sierran viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja jucca »

fast-man kirjoitti:käykös joku 16 venttiilinen kansi suoraa sierran alakertaan (DOHC) entä ruiskun ja pakosarjan kans? paljoko tulis lisää tehoa?
Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja koskar »

jucca kirjoitti: Kyllä siihe luultavasti menee RS 2000 Escortin kansi, siinä on huhujen mukaan sama alakerta. Pako- ja imusarjat ei luonnollisesti sovi, koska Escortissa kone poikittain, Sierrassa pitkittäin. Tehoa Escortin ruiskun kanssa 150hv. Voi olla aika iso homma laittaa kuitenkin, kun en ole kuullut että kukaan olisi saanut tehtyä..
Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.

Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Foordson kirjoitti:Myös semmonen komplikaatio on mahdollinen kuten scorpion 2.3 kone ja siihen 8 tappisen dohcin kansi, ei tartte edes muutoskatsastaa koska niitä ei erota toisistaan pahemmin.

Lisää juttua täällä: http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html
Mä en vaan keksi, mitä helkutin hyötyä tuosta on.. Ei varmaan paljoa tehot/vääntö nouse pelkällä 0,3 litraa isommalla alakerralla. Noitten enkkujen jjuttuja kun lueskelee, niin kannattaa suhtautua pienellä varauksella kaikkeen mitä ne tekee, niillä on aika iso bullshit-kerroin..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Siihen en ota kantaa millään tavalla kun ei ole kokemusta, mutta ainakin dynolappunen näytti 168hp ja 231nm vääntöä. Olihan tuohon muistaakseni jotain muutakin tilperhööriä vaihdettu.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Joo, olihan siihen "vähän" vaihdettu muitakin osia, mm 285 asteiset nokat, megasquirtti, peltisarja, isommat suuttimet ym.
kas kun ei oltu penkitetty alakerran vaihdon jälkeen, että olis nähnyt mitä pelkkä alakerta oikeesti vaikuttaa. Ja toisekseen, olisin halunnut nähdä paljonko samalla penkillä mitattuna olis irronnut ihan vakiosta dokkilaisesta..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Foordson »

No joo ehkä tuo oli vähä huono vaihtoehto :D

Edit: Kuinkas muuten tuo scorpion 16 tappinen kansi kestää, onko samanlaista paskaa kuin 8 tappisen dohcin kannet ?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Pitäis olla ihan hyvälaatuista kamaa tuo 16-v kansi, ainakaan en ole kuullut vielä mitään negatiivistä. Yhden kannen tiedän, mistä on lähtenyt vissiin ohjurit liikkeelle, mutta sillä oli ajettu 400tkm, ja käytetty paljon tyhjäkäyntiä, jolloin lämmöt voi paikallisesti olla kannessa aika mielenkiintoisia.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Mäkki
Viestit: 6
Liittynyt: 14 Helmi 2009 19:03

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Mäkki »

Tohon edellisen sivun virittelyihin liittyen, saako noita T5 vaihteistoja uutena mistään? Katellut parit varaosa sivut läpi ja googlet ni ei oo montaa löytyny :/
BMW 535i -89 (Tuleva rata/siviililelu, tunnetaan myös nimellä ikuisuusprojekti)
BMW 740iA -94 "Alpina" (Kesäpeli)
Volvo 740 -89
Ford Sierra -88 2.0 ohc
fast-man
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2009 18:42

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja fast-man »

käykö cosworthin kansin dohc alakertaan?kuinka ruisku?toimiiko hyvin ilman turboa?tehon lisä?
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Ei käy. Sierran dohc kone kuuluu foordin dohc I4 moottorisarjaan. Cossun kansi sopii ohcee lohkon päälle suoraa
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja emax »

Kannattaa vähän sovitella ja tutkia ettei ota venttiilit mäntiin jos dohciin meinaa 16v kantta. Ne männät kun ei oo 16venaasen vaikka niis 4 lovea onkin, vaan ne on sen takia koska dohcin kannes on palotilat ja venttiilien paikat peilikuvina pyttyjen kesken, imu pako / pako imu /jne.

Mitään tyhjentävää vastausta en ole kuullut että sopis suoraan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
tipatin
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Touko 2009 21:52

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja tipatin »

Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit...), ja kyseessä on ruiskukone joten ymmärtääkö tuo vakio-ecu mitenkään ahtoja vai kannattaako vaihtaa megaan? käyttöpaine varmaa n.0,7Bar. Miten tuo vakio-sytkä toimii noiten paineiden kanssa? teho/vääntö tavoite näin alkuun n.200-250hv ja n.300-350nm. Ja riittääkö että sorvaa männän päältä ja mikä on kankien tehokesto?
tipatin
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Touko 2009 21:52

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja tipatin »

Mikä on kannen ja imusarjan virtaus 2.0iS koneessa?
tipatin
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Touko 2009 21:52

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja tipatin »

uppia :roll:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Aksu »

tipatin kirjoitti:Olisin turbottamassa 2.0l ohc sierraa ja eikä ole aijemmin kokemusta noista. Minkälainen väännönkesto sierran voimansiirrossa? (laatikko, perä, vetarit)
itsellä kesti 4kk 4wd cossun 7" perä 285hv/490Nm penkitetty 1,2bar ja ajelin 1,7piikki-> laski 1,4 (ei se hajonnut mutta alkoi ääntä pitää) ja laatikkona T-9 (yhdestä hävisi 3:n mutta sekin täysvedolla ja nopean vaihdon yhteydessä)
+350hv/440Nm ollut vakio laatikolla ja 7" perällä ilman ongelmia.
Kaikki saa hajalle kun ei ajattele (myydystä 350/440 autosta jo 3 murikka hajotettu mun jälkeen).
gti golo palloilija
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

noniin nyt ajattelin sitten kuitenkin ryhtyä tähän sierran viritykseen... eli on 2.0l is sierra ohc moottilla ja nyt ajattelin että vaihtasin kireemmän nokan. myynnissä olisi uusi 300 asteinen nokka ja seuraajat tulisivat mukaan... hintaa tällä olisi 150€ tarvitseeeko jotain muuta vaihtaa/ tehdä kun nämä vaihtaa? ajattelin myös peltipakosarjaa ja vapari putsaria niin mikähän pakosarja olisi hyvä ja mitä sellaiset yleensä maksaa? pitääkö samalla vaihtaa jokin laippa pako puolelle kun pistää tälläisen kiiinni? niin ja paljonko tälläisellä saisi tehoja lisää?
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

Venttiilinjouset on syytä vaihtaa.. Mikä nokka? Tuo is:n vakio ruisku ei varmaan kovin pitkälle riitä, säädettävä moottorinohjaus järjestelmä ois hyvä.. Vai onko muilla kokemuksia vakio ruiskusta? Itellä on DHLA 45 tuplat, bensa riittää ja hyvin pystyy säätelemään.
4-2-1 pakosarja vääntöjen kannalta parempi, 4-1 huipputehon. Vakio koneeseen pelkällä peltisarjalla ei juuri mtn lisä tehoja mut ainahan se kertaantuu jos muitakin viriosia laitat. Isot venttiilit, kannen avarrus ja palotilojen muotoilu rupeaa helpottamaan ja vielä muutamat lisä hevoset imu- ja pakosarjan kohdistuksella.. :wink:
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Tekno »

koskar kirjoitti: Eikö Scorpion 2.0/2.3 16V DOHC menisi helpommin ja suoraan (no ainakin kun vertaa RS2K).
Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..

2.3 kansi menee kyllä kait myös. (Sillä ainakin puolan pojat ovat laittaneen 2.0 kansia 2.3:een joten miksi ei toisin päin myös?)
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
zozua
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Tammi 2009 23:40

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja zozua »

mistähän sais tuohon sierraan jäykempiä venttiilin jousia ja mitä sellaset yleensäkkin maksavat?
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

Niitä saat vaikka lautamäki motorsportilta tai rally racelta.. Lautamäeltä 90-150 €

Esim. nuo 415 sinkku jouset käy Burton BF63 kans, 310 astetta ja 12,95 nostoo.. Soita sinne ja sano mikä nokka sul on nii tulee sopivat.. :wink:
Beornegar
Viestit: 351
Liittynyt: 27 Elo 2008 10:13
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Tekno kirjoitti:Scorpion 2.0 16V kansi on sama kuin RS 2000..
Niin, mutta Skorpparissa kone on pitkittäin kuten Sierrassa :D Saattaisi imu- ja pakosarjat passata suoraan.
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
Ei sillä auton merkillä niin väliä oo, kunhan se on Ford

Entiset:
-1.6 Escort -89
-1.6 cvh Sierra -90
Nykyset:
-2.6 Taunus 17M -70
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Is:n ruisku ei tykkää enään edes bp285 nokasta(tai päästöt ei mene läpi tuolla).


Vakio sierran 2L kestää ahtoja ihan näppärästi 1,1bar mutta vanha väsynyt kytkin ei kestä enään moisia. Kohta kk päivät kiusannut tuota vanhaa kaasari konetta johon pulttailin ruiskun ja puhaltimen kylkeen tekemättä mitään muutoksia(paitsi ahtimen ö-paluu ö-pohjaan). Ennakoita ei ole tullut laitettua kuin 13 ast. kilon kohdalle koko kierrosalueelle.
Rupesi mietityttämään pitäisikö tuo projekti kone viellä kerran kaivaa auki ja nostaa puristukset tuonne 9 tuntumaan. Harmi kun kytkin ei kestä niin ei saa tietää mitä sieltä oikein tehoja löytyisi lisää.

Hieno ajella Ahvenistolla kun ei tarvitse kuin 3:sta ja 4:sta käyttää koko radan aikana. :P
gti golo palloilija
fast-man
Viestit: 10
Liittynyt: 21 Tammi 2009 18:42

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja fast-man »

paljoko dohc kantta uskaltaa laskea?
consuli-72
Viestit: 24
Liittynyt: 29 Heinä 2009 08:15

Re: sierran viritys

Viesti Kirjoittaja consuli-72 »

Hetkinen.......siis virinokka+kannen lasku???? eikös tuo virinokan tarkoitus ole tiemmä lisätä sylinteriin saatavan seoksen määrää??eli vena aukee enemmän,jos oikein ymmärsin?ja eikös tuo kannen lasku pienennä vähän tuota tilavuutta?siis kumoo toisensa.....eikös jos turbottaa ja pistää virinokkaa,niin silloin pistetä takomäntää jossa palotila,et saatas enempi tilavuutta eli voimaa :oops: ...en mää näist mitää tiedä,mut tuolta äkkiseltään tuntus....ja tuo säädettävä nokkapyörä on jos sit utopiaa,jolla ei oikeen tehä mitään allle 200hp lukemis...siihen saakka pärjää norminokkapyöräl-----ja kannen ropaaminen....jos itse ropaat,metsään menee....kestänee korkeintaan sen 10000km ja halki....haloo,se on tehty normikäytöön,jos kisaa ajat,niin lämmöt nousee ja sit herkempi halkeen=lämpölaajeneminen :wink:
Rotta-Racing kirjoitti:Ensin perussettiä eli
-Peltisarjaa ja putkistoo 2"-2.5"
-Vapaavirtaussuodatinta
Sit vähän haastavempaa
-Virinokkaa
-Säädettävää nokkapyörää
-Kannen ropaamista(Avarrusta,Laskua ym ym)
-Isompaa/Tehokkaampaa bensapumppua
-Isommat Suuttimet
-Turbo
ym ym
Vastaa Viestiin