Sivu 1/1

kuparitiiviste

Lähetetty: 27 Heinä 2005 18:02
Kirjoittaja henu
eli paljonko kuparinen kannentiiviste puristuu kasaan jos se on 3.5mm paksu uutena ja kansi kiristetään normaali tiukkuuteen kone ohc 1.8 1.6 ohc:een kannella, ku pitäs tietää et paljonko jää puristus suhteeks ton paksusella tiivisteellä, lievää turbotusta ajatellen :roll:

Lähetetty: 27 Heinä 2005 18:09
Kirjoittaja TuningUkkeli
Öö, mistä hommasit noin paksun?? Itseäkin kiinnostaisi että laittaisi paksumman tiivisteen näin aluksi.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 18:20
Kirjoittaja henu
TuningUkkeli kirjoitti:Öö, mistä hommasit noin paksun?? Itseäkin kiinnostaisi että laittaisi paksumman tiivisteen näin aluksi.
no ei oo vielä varmaa mut kuopiossa oleva metallialan yritys brandente tai jotenkii tolleen se kirjotetaan ni sinne lähetettiin mailia eilen ja ei oo vielä vastausta tullu mut sielä on laaser leikkuri ni sillä jos onnistuu ni teetetään

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:26
Kirjoittaja ZyaS
OT: Vinkki: helpommin ja nopeemmin tämmöset asiat selvii kun käy itse paikan päällä kyselemässä. esim. jos he eivät tee sellaisia niin tietävät todennäkösesti kuka tekee kun kaikissa metalli-alan puteekeissa ei välttämättä kovin hirveesti sähköpostia käytetä 8)

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:32
Kirjoittaja lalli69
...ja kaikissa (tai lähes kaikissa) metalli firmoissa pitää tällähetkellä kiirettä, joten ei välttämättä niitä kiinnosta edes pienet yksitysasiakkaat.

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:32
Kirjoittaja henu
ZyaS kirjoitti:OT: Vinkki: helpommin ja nopeemmin tämmöset asiat selvii kun käy itse paikan päällä kyselemässä. esim. jos he eivät tee sellaisia niin tietävät todennäkösesti kuka tekee kun kaikissa metalli-alan puteekeissa ei välttämättä kovin hirveesti sähköpostia käytetä 8)
noo se on kaverin entinen työpaikka ni eiköhän ne vastaa ku tunteevat henkilön

Lähetetty: 28 Heinä 2005 00:19
Kirjoittaja voicecoil
sehän riippuu hyvin paljon siitä miten se on löijätty..siis se puristuminen mut ei se montaa satasta painu. mut jos se kovin monta kymppiä makso niin oli hukka ostos koska ,, jos on olevinna niin kiree kone ettei enää cosan tiiviste riitä ..esim,korkee puristussuhde,korkeet käyttö kierrokset ,korkeet oktaanit jolloin ennakko suuri..niin eikö olis ollu helpompaa turvautua cometicin tiiviste tuotteisiin?? se kuparin kanssa pelleily on niin vanhan aikaista..ja työlästä.. nimimerk.kokemusta on..

Lähetetty: 28 Heinä 2005 16:08
Kirjoittaja henu
voicecoil kirjoitti:sehän riippuu hyvin paljon siitä miten se on löijätty..siis se puristuminen mut ei se montaa satasta painu. mut jos se kovin monta kymppiä makso niin oli hukka ostos koska ,, jos on olevinna niin kiree kone ettei enää cosan tiiviste riitä ..esim,korkee puristussuhde,korkeet käyttö kierrokset ,korkeet oktaanit jolloin ennakko suuri..niin eikö olis ollu helpompaa turvautua cometicin tiiviste tuotteisiin?? se kuparin kanssa pelleily on niin vanhan aikaista..ja työlästä.. nimimerk.kokemusta on..
noo noi cometicin tiivisteet on vaan niin kalliita et ei kehtaa semmoseen tuhlata ja täs ei olla rakentamassa mitään älytöntä kilpuria vaan eneminkin kokeilu mielessä ja onhan se kuparitiiviste vanha keksintö mut nii on tää kyseinen taunuskii :D

Lähetetty: 28 Heinä 2005 18:31
Kirjoittaja voicecoil
henu kirjoitti: noo noi cometicin tiivisteet on vaan niin kalliita et ei kehtaa semmoseen tuhlata ja täs ei olla rakentamassa mitään älytöntä kilpuria vaan eneminkin kokeilu mielessä ja onhan se kuparitiiviste vanha keksintö mut nii on tää kyseinen taunuskii :D
onko se sitten minkälainen taunus?

Lähetetty: 29 Heinä 2005 19:20
Kirjoittaja henu
voicecoil kirjoitti:onko se sitten minkälainen taunus?
no tai siis öö kaikillahan on omanäkemys vanhasta ja uudesta mut se on vm 80 muistaakseni :D

Lähetetty: 30 Heinä 2005 14:50
Kirjoittaja henu
tähän samaan vois kysyä näistä paineistetuista kaasareista eli onko olemassa muita ohc:een imu sarjaan käypästä kaasareita ku toi weeberin dat, ja onkos semmonen huhu totta et jotkin volvon kaasarit kestäs painetta vaik eivät olis tarkotettu turbo käyttöön :?:

Lähetetty: 30 Heinä 2005 15:26
Kirjoittaja voicecoil
itse aikoinaan tein montakin kaasutin vekotinta joissa käytin ihan normaalia taunus kaasaria,ostaa vaan muoviset kohot ja kumipäisen neulaventtiilin.esim,moposportilta.tekee vaan tiivisteen sitten jostain ohuesta kumista joka kestää bensaa.mutta jos haluaa rakentaa kaasarilla/kaasareilla niin se vaatii hieman tietoa ja malttia ettei tule mäntäpistiäisiä kylään.mutta jos jostain löydät datin niin sillä kyllä saa toimimaan varmasti.ja tarvittaessa jopa tehoa pihalle ihan pienin muutoksin.ja siitä kansitiivisteestä,vakiot oharin tiivisteetkin kestää ihan hyvin jos puristus,sytty,seos on oikea.esim,toi mikin cossu taunus oli pitkään tossa viimevuosina ihan normaali reinzillä ja kuitenkin painetta oli parhaillaan 1.3baria.kyllähän niitä sitten muutama suhahti mutta se on aika halpa ns"sulake" tollasessa käyttöautossa.eli menee ennemmin tiiviste kuin mäntä.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 17:20
Kirjoittaja henu
voicecoil kirjoitti:itse aikoinaan tein montakin kaasutin vekotinta joissa käytin ihan normaalia taunus kaasaria,ostaa vaan muoviset kohot ja kumipäisen neulaventtiilin.esim,moposportilta.tekee vaan tiivisteen sitten jostain ohuesta kumista joka kestää bensaa.mutta jos haluaa rakentaa kaasarilla/kaasareilla niin se vaatii hieman tietoa ja malttia ettei tule mäntäpistiäisiä kylään.mutta jos jostain löydät datin niin sillä kyllä saa toimimaan varmasti.ja tarvittaessa jopa tehoa pihalle ihan pienin muutoksin.ja siitä kansitiivisteestä,vakiot oharin tiivisteetkin kestää ihan hyvin jos puristus,sytty,seos on oikea.esim,toi mikin cossu taunus oli pitkään tossa viimevuosina ihan normaali reinzillä ja kuitenkin painetta oli parhaillaan 1.3baria.kyllähän niitä sitten muutama suhahti mutta se on aika halpa ns"sulake" tollasessa käyttöautossa.eli menee ennemmin tiiviste kuin mäntä.
joo näinhän se on mut ku siinä ei oo ne puristukset kohallaan ku siin on 1.6 ohc:een kans ja 1.8 alakerta ja puristus suhde on noin 10.3 ni sitä tässä ajettiin takaa et sil paksulla tiivisteellä olis laskenu puristuksii mut nyt oon ruennu miettimään et jos ottas kylmänviileesti vingun käteen ja ajas palotiloist pois sen verran et sais puotettuu ne puristukset

edit: ainii ja siin on se weberin dgav kaasari ni onnistuuko siinä toi paineistetuks muuttaminen

Lähetetty: 30 Heinä 2005 19:24
Kirjoittaja voicecoil
joo kyllä se kannattaa palotilat vetästä vingulla isoks niin ei tarvii mitään jippoja.. ja siitä kaasarista,eikös tuo ole just alipainekakkoskurkulla,sillon se ei onnistu.

Lähetetty: 31 Heinä 2005 18:57
Kirjoittaja henu
voicecoil kirjoitti:joo kyllä se kannattaa palotilat vetästä vingulla isoks niin ei tarvii mitään jippoja.. ja siitä kaasarista,eikös tuo ole just alipainekakkoskurkulla,sillon se ei onnistu.
ööö se ei oo alipaineella vaan mekaanisesti toimivilla kurkuilla, ni en oo varma kyl tosta mallista mut epäilisin et se on jonku vanhemman 2.0 sierran kaasari

Lähetetty: 01 Elo 2005 18:33
Kirjoittaja henu
tähän samaan vois vielä kysyy et paljonko on 55cc esim millilitroissa tai vaikka deseissä ku pitäs noi palotilat ajaa noin suurinpiirtein tohon kokoon

Lähetetty: 01 Elo 2005 19:24
Kirjoittaja henu
lapazu kirjoitti: cc=cubic centimetres. 55cc= 0.055 litraa.

http://www.digitaldutch.com/unitconverter/

Tuolta lisää muunnoksia.
kiitän

Lähetetty: 23 Huhti 2006 06:20
Kirjoittaja martikainen
Osaisko joku kertoo miten paksu on 2.0 ohc koneen vakio kannentiiviste. :?:

Lähetetty: 23 Huhti 2006 12:50
Kirjoittaja mr.oohoosee
hohhoi.. kannattaa tosiaan sitä puristusta pienentää muilla keinoin kuin millään 3,5m kuparilevyllä..

taas yritetään tehdä eurolla turboa.. jos ei raski yhtään sijoittaa osiin niin sama ajella vakiolla.

Lähetetty: 23 Huhti 2006 13:00
Kirjoittaja voicecoil
mr.oohoosee kirjoitti:hohhoi.. kannattaa tosiaan sitä puristusta pienentää muilla keinoin kuin millään 3,5m kuparilevyllä..

taas yritetään tehdä eurolla turboa.. jos ei raski yhtään sijoittaa osiin niin sama ajella vakiolla.
tämä on täysin totta..

Lähetetty: 24 Huhti 2006 11:38
Kirjoittaja Mikey
Mulla aikoinaa ennen kun laitoin tanariin ton Cossun koneen niin käytin ihan Payenin kannen tiivistettä kannesta oli palotilat muotoilin niin paljon pallonmuotiseksi kuin mahdollista mustaakseni palotila oli 65cc sekä kanavat avarrettiin. Männistä oli otettu 1,3mm pois ja noi oli is sierran männät. Polttoaineen syöttö oli 2kpl 40mm pysty lortot joihin oli vaihdettu turboa varten tiivistesarja ja ahtimena oli saabin t3 imu 34mm pako44mm Harisella mitatiin takapyörätehoksi 155Kw 5660rpm ja vääntö oli jotain karvan yli 300Nm 3660rpm ja ahtoja 1.3Bar nokka oli Kent Cams 276.

Kuten Voicecoil tossa tokaskii että Cosassa kun oli 7.4 puristus suhde niin käytin tota vakio tiivistettä ja painetta oli 1.5bar ja tiiviste hajos joka kerta kun toi vesiletku meni poikki muutoin toi tiiviste kesti yllättävänkin hyvin ahdin oli silloin garretin3/4 hypridi imu 54mm pako 57mm