kardaaneista

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

kardaaneista

Viesti Kirjoittaja evolution »

jollain kokemusta noista kardaaneista miten sopii ristiin sierrassa.

eli käykö cossun kardaani suoraan normi sierran isoon 4 tai 5 lovisen laatikon perään :?:
pituudella ei tässä kohdassa ole väliä kun sen saa muutettua kyllä sopivaksi

oon kuullu juttua että jossain välikoppa eskossa olis käytetty sellaista laatikoa missä on ulostulo akseli sama kuin tossa sierran isossa laatikossa ja siinä kardaanissa olis sen rättinivelen tilalla kunnollinen ristikko :?:

tarttis vaan saada se rättinivel pois siitä kardaanin päästä kun on jo 2kk ajelun jälkeen uus nivel ihan murteilla
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Tuli mielee tuosta et eikös niis välikopissa joissa sama laatikko tai ainaki se häntä kun sierrassa (taitaa olla pelkästään RS2000) niin niissähän on yks osanen se kardaani... jos olen ihan hakoteil niin joku korjatkoon.

Eikös normi MK2 ekerin kardaani ole vastaavanlainen kuin sierranki.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

se yksiosaisuus ei haittais koska tässä tapauksessa ottaisin käyttöön ainoastaan sen pään mikä menee laatikkoon koska siinä olisi se ristikko ja se sitten liitettäisiin tohon normi kardaaniin.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

evolution kirjoitti:se yksiosaisuus ei haittais koska tässä tapauksessa ottaisin käyttöön ainoastaan sen pään mikä menee laatikkoon koska siinä olisi se ristikko ja se sitten liitettäisiin tohon normi kardaaniin.
Mutten käypä idea mut joutuu vähän kikkailee... Koska se ekkerin yksiosainen on tuplasti halkaisijaltaan suurempaa putkea kuin sierran kardaani.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

-70 luvun alkupuoliskon type-e askilla olevista löytyy kaks osasta kardaania ilman limppua. sama boori kun type 9.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Mitens olis vanhat Taunukset ja Caprit ja Cortinat ja Transitit ja...
Ei kai niiä kaikissa rättiniveliä ollut?? ...vaikka "isoja laatikoita käytettiinkin. :roll:
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: kardaaneista

Viesti Kirjoittaja Kessi »

evolution kirjoitti:tarttis vaan saada se rättinivel pois siitä kardaanin päästä kun on jo 2kk ajelun jälkeen uus nivel ihan murteilla
Olit kirjotellu tuonne projekti puolelle tälläistä:

"tänään tuli lähdettyä vähän rajummin liikennevaloista liikkeelle ja tulos on se että laatikon takapää roikkuu niin paljon että pakoputki on koko ajan kiinni kallistuksenvakaajassa. "

Ja tuli vaan mieleen et mahtaisko syy siihen rättinivelen nopeaan kulumiseen/murtumiseen olla siinä :? :wink: Se voi nimittäin tehdä sen, et ku sen kummi härpäkkeen siellä korvaa joustamattomalla materiaalilla, ni alkaa sen päivänen tärinä ja pauke! :mrgreen: :mrgreen: .. Vaikka sittenhän sen näkee kun kokeilee.. :wink: :wink:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin