sierra 1.6i cvh

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

sierra 1.6i cvh

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Elikkä, nyt on MAP anturi paskana, päästöistä ei menny lävitte. Kuulemma tuo anturi maksaa 250€ sanovat foortilla.
-yp- kävi täällä
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

Makwe kirjoitti:mutta mitä tosta kannattas niinku maksaa?
Niin vähän kuin mahdollista. Ainakin alle tuon 250€, joka on uuden osan hinta. Eli kaikki alle tuon on säästöä kukkarossa.
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

sjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Otsikossa lukee CVH :roll:
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Megado kirjoitti: Otsikossa lukee CVH :roll:
Osaan kyllä lukea! Ajattelin vain että saattaapi olla vastaava anturi mitä käytetään dohc sierroissa.. esim. Ostin eskooni kytkinvaijerinautomaattikiristimen vaikka paketissa luki sierraan. ;) Varmuuden tuosta asiasta saa varmaan parhaiten soittamalla motonettiin, tai kysymällä ford liikkeestä.
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

sjii kirjoitti:Motonetissä näin:
Sierra 2,0i-DOHC 89-- MAP-Alipainetunnistin. . . . . . . . 28-1461 68.50 ???
Ilmeisesti tuo. En tosin laita päätäni vadille kun ei ole varmaa tietoa.
Mahaiskohan toimia chv koneessa? Taitaa olla Wetterillä aika isot kertoimet noissa varaosissa!
Hoppamiäs
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Heinä 2005 22:40
Paikkakunta: Pohjois-Häme/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs »

Eikö kannattais suoraan siihen koneeseen sitä osaa hakee kun ohan dohc ihan eri kone.
"Se on bensa mikä palaa"

Kesäauto -73 Escort mK1 1,3 kent
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Mistä tiedät jotta MAP anturi olisi vialla? Vikakoodit lienee luettu?
Tuo motonetin anturi 28-1461 (DOHC) sopii ainakin escortin CVH koneisiin miksei Sierraankin.
Tulee kiinni ohjausmoduulin nastoihin 26,45,46. Perustuu alipaineen vaikutuksesta muuttuvaan kapasitanssiin joten anturin kunnon mittaaminen ei onnistu perus yleismittarilla.

250€ on kuitenkin täysin järjetön hinta moisesta anturista.
Varaosaliikkeistä saattaa löytyä vieläkin halvemmalla kuin motonetin hinta.

Samaten haluan tässä korostaa että varsinkin Fordilla on erittääin hyvä osien sopivuus eri moottori-ja automallien välillä. Myöskin eri vuosimalleista käy hyvin. Miksi ruutia pitäisi keksiä uudelleen? Näin sadaan osien hinnat pysymään kurissa (Merkkiorganisaation välistäveto ei liity tähän) ja saatavuus varmistettua. Alkuperäinen ajatushan toki on että halvemmaksi tulee tuottaa uusiin autoihin samaa osaa paljon kuin montaa eri variaatiota.
Brenda
Viestit: 108
Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Brenda »

MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)

kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.

ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
Brenda
Viestit: 108
Liittynyt: 11 Huhti 2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Brenda »

täytyypä vetää yllä olevaa juttua vähän takaisin.
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Brenda kirjoitti:täytyypä vetää yllä olevaa juttua vähän takaisin.
foordissa ei näemmä olekaan aivan tavallinen MAP.
tuossa juttua http://www.kemparts.com/TechTalk/tt11.asp
Niinpä; ei ole resistiivinen MAP anturi. Kiitoksia kuitenkin linkistä. Tuo MAP sisältänee resonassipiirin jonka kapasitanssiin alipaine vaikuttaa? Jokatapauksessa testaushan onnistuu taajuuslaskimella. Jopa joissakin yleismittareissa on integroituna suppea taajuuslaskin joka sopii tarkoitukseen. Mm. melko edullisista Mastechin malleista löytyy sellainen ( http://www.vekoy.com/product_info.php?m ... s_id=10553
) .
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Brenda kirjoitti:MAP antureiden mittaus onnistuu volttimittarilla ja alipainepumpulla.
mutta tietenkin pitää olla vertailujännitearvot, muutren mittauksella ei paljon viisastu.
MAP antureissa on yleensä 3 johtoa.
-kiinteä tulojännite joka pysyy vakiona. esim ruiskuautoissa yleensä ECU:n syöttämä 5V.
-maa johto(yleensä maadoitettu ECU:un)
-tulostus jännite(muuttuu vaikuttavan alipaineen mukaan välillä 0-5volttia)

kuten edellä mainitsin, jos ei ole tarjolla ohjearvoja, niin ei mittaus kerro koko totuutta. mutta sen voi katsoa että alipaine ylipäätään vaikuttaa jännitteeseen. ja käyrä on aina lineaarinen.
mittaus suoritetaan mittarilla varustetulla alipainepumpulla ja pistoke paikallaan MAP:issa ja virta päällä mitataan volttimittarilla (jos ei muuten onnistu niin piikillä johdon kuoren läpi)
esim. tulojännite 5 volttia: 100mmHg alipaine pudottaa jännitettä 0,4V (4,6V), 200mHg 0,8V (4,2V), 300mmHg 1,2V (3,8V)ja niin edelleen.

ammatikseni työskentelen japanilaisvalmisteisesn automerkin autosähköasentajana. mutta kerran sattui kohdalle ruisku DOHC sierra vaihdokki jossa MAP paskana, tulostusjännite ei muuttunut ollenkaan, eipä auto juuri käynnissä pysynytkään, kun soppaan hukkui.
eli anturin tulostama jännite vastasi selällään olevaa kaasuläppää.
Joo, käytin Foordilla testerissä kun ei mennyt päästöistä lävitte. 10x oli päästöt eli ajokieltoa napsahti. Tuumasivat että ainaki tuo map anturi on rikki. Missä kohtaa se on tuo anturi tuolla konehuoneessa. Ja edelleenkin kiinnostais toimiiko tuo doch koneen anturi tuossa cvh koneessa?
Niin ja missä se map anturi sijaitsee??
Makwe
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Heinä 2005 17:44

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Kertokaas nyt, missä se map anturi sijaitsee niin osaan vaihtaa sen.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Itsellä ollut vain MAFfeja, mutta kait tuo MAP on imusarjassa? :shock:
Kait joku viisaampi vois kertoa tarkemmin? :shock:
Sorkki, tarkistin AUTODATALTA ja ilmoitti sen olevan pelkääjän puolen iskarin takapuolella jos ei ollut peilikuva? :roll:
Editoin tätä tarkistuksen jälkeen! :oops:
Vastaa Viestiin