Kokemuksia EGR:n tukkimisesta? Syttyykö vikavalo jne..? Auto Mondeo -04 tdci 130hv
Entisistä autoista olen tukkinut ja tarkoitus olisi tehdä sama operaatio myös nykyiseen..
tdci egr tulppaus
tdci egr tulppaus
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mondeo Tdci 163 pshift -10
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mazda 6 -09
Re: tdci egr tulppaus
Tulppasin EGR:n aluksi pelkän alipaineletkun tukkimalla ja koeajolla mielestäni auto toimi huonommin.. alavääntö katosi ja koneesta tuli "ylävireisempi".
Joten EGR irti ja puhdistus ja takaisin kiinni. Mielestäni auto toimii paljon paremmin EGR pelissä mukana ja käynti äänikin on "parempi". Laipalla en kokeillut (valmiina tallissa) enkä taidakkaan koska imusarja ja egr helppo puhdistaa paskasta..
Kertokaa omia kokemuksia jos EGR tukossa..
Joten EGR irti ja puhdistus ja takaisin kiinni. Mielestäni auto toimii paljon paremmin EGR pelissä mukana ja käynti äänikin on "parempi". Laipalla en kokeillut (valmiina tallissa) enkä taidakkaan koska imusarja ja egr helppo puhdistaa paskasta..
Kertokaa omia kokemuksia jos EGR tukossa..
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mazda 6 -09
Itse en oman Mondeoni (-04 TDCi 130hv autom. farkku) EGRn tulppaamisen jälkeen huomannut ainakaan merkittävää muutosta vääntöalueessa. Tosin kun tomaatti hoitaa tuon rasvaisten rattaiden hämmentämisen puolestani niin ehkä tuohon ei niin tule kiinnitettyä huomiota.
Itsellänikin oli tarkoitus ottaa tuo EGR irti ja putsata, mutta kun ei ole sisähuoltofasiliteetteja käytettävissä niin jää kyllä ensi kesään kun ei tuolla pakkasessa taivasalla viitsi sormet jäässä rikkoa toimivaa
-LasseK
Itsellänikin oli tarkoitus ottaa tuo EGR irti ja putsata, mutta kun ei ole sisähuoltofasiliteetteja käytettävissä niin jää kyllä ensi kesään kun ei tuolla pakkasessa taivasalla viitsi sormet jäässä rikkoa toimivaa
-LasseK
Tuossa selvitin asiaa niin netin kuin asiasta ymmärtävän asentajan kanssa ja selvisi että egr vaikuttaa moneen asiaan moottorin toiminnan kannalta ja ongelmia voi tulla jos egr tukittu
(tämä oli täysin uutta minulle koska kaikista entisistä dieseleistä olen aiemmin egr:n tukkinut eikä ongelmia ole ollut) .. kuulemma turbo ei kestä niin pitkään jos egr tukittu ( by pass egr:n yhteydessä tdci 130hv koneessa) sekä sisätiloissa tulee kylmä jos egr kiinni (ainakin vag autoissa).
Tiedä sit ketä uskoa mut itse päädyin sellaiseen ratkaisuun että egr pysyy auki ja kun lastutan auton niin egr säädetään samalla toimimaan niin pienellä kuin mahdollista.
(tämä oli täysin uutta minulle koska kaikista entisistä dieseleistä olen aiemmin egr:n tukkinut eikä ongelmia ole ollut) .. kuulemma turbo ei kestä niin pitkään jos egr tukittu ( by pass egr:n yhteydessä tdci 130hv koneessa) sekä sisätiloissa tulee kylmä jos egr kiinni (ainakin vag autoissa).
Tiedä sit ketä uskoa mut itse päädyin sellaiseen ratkaisuun että egr pysyy auki ja kun lastutan auton niin egr säädetään samalla toimimaan niin pienellä kuin mahdollista.
Sierra 2.0 iS -88.
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04
Mazda 6 -09
Mondeo -97 2.0
Mondeo TD -96,
Mondeo STW TD -00,
Mondeo TDci 130hv -04