Sivu 1/1
dohc hydr.nostimet
Lähetetty: 27 Heinä 2005 15:25
Kirjoittaja K.S.
Onko siitä mitään suurempaa vahinkoa, vaikka ajaakin aivan hirveetä meteliä pitävillä nostimilla?
Nokat vissiin kuluu nopeammin?
Ja mistä kannattais hommata uudet?
motonetissä myydään kuulemma jotain viallisia..
Lähetetty: 29 Heinä 2005 08:50
Kirjoittaja tumakirj
samaa tässä oon kans miettiny. Mul ei niin järkyttävää metelii pidä mut ois kiva tietää haittaako tuo sit. Kun eivät sentään jumissa ole.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 20:51
Kirjoittaja Zaarin
Nah, itse olen kilisytellyt menemään viimeiset 15tkm lätkättävillä nostimilla, kilisevällä ketjulla ja vuotavalla kannentiivisteella.

Kyllä Foorti kestää jos on kestääkseen.
Remppa pitäisi tehdä, mutta kun ei ole rahaa teettää, itselläni kun ei ole paikkaa missä tehdä.

Re: dohc hydr.nostimet
Lähetetty: 29 Heinä 2005 22:46
Kirjoittaja henu
K.S. kirjoitti:Onko siitä mitään suurempaa vahinkoa, vaikka ajaakin aivan hirveetä meteliä pitävillä nostimilla?
Nokat vissiin kuluu nopeammin?
Ja mistä kannattais hommata uudet?
motonetissä myydään kuulemma jotain viallisia..
no oma mielipiteeni on et kaikki tekniikan osat alkuperäsinä, on ollu itelläni vähän kestävyys ongelmia noitten tarvike osien kanssa ja onhan fordin osilla 12kk takuu

en kylläkään muista et missä kaikissa osissa mut ainakiin kaikissa moottorin osissa (ehkä)
Lähetetty: 29 Heinä 2005 23:17
Kirjoittaja Monteonisti
Kuules Zaarin! Pihalla minäkin olen remonttihommat aloittanut! Vähän meinas näpit jäätyä kun joskus oli 30 pakkasta! 8)
Lähetetty: 30 Heinä 2005 00:19
Kirjoittaja Zaarin
Monteonisti, voishan sitä ulkonakin tehdä näin kesällä, mutta kun taloyhtiö on kieltänyt remppaamasta autoja tuossa parkkipaikalla. Hyvä kun saa edes renkaat vaihtaa tai öljyä lisätä ilman valitusta.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 00:54
Kirjoittaja Monteonisti
No, kun asuin kerrostalossa, niin kun avasin konepellin ja halusin tarkisataa öljymäärän, siis mittatikusta, heti oli 5 äijää kysymässä, että mikä on rikki?

Lähetetty: 30 Heinä 2005 02:40
Kirjoittaja Zaarin
^^ Yleinen ongelma. Täällä ympärille tulee useammin hääräämään lauma vaahtosammuttimia kyselemään kaikkea tyhmää ja pöllimään työkalut sun muut irtokamat, jos selän sattuu kääntämään niille.
Lähetetty: 30 Heinä 2005 15:05
Kirjoittaja Melwyn
Taitaa topicci karata käsistä...

Lähetetty: 04 Elo 2005 11:19
Kirjoittaja K.S.
Zaarin kirjoitti:Nah, itse olen kilisytellyt menemään viimeiset 15tkm lätkättävillä nostimilla, kilisevällä ketjulla ja vuotavalla kannentiivisteella.

Kyllä Foorti kestää jos on kestääkseen.
Remppa pitäisi tehdä, mutta kun ei ole rahaa teettää, itselläni kun ei ole paikkaa missä tehdä.

Remppa tuli jo tehtyä, kun kansi oli haljennu, eli kaikki muu onkin uutta paitsi nostajat.. ei tullu vaihettua niitä kun oli hirvee kiire saada auto kasaan... nopeestihan ne sinne vaihtaa..
Onko tietoa fordin hinnoista?
parisataa voisin tohon hommaan sijottaa, kun mukaan lasketaan ketjukiristin (30e) ja venakopantiiviste (15e)
Suurin syy nostajien nakutukselle on kuulemma se että on käytetty väärää öljyä, nostajat vaatis 0W-30/40 öljyä..
Muuten joutuu talvella käymään liian kauan kuivana, kun öljy on liian jäykkää (10w-)
Lähetetty: 04 Elo 2005 11:27
Kirjoittaja Melwyn
Näitäkin ohjeita eri öljyjen käytöstä löytyy varmaan yhtä monta kuin on kertojaakin.
Kun joku osais vaan sanoa että laita tätä ja kaikki muut on huuhaata niin avot!

Lähetetty: 04 Elo 2005 12:34
Kirjoittaja Zaarin
K.S. kirjoitti:
Onko tietoa fordin hinnoista?
Suurin syy nostajien nakutukselle on kuulemma se että on käytetty väärää öljyä, nostajat vaatis 0W-30/40 öljyä..
Muuten joutuu talvella käymään liian kauan kuivana, kun öljy on liian jäykkää (10w-)
Ainoa hinta mitä Fordilta tiedän, on koko rempan hinta 1000 euroa, ketjuineen, tiivisteineen, töineen + muine romppeineen eli ei kai ne nostajat hirveän hintaisia ole.
Tuosta öljyjutusta sen verran, että toissa päivänä kun tulin himaan, niin nakutus yltyi sietämättömäksi ja eilen kun lähdin liikenteeseen, niin öljyvalohan se kertoi karua kieltään mittatikun seurana. Hainpa sitten kannullisen Mobilin 5W-40:stä, juotin sitä pirssille sen verran että se oli tyytyväinen ja kas, kas, nakutus lakkasi toistaiseksi. Taitaa alkaa nakutus uudestaan, kun polttelee öljyä käydessään...
Lähetetty: 04 Elo 2005 15:53
Kirjoittaja K.S.
Melwyn kirjoitti:Näitäkin ohjeita eri öljyjen käytöstä löytyy varmaan yhtä monta kuin on kertojaakin.
Kun joku osais vaan sanoa että laita tätä ja kaikki muut on huuhaata niin avot!

Fordin käyttöoppaasta toi huuhaa peräisin..

Lähetetty: 04 Elo 2005 18:19
Kirjoittaja Melwyn
Sepä se kun manuaalitkin eroaa toisistaan aivan liikaa. Mulla taas mondeon käyttöoppaassa mainitaan tuo 5W30...

Lähetetty: 04 Elo 2005 18:53
Kirjoittaja K.S.
Melwyn kirjoitti:Sepä se kun manuaalitkin eroaa toisistaan aivan liikaa. Mulla taas mondeon käyttöoppaassa mainitaan tuo 5W30...

Jeps..
Sae 10w-40 eka luku 10w- kertoo miten juoksevaa öljy on kylmänä, mitä pienempi luku, sitä notkeempaa.
Jälkimmäinen luku -40 kertoo miten jäykkää öljy on 100c lämpösenä, eli mitä suurempi luku sitä jäykempää on öljy lämpösenä.