kennon irrotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja igor78 »

auto ois tommone dokki riesa. kuinka ton lämppärin kennon saa pois ku irrotin mutterit molemmin puolin jalkatilaa, ne mikkä o siä ylhäällä ja rintapellistä ne mikkä o siinä kennon liitännäs moottoritilan puolella. sitte irrotin viä tilan saamiseks kojelaudan alareunan ja lämppärin putket. aina ku nykäsee ni auto heilahtaa ja osia jää käteen. lueskelin jotaki "perse edellä puuhun" korjauskirjaa mikä sai homman kuulostaan tunnin hommalta. eli onko viä jostaki kiinni, lampun kans kattelin mutten nähny muita ruuveja/muttereita.
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja igor78 »

piti lukee että takapuoli edellä mut jostaki kumman syystä luki persikka
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kojelaudan alaosa kokonaan pois tieltä. Ei tarvi irroittaa kuin ne kaksi mutteria lämmityslaitteen alapuolelta, niin saa vedettyä pakettia sen verran auton takaosaa kohti, että kennon putkilähdöt tulevat aukosta auton sisäpuolelle (muistithan irroittaa sen peltikauluksen kennon putkilähtöjen ympäriltä konehuoneen puolelta, helpottaa hieman..), jonka jälkeen voi irroittaa sen yhden ruuvin, jolla kenno on lämmityslaitteessa kiinni, ja vetää kennon ulos. Ei se oikeasti olekkaan kuin tunnin homma, yritäppäs vaihtaa jotain mk6 escortin kennoa.. :wink:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja igor78 »

niimpä mutta ku toi lämppäri ei liiku mihkään päin, sehä ongelmana onki. kaikki o irrotettu kojelaudan alaosa ja läpiviennin pelli moottoritilan puolelta ja lämmppärin mutterit.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

No, ei se kyllä mistään muualta kiinni ole :? ..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Ite kans kaks kertaa vaihtanu ton kennon ja aika paskamainen homma oli! vänkärin penkin otin pois ja hanskalokeron. Sielä lämppäri hässäkäsä mikä se koko musta mötikkä koje lauan alla ni muistaakseni kaks 13mm kannala olevaa muteria ja ne pois ja tosiaan hiissata koko kehikkoa taka päin sen verran et lähtee putket sisäpuolele. En kyllä tarvinu purkaa kojelautaa ala osaa pois..... Vuotiko kenno vai ei tuu kabiniin lämpöä? Ettei vain ois kansi pahavi palanu ja paine kävässy kennosa niin ku allekiriottaneela!Oli vähän turvonnu sinne loovaan sisäle.... Foordilaki 6,5 tuntia vaihto aika kyseisele hommale :lol:
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Minkä ihmeen takia jouduit irroittamaan repsikan penkin kyseisen homman takia...??? :shock: :?
Ja sen kojelaudan alaosan joutuu irroittamaan sen takia, että saa tarpeeksi tilaa, että pystyy vetämään lämppäripakettia taaksepäin.. Pelkkä hanskalokeron irroitus ei tohon hommaan auta kyllä yhtään mitään..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
tonis
Viestit: 196
Liittynyt: 28 Marras 2006 22:32
Paikkakunta: Lahti / Paja Hauholla

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja tonis »

igor78 kirjoitti:niimpä mutta ku toi lämppäri ei liiku mihkään päin, sehä ongelmana onki. kaikki o irrotettu kojelaudan alaosa ja läpiviennin pelli moottoritilan puolelta ja lämmppärin mutterit.
ja kaikki ilmakanavien putket on irti kanssa? muistaakseni 6kpl.. juu ei toi tosiaankaan oo mikään kiva toimenpide!
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Se on jonku verran ahas ainaki tos meikäläisen sierrasa toi jalakotila ni oli helepompi maata siinä lattiala ko alakaa sitä kennoa "REPIMÄÄN" sieltä loovasta ko tuosa mallisa lähtee jalakatilaan päin pois. Ja se millä se koko lämppäri hökötys kiini misä kenno ni en mie ainakaan purkanu kojelauan alaosaa. En tiiä jos joku helepommala saa irti ni mikäpä se siinä :lol: Ja joutu sen hanskaloovan pois ottaan sen takia ko sielä muutamia releitä samala puolen mistä kenno lähtee ulos ni eilähe ko muuten ko sen rele levyn irrottaan tieltä pois!
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Niin joo ja sen alaku peräsen alumiini kennon saa lyyä sinne vihiriään loovaan mikä joka talouessa on pihala :lol:
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja igor78 »

tuli kenno vaihrettua. joutu tosin lyhentään kennon putkia 10mm et sai kennon koteloonsa. kokeilin tosta varaosa is oharista irrottaa lämppärin ni ei tarvinnu ees kirota ku lämppäri oli jo käres, toisin ku tos dokis. joku pisti vastaan rintapellin puolella oikeen kunnolla kunnes kuulu jousen tapane ääni ja rupes heltiään. tais olla jokku pelli klivut niis kynsis siä eres.
vanhasta kennosta valu komia ruskee tervaa muistuttava ektoplasma pihalle ku kääntelin, vesi ei kiertäny kennos ollenkaa.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Jaa no oliko se kenno erilaisila lähöilä ko se vanaha vai ei mahtunu muliahtaan kenno sinne sisäle ja tulipellistä ulos?
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
igor78
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Loka 2007 16:15

Re: kennon irrotus

Viesti Kirjoittaja igor78 »

voortin oma kenno, ei vaan mahtunu muljahtaan rintapellin läpi lyhentämättä putkia.
Vastaa Viestiin