetetty: 05 Elo 2005 21:01
Kirjoittaja Jaakko85
no jos sulla on nuin korkeat puristukset, niin kantta on kyllä plaanattu tai sitten siellä on palotilat/männät aika kovasti karstassa. normaalisti p.paineet pitäs olla siellä 11-13bar välillä.

Noh, ite asiaan, mites on sytkän laita ? ettei ois hiukka liian myöhäsellä ?

edit: tarkemmin kun luin tuolta toisesta topiikista, niin kyllä siinä jotain muutakin häikkää vaikuttas olevan.

Lähetetty: 05 Elo 2005 21:13
Kirjoittaja turbiiniriesa
Mik_ kirjoitti:mitattiin vähän aikaa sit puristuspaineet ja ne oli luokkaa 13-15 baria..
Ei oikein siitäkään johtus? vai?
onks toi 13-15 noiden neljän sylkyn eri pytyistä otetut paineet,eli noin paljo eroa eri sylinterien välillä :shock: millanen kansi,eli onko paljoki otettu kannesta lastua?

niin ja edelleen kinostas se sun nokka-akseli eli onko kuinka jyrkkä??

Lähetetty: 06 Elo 2005 09:00
Kirjoittaja Mik_
Noita puristuspaineita itekkin oon ihmetelly kun niin korkeat,ja kun kansi oli irti niin tuli vielä iloks huomattua että ei sitä oo edes laskettu,tai niin ainakin luulisin,eikä entisten omistajien mukaan laskettu,näky vielä tehtaan jäljiltä numerosarjakin kannen toisessa päässä..karstaa ei juuri ollenkaan männissä/palotiloissa ollu.Ja mittarikin pitäs toimia kun sillä riesaa mitattiin yhestä bemarista ja näytti oikein...eli ykkösessä oli joku vähän päälle 15, kakkosessa 13, kolmosessa ja nelosessa 14,sytkäjärjestyksen mukaan lueteltu..
Ois pitäny ottaa kuvia kun kansi oli pois...pitänee vielä alkuviikosta uudelleen mitata kun kansipahvi laitettu uusi..

Nii,ja nokka on vakio,kuten muukin kone käsittääkseni...

Lähetetty: 06 Elo 2005 12:51
Kirjoittaja Jaakko85
No, onnittelut, melko tiivis pannu sulla vielä sitte on :lol:

Huom ne paineet pitäis olla 11-13bar!

Lähetetty: 06 Elo 2005 23:28
Kirjoittaja Monteonisti
Vai oisko 10-12? :shock: Jos yli 12, muuttuu tiisseliksi? :D

Lähetetty: 07 Elo 2005 00:52
Kirjoittaja Mikko R.
Autodatan mukaan ainakin 11-13bar. Puristussuhde onkin sitten eri asia kuin puristuspaineet.

Lähetetty: 07 Elo 2005 13:15
Kirjoittaja Jaakko85
Monteonisti kirjoitti:Vai oisko 10-12? :shock: Jos yli 12, muuttuu tiisseliksi? :D
huom, puristuspaine, eikä suhde :wink:

Lähetetty: 07 Elo 2005 20:48
Kirjoittaja Mik_
Nyt ilmeni kuitenki vähän sellasta et vois kuitenki kaasarissa olla jotain häikkää tai säädön puutetta...kierrokset vaihtelee käännyttäessä,oikealle tippuu,vasemmalle nousee,samoin ylämäessä nousee ja alamäessä tippuu..myös tasakaasulla ajettaessa ja sit kun laskee pois niin tippuu ja sammuu...eli oisko bensapinta väärin tai jotai muuta,huomenna puran kaasarin niin vinkkejä otetaa vastaan.. :)

Lähetetty: 07 Elo 2005 20:58
Kirjoittaja janzamar
toi että oikealle nousee ja vasemmalle tippuu jne..
missäs kunnossa moottorin kumityynyt on..?
ja kuin kireellä vaijeri.. :) ja onko ilmavuotoja jossain eli röpöttääkö..

Lähetetty: 08 Elo 2005 10:19
Kirjoittaja Mik_
Ei kovin herkästi kone liiku kumityynyistä,ja kaasuvivussa on aika jäykkä palautusjousi et ei sekään ihan ajaessa kyllä heilu :)

Lähetetty: 08 Elo 2005 12:02
Kirjoittaja janzamar
tulipahan mieleen kun semmoiseenkin vastaavaan oon törmänny joskus..
ei kai se vaijeri ollu mutta joku hiton letku veny kun oli liian tiukka sovitus ja tuenta aivan loppu.. :)