2,4l York transitin ahtaminen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Gravedigger
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Syys 2008 20:45
Paikkakunta: jkl

2,4l York transitin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Gravedigger »

Siirytään tälle puolelle jos joku tietäisi. Eli mielessä on alkanu pohdintaa herättävä ajatus transitin ahtamisesta. Olis kiva pysyä muun liikenteen perässä (ja olla kenties hieman nopeampikin). Herää kysymyksiä.

-Paljonko york kestää ahtoja ilman suurempia muutoksia?

-Lasketaanko transitin 100hv v6 moottori verrokiks ku lasketaa teho rajoja (+25%)?

-Kestääkö york ottaa tehoa silloin jos em. v6 kone kelpaa verrokiks sen 125hv?

-Onko v6 koneisessa minkälaiset etu- ja takajarrut?

- http://www.youtube.com/watch?v=lkxiMn_V8i0 Syöttöä ei varmaan tarvi lisätä enää jos ahdin tulee?
Kulkineet
-Ford transit vm-81 (myytävänä)
-Mitsubishi lancer f vm-83
-Toyota landcruiser hj60 vm-88
-Nissan urvan king vm-89(rest in africa)
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2,4l York transitin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos moottori ei huohota niin kyllä se vajaa kilon voi kestää ainakin hyvällä välijäähdyttimellä ja sopivan kokoisella turbolla. Jos huohottaa paljon niin joku paikka sulaa ennenpitkää, yleensä männät. En ota kuitenkaa vastuuta jos yorkkis turbolla hajotat :)
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin