Sivu 1/1
Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 26 Joulu 2008 15:30
Kirjoittaja kukkuuapina
Moikka.
Hommasin tollasen talviauton.
Kysymys olisi tuosta pakokaasun kierrätys järjestelmästä, että voiko sen poistaa käytöstä? Haittaako esim päästöjä katsastuksessa?
Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 26 Joulu 2008 16:42
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Se on vähäpäästöinen auto, eli sitä ei sais poistaa. Sitä en tiedä vaikuttaako varsinaisesti mihinkään, mutta jos leimamies huomaa, niin leimaa ei tule, ennekuin systeemi on palautettu käyttöön. Ja toisekseen, miksi se pitäisi poistaa? Se ei siitä sen tehokkaammaksi muutu..

Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 26 Joulu 2008 17:38
Kirjoittaja samzu
siis meinaatko egr venttiilii? kyl se auttaa ainakin siihen et ei karstotutu niin paljon jos sen tulppaa, eikä noitten päästöjen kää pitäs mahdottomast nousta just mitää.. Leima mies ei kyl tykkää jos huomaa.

sillä vissii pyritää vaan vähentää palamis lämpötilaa ja NOx pitoisuuksia.. 8) että siintä vaan tukkimaan ja kokeilee mitä käy...

Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 26 Joulu 2008 19:16
Kirjoittaja kukkuuapina
samzu kirjoitti:siis meinaatko egr venttiilii? kyl se auttaa ainakin siihen et ei karstotutu niin paljon jos sen tulppaa, eikä noitten päästöjen kää pitäs mahdottomast nousta just mitää.. Leima mies ei kyl tykkää jos huomaa.

sillä vissii pyritää vaan vähentää palamis lämpötilaa ja NOx pitoisuuksia.. 8) että siintä vaan tukkimaan ja kokeilee mitä käy...

Tätä hieman ajoin takaa. onko jollakin egr poisto ohjeita tosta rojusta. Ajatuksena on ennakointi kun kuulema ton kanssa tulee ongelmia jossakin vaiheessa.
Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 27 Joulu 2008 10:58
Kirjoittaja lakritsimies
Tarkoitatko sitä PulseAir -systeemiä? Oikealla konehuoneessa toinen "ilmanputsari" josta lähtee letkut/putket imusarjaan ja haaroittuu sitten putket pakosarjaan? Jos tuota tarkoitat niin sen pääasiallinen tarkoitus on syöttää happea pakosarjaan, jolloin lämpötila siellä nousee... Katti lämpenee nopeammin tai ylipäänsä olleenkaan...
Mulla oli sierra kyseisellä koneella ja ihmettelin, että miksi käy rikkaalla... Tutkin, että lambda ei reagoi oikein. Jossain vaiheessa huomasin, että pakokaasut seilasi siellä PulseAir -systeemissä, eikä vain raitis ilma kuten pitäisi. No sieltähän oli yksi alipainekalvo puhki, minkä tarkoitus olisi estää pakokaasujen tulo imusarjaan päin. Noh, tämän kun laitoin kuntoon niin sitten lambda-anturi lämpeni tarpeeksi , että alkoi seokset olla kohdallaan tyhjäkäynnilläkin... aiemmin siis seokset oli kohdallaan vain tosi korkeilla kierroksilla. Ilmeisesti se lambda-anturi sijaitsee niin kaukana pakosarjasta, ettei normaalisti lämpene tarpeeksi ilman tuota "pulssitettua toisioilmajärjestelmää". Olishan se saattanut toimia ihan uudella lambda-anturilla, missä ei olisi ollut murustakaan karstaa, mutta ei raaskinut laittaa 80€ ihan vain kokeiluksi.

Että, jos ton tsydeemin aiot poistaa niin voi tulla ongelmia saada lambda-anturi tarpeeksi lämpimäksi, jotta seokset pysyy kohdallaan.
Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 28 Joulu 2008 08:55
Kirjoittaja rautasydän
Aikoinaan tukin EGR:n -91 ruisku, katti kadetista. Ei sen kanssa ainakaan tullu leimalla mitään ongelmia. Tuosta pulseairista en tiedä mitään mutta sillä ei liene mitään tekemistä egr-venttiilin kanssa.
Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 28 Joulu 2008 09:34
Kirjoittaja lakritsimies
Joo tuo pulseair ei toimi niinkuin EGR eli se ei kierrätä pakokaasua imusarjaan uudelleen poltettavaksi vaan tosiaan syöttää raitista ilmaa pakosarjaan. Mun mielestä tuossa yksipisteruisku-Sierrassa ei olekaan EGR:ää vaan tollanen alkeellinen päästöjenhallintasysteemi.
Re: Sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 28 Joulu 2008 10:08
Kirjoittaja hana
Pulseair systeemistä pääsee kyllä eroon, kun vaihtaa tilalle efi ruiskun. Efin kantta ei saisi vaihtaa kun se katsotaan kuulemma koneen vaihdoks (?) mutta kannet ei juurikaan eroa toisistaan.
Ite vaihdoin cfi:n lohkoon efi:n männät ja päälle efi:n kansi. Termarikotelon joutuu siirtään ja tekeen kannen päähän pikkasen vesikanavaa (sen tein suorakaideputkesta). Sit vaan katsastaan efi koneen papereiden kanssa niin autosta tulee nelipisteruisku ja pulseair systeemit voi poistaa.
Efi koneen pakosarja on pikkasen erillainen lähdöltään, eli joutuu pakoputkea muokkaamaan.
Samalla siirtää lamda-anturi samalle etäisyydelle kun Escortissakin on.
Hyvin pelittää!