Sivu 1/1
sierra 1.6i cvh
Lähetetty: 28 Heinä 2005 17:46
Kirjoittaja Makwe
Elikkä, nyt on MAP anturi paskana, päästöistä ei menny lävitte. Kuulemma tuo anturi maksaa 250€ sanovat foortilla.
-yp- kävi täällä
Lähetetty: 28 Heinä 2005 21:22
Kirjoittaja Paco
Makwe kirjoitti:mutta mitä tosta kannattas niinku maksaa?
Niin vähän kuin mahdollista. Ainakin alle tuon 250€, joka on uuden osan hinta. Eli kaikki alle tuon on säästöä kukkarossa.
Lähetetty: 28 Heinä 2005 21:23
Kirjoittaja sjii
Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Lähetetty: 28 Heinä 2005 22:43
Kirjoittaja Megado
sjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Otsikossa lukee CVH

Lähetetty: 29 Heinä 2005 11:31
Kirjoittaja sjii
Megado kirjoitti:
Otsikossa lukee CVH

Osaan kyllä lukea! Ajattelin vain että saattaapi olla vastaava anturi mitä käytetään dohc sierroissa.. esim. Ostin eskooni kytkinvaijerinautomaattikiristimen vaikka paketissa luki
sierraan.

Varmuuden tuosta asiasta saa varmaan parhaiten soittamalla motonettiin, tai kysymällä ford liikkeestä.
Lähetetty: 31 Heinä 2005 23:37
Kirjoittaja Makwe
sjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Mahaiskohan toimia chv koneessa? Taitaa olla Wetterillä aika isot kertoimet noissa varaosissa!
Lähetetty: 02 Elo 2005 22:12
Kirjoittaja Hoppamiäs
Eikö kannattais suoraan siihen koneeseen sitä osaa hakee kun ohan dohc ihan eri kone.
Lähetetty: 03 Elo 2005 17:54
Kirjoittaja WSE
Mistä tiedät jotta MAP anturi olisi vialla? Vikakoodit lienee luettu?
Tuo motonetin anturi 28-1461 (DOHC) sopii ainakin escortin CVH koneisiin miksei Sierraankin.
Tulee kiinni ohjausmoduulin nastoihin 26,45,46. Perustuu alipaineen vaikutuksesta muuttuvaan kapasitanssiin joten anturin kunnon mittaaminen ei onnistu perus yleismittarilla.
250€ on kuitenkin täysin järjetön hinta moisesta anturista.
Varaosaliikkeistä saattaa löytyä vieläkin halvemmalla kuin motonetin hinta.
Samaten haluan tässä korostaa että varsinkin Fordilla on erittääin hyvä osien sopivuus eri moottori-ja automallien välillä. Myöskin eri vuosimalleista käy hyvin. Miksi ruutia pitäisi keksiä uudelleen? Näin sadaan osien hinnat pysymään kurissa (Merkkiorganisaation välistäveto ei liity tähän) ja saatavuus varmistettua. Alkuperäinen ajatushan toki on että halvemmaksi tulee tuottaa uusiin autoihin samaa osaa paljon kuin montaa eri variaatiota.
Lähetetty: 03 Elo 2005 23:43
Kirjoittaja Brenda
MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)
kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.
ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
Lähetetty: 04 Elo 2005 00:05
Kirjoittaja Brenda
täytyypä vetää yllä olevaa juttua vähän takaisin.
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua
http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
Lähetetty: 05 Elo 2005 03:35
Kirjoittaja WSE
Niinpä; ei ole resistiivinen MAP anturi. Kiitoksia kuitenkin linkistä. Tuo MAP sisältänee resonassipiirin jonka kapasitanssiin alipaine vaikuttaa? Jokatapauksessa testaushan onnistuu taajuuslaskimella. Jopa joissakin yleismittareissa on integroituna suppea taajuuslaskin joka sopii tarkoitukseen. Mm. melko edullisista Mastechin malleista löytyy sellainen (
http://www.vekoy.com/product_info.php?m ... s_id=10553
) .
Lähetetty: 11 Elo 2005 21:32
Kirjoittaja Makwe
Brenda kirjoitti:MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)
kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.
ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
Joo, käytin Foordilla testerissä kun ei mennyt päästöistä lävitte. 10x oli päästöt eli ajokieltoa napsahti. Tuumasivat että ainaki tuo map anturi on rikki. Missä kohtaa se on tuo anturi tuolla konehuoneessa. Ja edelleenkin kiinnostais toimiiko tuo doch koneen anturi tuossa cvh koneessa?
Niin ja missä se map anturi sijaitsee??
Lähetetty: 20 Elo 2005 22:29
Kirjoittaja Makwe
Kertokaas nyt, missä se map anturi sijaitsee niin osaan vaihtaa sen.
Lähetetty: 20 Elo 2005 22:38
Kirjoittaja Monteonisti
Itsellä ollut vain MAFfeja, mutta kait tuo MAP on imusarjassa?
Kait joku viisaampi vois kertoa tarkemmin?

Sorkki, tarkistin AUTODATALTA ja ilmoitti sen olevan pelkääjän puolen iskarin takapuolella jos ei ollut peilikuva?
Editoin tätä tarkistuksen jälkeen!
