Sivu 1/1
Ekkerin tyhjä käynti...
Lähetetty: 27 Heinä 2005 09:54
Kirjoittaja RalliPalli
Joo... Mulla on -97 1.8 ekkeri jonka tyhjä käynti on mitä sattuu... Eli ensiksi tyhjäkäynti oli 300-1500 kylmänä. Lämpimänä kaikki okei...Vaihdatin siihen ilmamäärämittarin. Ei vaikutusta. Ja sit siitä puhdistettiin tyhjäkäynti venttiili. Ei vaikutusta. Ja nyt sit lähdin reissuun niin huomasin tossa että nyt tyhjäkäynti vatkaa 2000 korvilla ja ku kaasua käyttää niin odottelee viikon ennen ku laskee edes tohon 2000...Ja tota tekee vaikka olis kylmä tai kuuma kone... Fordilla kävin niin kokeilivat uutta tyhjäkäynti venttiiliä. Ei vaikutusta. Sit ajoivat sen tietokone testin tai mikä lie niin sen mukaan auto kunnossa!

(on joo) Soittelivat jonnekkin ja kyselivät ohjeita niin eivät osanneet missää neuvoa...

Eli löytyiskö täältä joku viisas joka osais vähän edes neuvoa ku fordilla eivät osaa?

Lähetetty: 27 Heinä 2005 10:17
Kirjoittaja av
sulla varmaakin on se egr eli pakokaasun kierrätys härpätin?
koitas ottaa se pois käytöstä jos vaikutaisi asiaan

Lähetetty: 27 Heinä 2005 10:25
Kirjoittaja RalliPalli
Jos se on sellainen pikkunen nuppi mikä vaan painetaa kiinni niin sen käyttivät irti... ei vaikuttanu... jos nyt sit oli toi...
Lähetetty: 27 Heinä 2005 10:56
Kirjoittaja av
se itse alipaineventtiili siarisee jakohihnan puoleisessa päässä venttiilikopan vieressä johon tulee pieni alipaineletku, letku irti ja tulppa siihe päähä ja koittaa sitten.
mut se ei takaa ettei enään menisi pakokaasua imusarjaan, itse tein alumiinipellistä sokean lätkän siihen tiivisteentilalle ja alakierrosten nykiminen loppui

Lähetetty: 27 Heinä 2005 17:21
Kirjoittaja TeRoK
EGR paskastaa myös kaasuläpät eli sen irti kytkemisen jälkeen ne saattaa vielä tarvita puhdistaa, että on mitään vaikutusta.
Imuvuoto on ja yks mikä tulee mieleen.
http://www.btinternet.com/~madmole/
Tuolla on pirun hyvä vianetsintä opas tyhjäkäynti ongelmiin. Tosin mondeoon tarkoitetu, mutta toimii muissakin.
Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:13
Kirjoittaja Monteonisti
Tuossa on kait kytkimen asentoanturi? En kyllä ymmärrä miten se toimii, mutta vois tarkistaa?
Myös tehostimen paineanturin viallisuus aihettaa outoja, lähinnä tyhjäkäynnillä.
Tuo kierrosten riekkuminen vois johtua myös läpän p-skasuudesta tai anturista.

Lähetetty: 29 Heinä 2005 18:49
Kirjoittaja hepuli
itelläni oli aikoinaan orionissa samanlainen vika tyhjäkäynti nousi nousemistaan eikä mistään oikein saanut asettumaan .kokeileppa auton käydessä ruiskuttaa starttipilottia imusarjan puolelle jos autossa on silläpuolella tiiviste vuotoja kone innostuu tosi laukkaan saadessaan pilottia. .orionissa oli silläkertaa imusarjan tiiviste rikki
Lähetetty: 08 Elo 2005 13:55
Kirjoittaja RalliPalli
heh.... Taas sit voordilla 2.5 tuntia auto kiinni letkuissa... vikaa ei löytyny mutta nyt sit ku käyttivät ton boksin irti niin nyt toimii... eli vika voinu olla vaan joku huono kosketus siinä liittimessä... tai sit ei. Eivät ainakaan takuuta antanu korjaukselle... Eli ei auta ku toivoo että nyt sit toimis...
Lähetetty: 26 Marras 2005 22:04
Kirjoittaja eskomk4
Milläs olette tiivistäny sinne sen "sokean laipan", kestääkö ihan normi tiivisteliima??
Lähetetty: 26 Marras 2005 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Minä olen tehnyt sen leikkaamalla tavallisesta "tiivistepahvista" niin ei tarvi mitään tiivistettä lisäksi. 8)
Lähetetty: 27 Marras 2005 15:59
Kirjoittaja eskomk4
Jep noin tuntuu pelaavan. Mietitytti vaan aluksi lämpöasiat mutta ei se taida kauhean kuuma paikka olla. Ehkä vähän parani käynti"mutua.."
Lähetetty: 27 Marras 2005 22:06
Kirjoittaja Monteonisti
Tiivistepahveja on myös kuumiin paikkoihin! 8)
Lähetetty: 27 Marras 2005 22:23
Kirjoittaja eskomk4
Eiköhän tuo semmosta ollukkin... toivottavasti