AUTO ON MONDEO TDCI 2002
Moi!
kysyisin niiltä henkilöiltä kenellä on ollut nokkaakselin tunnistinantura ongelmia tai tietoa ongelmasta että vaikuttaako antura enemmän lämpimään koneeseen vai kylmään.Sitten viellä että mikä mahtaa olla ton anturan kestoikä kun olen lukenut näitä foorumeja niin foordissa se ei välttämättä anne edes mitään VIKAKOODIA.
Sitten noista lisäaineista mitä aineita olette käyttäneet polttoaineen seassa ja mitä moottorissa.
SItten viellä minkälaista HYÖTYÄ tai HAITAA aineiden käytöstä on ilmentynyt.
KIITOS ETUKÄTEEN VASTAUKSISTA
kaksi aihetta nokkaakselin tunnistin ja moottori lisäaine
Re: kaksi aihetta nokkaakselin tunnistin ja moottori lisäaine
Olen käyttänyt ehkä viitisen pulloa Sonax Fuel Injection & Carburetor Cleaneria, jota löytyy ainakin Prismoista. Aine lisätään joka toiseen täyteen tankkiin.
Mitään dramaattista eroa ei syntynyt, mutta tulpat pysyivät puhtaampina ja polttoainetta säästyi hieman. Tosin jälkimmäistä on tosi vaikea arvioida. Haittoja en ole huomannut kuin pullojen hinta 7e/pullo (varsinkin kun bensa maksoi 1.60e/litra)
Jostain syystä omassa eskossa oli moottori älyttömän karstainen 50tkm jälkeen, niin päätin kokeilla tuota Sonaxia. Kyllähän se vähän auttoi, mutta paras olisi avata moottori, katsoa silmällä venttiilit ym. ja puhdistaa mekaanisesti. Varmaan joku säätö ruiskun ohjauksessa pielessä, kun menovettäkin kuluu 9l/100km maantieajossa 1.6 koneella.
Paras olisi käyttää heti uudesta alkaen lisäaineita, kun pinttynyt karsta ei tahdo lähteä millään kemikaalilla.
Voisin samaan aiheeseen sivuten kysyä, että käyttääkö joku 98/99-oktaanista bensaa Zetec-moottoreissa ja onko huomattavaa eroa syntynyt?
Mitään dramaattista eroa ei syntynyt, mutta tulpat pysyivät puhtaampina ja polttoainetta säästyi hieman. Tosin jälkimmäistä on tosi vaikea arvioida. Haittoja en ole huomannut kuin pullojen hinta 7e/pullo (varsinkin kun bensa maksoi 1.60e/litra)
Jostain syystä omassa eskossa oli moottori älyttömän karstainen 50tkm jälkeen, niin päätin kokeilla tuota Sonaxia. Kyllähän se vähän auttoi, mutta paras olisi avata moottori, katsoa silmällä venttiilit ym. ja puhdistaa mekaanisesti. Varmaan joku säätö ruiskun ohjauksessa pielessä, kun menovettäkin kuluu 9l/100km maantieajossa 1.6 koneella.
Paras olisi käyttää heti uudesta alkaen lisäaineita, kun pinttynyt karsta ei tahdo lähteä millään kemikaalilla.
Voisin samaan aiheeseen sivuten kysyä, että käyttääkö joku 98/99-oktaanista bensaa Zetec-moottoreissa ja onko huomattavaa eroa syntynyt?