Sivu 1/1
kardaaneista
Lähetetty: 28 Heinä 2005 23:06
Kirjoittaja evolution
jollain kokemusta noista kardaaneista miten sopii ristiin sierrassa.
eli käykö cossun kardaani suoraan normi sierran isoon 4 tai 5 lovisen laatikon perään
pituudella ei tässä kohdassa ole väliä kun sen saa muutettua kyllä sopivaksi
oon kuullu juttua että jossain välikoppa eskossa olis käytetty sellaista laatikoa missä on ulostulo akseli sama kuin tossa sierran isossa laatikossa ja siinä kardaanissa olis sen rättinivelen tilalla kunnollinen ristikko
tarttis vaan saada se rättinivel pois siitä kardaanin päästä kun on jo 2kk ajelun jälkeen uus nivel ihan murteilla
Lähetetty: 29 Heinä 2005 14:23
Kirjoittaja Eemeli
Tuli mielee tuosta et eikös niis välikopissa joissa sama laatikko tai ainaki se häntä kun sierrassa (taitaa olla pelkästään RS2000) niin niissähän on yks osanen se kardaani... jos olen ihan hakoteil niin joku korjatkoon.
Eikös normi MK2 ekerin kardaani ole vastaavanlainen kuin sierranki.
Lähetetty: 29 Heinä 2005 15:24
Kirjoittaja evolution
se yksiosaisuus ei haittais koska tässä tapauksessa ottaisin käyttöön ainoastaan sen pään mikä menee laatikkoon koska siinä olisi se ristikko ja se sitten liitettäisiin tohon normi kardaaniin.
Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:55
Kirjoittaja Eemeli
evolution kirjoitti:se yksiosaisuus ei haittais koska tässä tapauksessa ottaisin käyttöön ainoastaan sen pään mikä menee laatikkoon koska siinä olisi se ristikko ja se sitten liitettäisiin tohon normi kardaaniin.
Mutten käypä idea mut joutuu vähän kikkailee... Koska se ekkerin yksiosainen on tuplasti halkaisijaltaan suurempaa putkea kuin sierran kardaani.
Lähetetty: 29 Heinä 2005 20:00
Kirjoittaja p3
-70 luvun alkupuoliskon type-e askilla olevista löytyy kaks osasta kardaania ilman limppua. sama boori kun type 9.
Lähetetty: 29 Heinä 2005 21:21
Kirjoittaja Bootsi
Mitens olis vanhat Taunukset ja Caprit ja Cortinat ja Transitit ja...
Ei kai niiä kaikissa rättiniveliä ollut?? ...vaikka "isoja laatikoita käytettiinkin.

Re: kardaaneista
Lähetetty: 29 Heinä 2005 23:50
Kirjoittaja Kessi
evolution kirjoitti:tarttis vaan saada se rättinivel pois siitä kardaanin päästä kun on jo 2kk ajelun jälkeen uus nivel ihan murteilla
Olit kirjotellu tuonne projekti puolelle tälläistä:
"tänään tuli lähdettyä vähän rajummin liikennevaloista liikkeelle ja tulos on se että laatikon takapää roikkuu niin paljon että pakoputki on koko ajan kiinni kallistuksenvakaajassa. "
Ja tuli vaan mieleen et mahtaisko syy siihen rättinivelen nopeaan kulumiseen/murtumiseen olla siinä

Se voi nimittäin tehdä sen, et ku sen kummi härpäkkeen siellä korvaa joustamattomalla materiaalilla, ni alkaa sen päivänen tärinä ja pauke!

.. Vaikka sittenhän sen näkee kun kokeilee..
