Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Viesti Kirjoittaja maaco »

Elikkäs, tuo käyttöauto tuntuu olevan jonkinverran kiireinen. (muissakin fordeissa vikoja?)
Pitäisi saada vikakoodit luettua jossain, mutta esim. jasin lukulaite ei näytä riittävästi faktoja. Olisiko muita paikkoja jotka tekisivät kattavampaa analysointia? Ja mielellään alle tuon 50€ mitä ford pyytää, kun kaikki korjaamot tekevät tuon 15-20€.
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Mitä kaikkea informaatiota pitäs autosta irrota?
Nuo yleisimmät lukija saa ulos yleenstä moottorindatan.

Mulkkariscorpista ei boschin testeri saanut oikeestaan mitään irti vaikka kuinka oli ford-liikkeessä. No veloitus oli sen mukainen eli 0€. Eikä kuulemma ole testerin käyttäjästä kiinni :mrgreen:

No fordin toinen testeri ids (Ei muuten raski itelle ostaa) vai-mikä-se-olikaan sai paljon anturitietoja ja vikoja esille. Vaatii käyttäjältä paljona ammattitaitoa. Veloitus tosta tais hinnastossa olla päälle 70€.
Ammattataidosta kuitenkin sen verran että kyseisen mulkkarin automaattilootasta luetutettiin koodeja ja ehdotteli solenoidi vikaa...ei ainakaan solenoidia vaihtamalla parantunu. No seuraavalla kerralla mentiin itte halliin katsomaan operaatiota. Tämä talon paras huoltomies pyörii korpin konehuoneessa ku köyhä jouluostoksilla ja etti töpselin paikkaa vaikka kyseinen kaveri oli samasta autosta paria viikkoa aiemmin "lukenut" koodit...Hei, siinä on se töpseli paikka siellä ratin alla...etkö muka muista ku pari viikkoa sitten viimeks oot koodit lukenu ;)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Viesti Kirjoittaja maaco »

No pitäs saada moottorista sen verran faktaa, että miksi tyhjäkäynti seilaa.. Perinteiset autosähköpuljut eivät saaneet mitään vikaan viittaavaa ulos.. Fordin 50€ pelkistä vikakoodeista kuulostaa ei_hyvälle. tuohon 50€ eivät siis edes selitä koodien merkitystä. :lol:
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

maaco kirjoitti:Fordin 50€ pelkistä vikakoodeista kuulostaa ei_hyvälle. tuohon 50€ eivät siis edes selitä koodien merkitystä. :lol:
Voi toki olla ettei selityksiä tule vaikka rahalla houkutteliski...vaikeehan se on selittää jos ei mittään tiiä ;)
No eihän se välttämättä vikakoodia annakaan kun tuntus olevan vähän voortin ominaisuus ;)
Miten tyhmäkäynti seilaa? Tarkastappa tyhjäkäyntiventtiili. Kait siinäki vehkeessä semmonen on.
Tosta vikakoodittomuudesta sen verran että isännä x-trail dCi sytytteli moottorin vikavaloa ja tehot oli kaiteissa. Pörhöllä ettivät vikakoodia ja mitään ei löytyny...useampaan kertaan. Viak aina välillä putkahteli esille. Edellisten takuukorjausten korjauksia vissiin korjailivat vänkärin jalkatilasta. No ei se enää sähkäreitä anna autoon mennessä.
Mulla alko jo käämi palaa pörhön touhujen kans kun ei autosta muka mitään vikaa löydy vaikka vikavalo syttyy ja tehot loppuu (ei ahtoja). Rupesivat jo ahtopaineantureita sun muita tilaamaan, mutta sanoin isälle ettei maksa yhtään osaa jos ne ei kerran vikakoodiakaan saa aikaan.
No eihän se auttanu ku ite kädet sitten "sotkea" ja aukasta konepelti...ja kas, hukkaportin alipaineletku ei sinnepäinkään paikallaa. Ensimmäinen letku mikä näkyy konepeltiä aukastaessa...no vika korjattu!
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
maaco
Viestit: 56
Liittynyt: 06 Loka 2007 21:32
Paikkakunta: Vihtavuori

Re: Vikakoodien lukua jkl:ssä, muualta kuin käyttöautolta?

Viesti Kirjoittaja maaco »

Huomenna puran kaverin kanssa kaasuläppäkotelon ja putsaan sen, samalla tietenkin uuden tiivisteen laitto. noissa tuppaa kuulemma joskus paskaantumaan tuo kaasuläppäkotelo niin pahasti, että läppä on kokoajan ns. vähän auki. samalla tsekataan kaikki alipaineletkut, että vuotaako jostain, ja tuo tyhjäkäyntiventtiili tutkitaan kanssa.. uskomatonta_mutta_totta, edellisessä huollossa oli vaihdettu tulpat, ja jostain syystä puolan päästä kaksi johtoa ei ollut pohjassa.. kumma homma että käyntiäänestä katosi napse kun painoin ne pohjaan.. :roll:

ai niin joo, se tyhjäkäynti seilaa välillä 600-800rpm, ja nykii. tämä siis parkissa ollessa. ajossa auto toimii ja kuulostaa sille niinkuin pitääkin..
Vastaa Viestiin