Sivu 1/1

Tunnista turbot

Lähetetty: 29 Heinä 2005 14:59
Kirjoittaja Ninja
Tässä olisi muutama turbo, nyt pitäisi tietää onko ne kummatkin mallia T03, kuten edelliset omistajat väittävät.

Isompi turbo
Pienempi turbo
Molemmat

Isomman turbon lätkässsä on seuraavaa:
S/N: OGR02 14H
P/N 5002706

ja pienemmässä:
CUST P/N: V86SF 6K682AA
P/N:466944-1 ATD
S/N: QD 0281A
MODEL: TBO355

Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:17
Kirjoittaja JesseT
Tuo pienempi on turboescon (S2) ahdin tyyppikilven perusteella. Isompi näyttää mun silmään todella oudolta ollakseen T03:nen. Tuollaista hukkaportin (vai pakosiipien) kellon sijaintia pakopesässä en ole ikinä nähnyt T-sarjassa.
Jos haluat tuosta toisesta tietää onko/eikä se ole T03 perheeseen kuuluva, niin mittaa vaan pakosiiven halkaisija ja katso täsmääkö toiseen.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:52
Kirjoittaja Ninja
JesseT kirjoitti:Tuo pienempi on turboescon (S2) ahdin tyyppikilven perusteella.
Mikä kohta sen kertoo että se on s2:en ahdin? Mittailen ne ropellit, ja kyllä ne on kumassakin samankokoiset.
Sitten olisi vielä muutama kysymys, mikä putki tämä oikein on?

Kuva 1 Kuva 2 Kuva3

Ohjaako painekello tuota vipuläppä systeemiä(joka näkyy kuvassa 2)?

Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:59
Kirjoittaja JesseT
Ninja kirjoitti: mikä putki tämä oikein on?
Pakoputki...

Tai siis turbon ja pakoputken välinen pala, jossa myös hukkaportin läppä.

Tyyppikilvessä TB0355 = 86-90 turboeskon ahdin.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 16:02
Kirjoittaja Ninja
Kumpihan noista sitten kannattaa ruuvata kiinni? Itse ajattelin että huollattaisi tuon escon turbon(se pienempi) ja ruuvaisi sen kiinni. Pakosarjasta kysyisin vielä, että kestääkö siinä kuumakestomaali(+500), kun edellinen omistaja oli hionut sen pakosarjan jostain syystä kirkkaaksi.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 16:35
Kirjoittaja kekkonen
Horna 650 maali pysyy.Itsellä Garret 3/4 maalattuna eikä ole hilseilly pois.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 17:45
Kirjoittaja country sedan
Toi vasemmanpuoleinen puhallin Pösön tai Volkkarin dieselkoneen turbo.
Itellä on samanlainen, 505(?) dieseli peukaloisesta.
Ei vedä pensakoneessa kunnolla alhaalta, mutta sehän on normaali ilmiö.
Jos pitää pensakoneeseen valita, niin se Escon puhallin. Vielä jos siihen vaihtaa Cossun kamat ahtopuolelle niin vähän petraantuu.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:49
Kirjoittaja Volmari
Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

Tahtoo...

ei tollasia kuvia saa laittaa tänne.. tällänen vaparirunkkari kun mä laukee tänne! :twisted:

Lähetetty: 29 Heinä 2005 19:29
Kirjoittaja Ninja
Tuo isompi turbo taisi olla volvosta taikka saabista, vai olikohan se kiisseli mersusta. en nyt muista kun se oli kaverin kaverin turbo :)

Lähetetty: 30 Heinä 2005 08:37
Kirjoittaja JesseT
Kyllä tolla RST:n ahtimellakin saa sen 200hv ja renkaat piloille aika helposti kun hommat tekee oikein. Ainakin on ihan plug'n'play kun on kerran oikeasta autosta ja koneesta.

Lähetetty: 04 Elo 2005 16:52
Kirjoittaja Ninja
Onnistuisiko sellainen homma että vaihtaa tuosta isommasta föönistö turbiinikotelon tuohon pienempään? Kun oli escon oman puhaltimen turbiinikotelo hiukan halkeillut, se on kyllä hitsattu mutta epäilen silti kestävyyttä.

Lähetetty: 05 Elo 2005 12:47
Kirjoittaja country sedan
Jos se toinen on dieselin puhallin niin siinä on pakosiipi erillainen. Periaatteessa käy, mutta hyötysuhde huononee.