Sivu 2/4

Re: sierran viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2009 19:00
Kirjoittaja jucca
fast-man kirjoitti:käykös joku 16 venttiilinen kansi suoraa sierran alakertaan (DOHC) entä ruiskun ja pakosarjan kans? paljoko tulis lisää tehoa?
Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..

Re: sierran viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2009 22:36
Kirjoittaja koskar
jucca kirjoitti: Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..
Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).

Re: sierran viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2009 22:58
Kirjoittaja Foordson
Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.

Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html

Re: sierran viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2009 23:09
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Foordson kirjoitti:Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.

Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
Mä en vaan keksi, mitä helkutin hyötyä tuosta on.. Ei varmaan paljoa tehot/vääntö nouse pelkällä 0,3 litraa isommalla alakerralla. Noitten enkkujen jjuttuja kun lueskelee, niin kannattaa suhtautua pienellä varauksella kaikkeen mitä ne tekee, niillä on aika iso bullshit-kerroin..

Re: sierran viritys

Lähetetty: 15 Helmi 2009 23:59
Kirjoittaja Foordson
Siihen en ota kantaa millään tavalla kun ei ole kokemusta, mutta ainakin dynolappunen näytti 168hp ja 231nm vääntöä. Olihan tuohon muistaakseni jotain muutakin tilperhööriä vaihdettu.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 16 Helmi 2009 00:23
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Joo, olihan siihen "vähän" vaihdettu muitakin osia, mm 285 asteiset nokat, megasquirtti, peltisarja, isommat suuttimet ym.
kas kun ei oltu penkitetty alakerran vaihdon jälkeen, että olis nähnyt mitä pelkkä alakerta oikeesti vaikuttaa. Ja toisekseen, olisin halunnut nähdä paljonko samalla penkillä mitattuna olis irronnut ihan vakiosta dokkilaisesta..

Re: sierran viritys

Lähetetty: 16 Helmi 2009 00:27
Kirjoittaja Foordson
No joo ehkä tuo oli vähä huono vaihtoehto :D

Edit: Kuinkas muuten tuo scorpion 16 tappinen kansi kestää, onko samanlaista paskaa kuin 8 tappisen dohcin kannet ?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 16 Helmi 2009 12:14
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Pitäis olla ihan hyvälaatuista kamaa tuo 16-v kansi, ainakaan en ole kuullut vielä mitään negatiivistä. Yhden kannen tiedän, mistä on lähtenyt vissiin ohjurit liikkeelle, mutta sillä oli ajettu 400tkm, ja käytetty paljon tyhjäkäyntiä, jolloin lämmöt voi paikallisesti olla kannessa aika mielenkiintoisia.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 17 Helmi 2009 10:07
Kirjoittaja Mäkki
Tohon edellisen sivun virittelyihin liittyen, saako noita T5 vaihteistoja uutena mistään? Katellut parit varaosa sivut läpi ja googlet ni ei oo montaa löytyny :/

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Helmi 2009 11:37
Kirjoittaja fast-man
käykö cosworthin kansin dohc alakertaan?kuinka ruisku?toimiiko hyvin ilman turboa?tehon lisä?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Helmi 2009 11:42
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Ei käy. Sierran dohc kone kuuluu foordin dohc I4 moottorisarjaan. Cossun kansi sopii ohcee lohkon päälle suoraa

Re: sierran viritys

Lähetetty: 21 Helmi 2009 16:08
Kirjoittaja emax
Kannattaa vähän sovitella ja tutkia ettei ota venttiilit mäntiin jos dohciin meinaa 16v kantta. Ne männät kun ei oo 16venaasen vaikka niis 4 lovea onkin, vaan ne on sen takia koska dohcin kannes on palotilat ja venttiilien paikat peilikuvina pyttyjen kesken, imu pako / pako imu /jne.

Mitään tyhjentävää vastausta en ole kuullut että sopis suoraan.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 08 Touko 2009 22:16
Kirjoittaja tipatin
Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit...), ja kyseessä on ruiskukone joten ymmärtääkö tuo vakio-ecu mitenkään ahtoja vai kannattaako vaihtaa megaan? käyttöpaine varmaa n.0,7Bar. Miten tuo vakio-sytkä toimii noiten paineiden kanssa? teho/vääntö tavoite näin alkuun n.200-250hv ja n.300-350nm. Ja riittääkö että sorvaa männän päältä ja mikä on kankien tehokesto?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 09 Touko 2009 16:19
Kirjoittaja tipatin
Mikä on kannen ja imusarjan virtaus 2.0iS koneessa?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 11 Touko 2009 17:17
Kirjoittaja tipatin
uppia :roll:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 12 Touko 2009 20:04
Kirjoittaja Aksu
tipatin kirjoitti:Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit)
itsellä kesti 4kk 4wd cossun 7" perä 285hv/490Nm penkitetty 1,2bar ja ajelin 1,7piikki-> laski 1,4 (ei se hajonnut mutta alkoi ääntä pitää) ja laatikkona T-9 (yhdestä hävisi 3:n mutta sekin täysvedolla ja nopean vaihdon yhteydessä)
+350hv/440Nm ollut vakio laatikolla ja 7" perällä ilman ongelmia.
Kaikki saa hajalle kun ei ajattele (myydystä 350/440 autosta jo 3 murikka hajotettu mun jälkeen).

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 12:50
Kirjoittaja zozua
noniin nyt ajattelin sitten kuitenkin ryhtyä tähän sierran viritykseen... eli on 2.0l is sierra ohc moottilla ja nyt ajattelin että vaihtasin kireemmän nokan. myynnissä olisi uusi 300 asteinen nokka ja seuraajat tulisivat mukaan... hintaa tällä olisi 150€ tarvitseeeko jotain muuta vaihtaa/ tehdä kun nämä vaihtaa? ajattelin myös peltipakosarjaa ja vapari putsaria niin mikähän pakosarja olisi hyvä ja mitä sellaiset yleensä maksaa? pitääkö samalla vaihtaa jokin laippa pako puolelle kun pistää tälläisen kiiinni? niin ja paljonko tälläisellä saisi tehoja lisää?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 13:38
Kirjoittaja mk1sierra
Venttiilinjouset on syytä vaihtaa.. Mikä nokka? Tuo is:n vakio ruisku ei varmaan kovin pitkälle riitä, säädettävä moottorinohjaus järjestelmä ois hyvä.. Vai onko muilla kokemuksia vakio ruiskusta? Itellä on DHLA 45 tuplat, bensa riittää ja hyvin pystyy säätelemään.
4-2-1 pakosarja vääntöjen kannalta parempi, 4-1 huipputehon. Vakio koneeseen pelkällä peltisarjalla ei juuri mtn lisä tehoja mut ainahan se kertaantuu jos muitakin viriosia laitat. Isot venttiilit, kannen avarrus ja palotilojen muotoilu rupeaa helpottamaan ja vielä muutamat lisä hevoset imu- ja pakosarjan kohdistuksella.. :wink:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 14:36
Kirjoittaja Tekno
koskar kirjoitti: Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).
Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..

2.3 kansi menee kyllä kait myös. (Sillä ainakin puolan pojat ovat laittaneen 2.0 kansia 2.3:een joten miksi ei toisin päin myös?)

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 15:58
Kirjoittaja zozua
mistähän sais tuohon sierraan jäykempiä venttiilin jousia ja mitä sellaset yleensäkkin maksavat?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 16:08
Kirjoittaja mk1sierra
Niitä saat vaikka lautamäki motorsportilta tai rally racelta.. Lautamäeltä 90-150 €

Esim. nuo 415 sinkku jouset käy Burton BF63 kans, 310 astetta ja 12,95 nostoo.. Soita sinne ja sano mikä nokka sul on nii tulee sopivat.. :wink:

Re: sierran viritys

Lähetetty: 27 Touko 2009 16:46
Kirjoittaja Beornegar
Tekno kirjoitti:Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..
Niin, mutta Skorpparissa kone on pitkittäin kuten Sierrassa :D Saattaisi imu- ja pakosarjat passata suoraan.

Re: sierran viritys

Lähetetty: 30 Touko 2009 20:29
Kirjoittaja Aksu
Is:n ruisku ei tykkää enään edes bp285 nokasta(tai päästöt ei mene läpi tuolla).


Vakio sierran 2L kestää ahtoja ihan näppärästi 1,1bar mutta vanha väsynyt kytkin ei kestä enään moisia. Kohta kk päivät kiusannut tuota vanhaa kaasari konetta johon pulttailin ruiskun ja puhaltimen kylkeen tekemättä mitään muutoksia(paitsi ahtimen ö-paluu ö-pohjaan). Ennakoita ei ole tullut laitettua kuin 13 ast. kilon kohdalle koko kierrosalueelle.
Rupesi mietityttämään pitäisikö tuo projekti kone viellä kerran kaivaa auki ja nostaa puristukset tuonne 9 tuntumaan. Harmi kun kytkin ei kestä niin ei saa tietää mitä sieltä oikein tehoja löytyisi lisää.

Hieno ajella Ahvenistolla kun ei tarvitse kuin 3:sta ja 4:sta käyttää koko radan aikana. :P

Re: sierran viritys

Lähetetty: 19 Elo 2009 18:39
Kirjoittaja fast-man
paljoko dohc kantta uskaltaa laskea?

Re: sierran viritys

Lähetetty: 20 Elo 2009 08:39
Kirjoittaja consuli-72
Hetkinen.......siis virinokka+kannen lasku???? eikös tuo virinokan tarkoitus ole tiemmä lisätä sylinteriin saatavan seoksen määrää??eli vena aukee enemmän,jos oikein ymmärsin?ja eikös tuo kannen lasku pienennä vähän tuota tilavuutta?siis kumoo toisensa.....eikös jos turbottaa ja pistää virinokkaa,niin silloin pistetä takomäntää jossa palotila,et saatas enempi tilavuutta eli voimaa :oops: ...en mää näist mitää tiedä,mut tuolta äkkiseltään tuntus....ja tuo säädettävä nokkapyörä on jos sit utopiaa,jolla ei oikeen tehä mitään allle 200hp lukemis...siihen saakka pärjää norminokkapyöräl-----ja kannen ropaaminen....jos itse ropaat,metsään menee....kestänee korkeintaan sen 10000km ja halki....haloo,se on tehty normikäytöön,jos kisaa ajat,niin lämmöt nousee ja sit herkempi halkeen=lämpölaajeneminen :wink:
Rotta-Racing kirjoitti:Ensin perussettiä eli
-Peltisarjaa ja putkistoo 2"-2.5"
-Vapaavirtaussuodatinta
Sit vähän haastavempaa
-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)
-Isompaa/Tehokkaampaa bensapumppua
-Isommat Suuttimet
-Turbo
ym ym