Sivu 1/1

1.8 ohc & pierburg 2e (Lisää viasta)

Lähetetty: 26 Heinä 2005 09:47
Kirjoittaja Mik_
Alkaa mennä toivo kun ei vikaa löydy enkä haullakaan löytäny omaan ongelmaan ratkasua.

Elikkäs,auto ei pysy tyhjäkäynnillä,paitsi kylmänä kun on ryyppy päällä,ja sillon tällön lämpimänä toimii hyvin,varsinkin kaupunkiajossa,mutta kun ajaa esim 5km tasakaasulla ja laskee tyhjäkäynnille ni kone sammuu ihan kun avaimesta kääntäs paitsi et virrat jää tietysti päälle.käynnissä sen saa kyllä pysymään jos säätää tyhjäkäynnin yli 2000rpm/min mutta se taas ei kovin hyvä.Kaasarissa kaikki kalvot ehjät ja ei vuoda,tarkistettu kahteen kertaan,tulpat kunnossa,samoin sytkäpuoli.
Siksi niin ihmeellinen vika mulle kun välillä alkaa itsestään toimia ja sitten taas lopettaa tyhjäkäynnin kokonaan.oisko siinä boksissa mihin menee alipaineletku ja johtoja olla jotain häikkää,tai sit jossain muualle,mut missä? Jos joku tietää mitä kannattas kokeilla ni ilomielin otetaan neuvoja vastaan :)

Riesa oli siis vuoden -88 1.8 OHC tuolla pierupurkin 2e kaasarilla..

Lähetetty: 26 Heinä 2005 10:48
Kirjoittaja turbiiniriesa
enpä kyllä tunne tuota pierupurkkia,mutta voiskos siellä tyhjäkäyntisuuttimessa olla joku pieni roska joka välillä tukkii sen reijän.
tuli vaan mieleen et itellä josku mk4 esko ja siinä vakiokaasarilla kävi välillä noin.tosin joutu yleensä ottaan siittimen irti ja puhaltaan roska pois ja taas mentiin.loppu ku laitoin tuplakaasarit 8)

entäpä onko alipaineletkut/muut kilkkeet puhtaat,ettei välillä alipaine huonone/lopu

Lähetetty: 26 Heinä 2005 11:32
Kirjoittaja Mik_
Ei siellä roskia oo,on purettu ja putsattu nii monta kertaa,äsken vielä tutkittiin ni vaikuttas siltä että jostain vetää ilmaa liikaa,et onko jotain yleisiä paikkoja mistä vuotas,vai oiskohan imusarja tai tiiviste pettäny..pitää vielä noita letkuja tutkiskella vaikka niissäkää ei tuntunu mitä olevan,sen verran vielä että ilmaruuvilla ei ollu mitää merkitystä mihin sen käänti ja vika alkoi yhden pitkän reissun aikana,ajoin mikkelistä helsinkiin,auto toimi moitteettomasti vielä kun ajoin parkkiin,mutta seuraavana aamuna ei enää tyhjäkäyntiä ollut,sen jälkeen tosi harvoin saanu pysymään sen käynnissä kohtalaisn pienillä kierroksilla,1000-1500... :shock:

Lähetetty: 26 Heinä 2005 11:48
Kirjoittaja Megado
Jos olet kaasarin avannut niin suosittelisin että olisit vaihtanut tiivisteet samalla tuo vaikuttaa siltä että siellä on joku tiiviste saanut kipeää irrotus vaiheessa ja sitä kautta pääsee ilmaa.

Lähetetty: 26 Heinä 2005 13:25
Kirjoittaja Mik_
Tiivisteet laitettu,ei vaikutusta asiaan :? Kyllä loppuu toivo.
Jotkut on puhunu taunuksen kaasarista sierraan,käykö sierran imusarjaan vai pitäskö sekin vaihtaa..?

Lähetetty: 26 Heinä 2005 13:27
Kirjoittaja Megado
Lykkää ne muut alipaine letku tukkoon paitti mikä menee virranjakajalle.

Lähetetty: 26 Heinä 2005 13:36
Kirjoittaja Mik_
Eihän tos perskules edes mene virranjakajalle alipaineletkua..ei mee ku siihen boksille,ja sit kaasaris kakkoskurkun kaasuläpälle ja ryyppyhässäkkään..

Lähetetty: 26 Heinä 2005 15:26
Kirjoittaja Megado
Nii tää on tää 1-piste ruutta.

Lähetetty: 26 Heinä 2005 23:36
Kirjoittaja Mikkovaan
Mik_ kirjoitti:Tiivisteet laitettu,ei vaikutusta asiaan :? Kyllä loppuu toivo.
Jotkut on puhunu taunuksen kaasarista sierraan,käykö sierran imusarjaan vai pitäskö sekin vaihtaa..?
Sovitelaipalla pitäs käydä, ainaki Free Technics myy semmosta millä saa esim DGAV:n ton pierupurkin tilalle. Itelläki on ollu suunnitelmissa päästää toi vanha kaasari eläkkeelle :D

Lähetetty: 27 Heinä 2005 22:38
Kirjoittaja holmes
Mikkovaan kirjoitti: Sovitelaipalla pitäs käydä, ainaki Free Technics myy semmosta millä saa esim DGAV:n ton pierupurkin tilalle. Itelläki on ollu suunnitelmissa päästää toi vanha kaasari eläkkeelle :D
Itse vaihdoin pierburg 1e2n weber 32/36 DGAVeen ja loppu kaikki ongelmat kuin seinään :shock:

Lähetetty: 30 Heinä 2005 13:15
Kirjoittaja Mik_
Eli vian aiheuttaja edelleen tuntematon :?

Nyt tehtyä:

Kaasari purettu,putsattu,kaikki kalvot ehjät,neulaventtiili ok,kaikki tiivisteet uudet, imusarjan tiiviste laitettu,samoin kaasarin ja imusarjan väliin uudet tiivisteet.

Bensansuodattimet,myös tankista tarkistettu,myös kokeiltu että bensaa tulee kunnolla kaasarille asti,höyrynerotin/paluulinja poistettu aikoja sitten mutta kokeiltu vielä toimiiko sen kanssa paremmin->ei vaikutusta.

Venttiilien välykset tarkistettu,ei kanna.
Puristuspaineetkin mitattu,13-15 bar:iin oli.ok?

Vika siis edelleen se että tyhjäkäyntiä ei ole,eli 2000rpm/min auto käy suht tasaseen ja pysyy käynnissä mutta sen alle kun menee ni alkaa sammuilemaan,ja kun ajaa tasakaasulla noin puoli minuuttia,ja laskee kaasun pois tippuu kierrokset 1200-1500rpm/min ja vähän ajan päästä nousee taas 2000rpm/min.

Kertokaa nyt viisaammat mikä ihme tuossa voi olla,kansipahvi menee vaihtoon alkuviikosta,voiskohan sekään auttaa...

1.8 OHC ja Pierburg 2E3 -88

Lähetetty: 30 Heinä 2005 13:26
Kirjoittaja henu
Mik_ kirjoitti:Eli vian aiheuttaja edelleen tuntematon :?

Nyt tehtyä:

Kaasari purettu,putsattu,kaikki kalvot ehjät,neulaventtiili ok,kaikki tiivisteet uudet, imusarjan tiiviste laitettu,samoin kaasarin ja imusarjan väliin uudet tiivisteet.

Bensansuodattimet,myös tankista tarkistettu,myös kokeiltu että bensaa tulee kunnolla kaasarille asti,höyrynerotin/paluulinja poistettu aikoja sitten mutta kokeiltu vielä toimiiko sen kanssa paremmin->ei vaikutusta.

Venttiilien välykset tarkistettu,ei kanna.
Puristuspaineetkin mitattu,13-15 bar:iin oli.ok?

Vika siis edelleen se että tyhjäkäyntiä ei ole,eli 2000rpm/min auto käy suht tasaseen ja pysyy käynnissä mutta sen alle kun menee ni alkaa sammuilemaan,ja kun ajaa tasakaasulla noin puoli minuuttia,ja laskee kaasun pois tippuu kierrokset 1200-1500rpm/min ja vähän ajan päästä nousee taas 2000rpm/min.

Kertokaa nyt viisaammat mikä ihme tuossa voi olla,kansipahvi menee vaihtoon alkuviikosta,voiskohan sekään auttaa...

1.8 OHC ja Pierburg 2E3 -88
vaiha suosiolla weeberin dgav tai jotain tonne päin ni pelaa

Lähetetty: 31 Heinä 2005 10:46
Kirjoittaja Mik_
Joopas,mutta oishan se kiva aina selvittää vikakin eikä aina vaan pistää uusia osia :D

By The Way,saan luultavasti alkuviikosta tupla dellortot ja niille tarviis sit vielä imusarjan,eli tarjotkaas..

Lähetetty: 31 Heinä 2005 11:43
Kirjoittaja s.o.h.c
Mik_ kirjoitti:Joopas,mutta oishan se kiva aina selvittää vikakin eikä aina vaan pistää uusia osia :D

By The Way,saan luultavasti alkuviikosta tupla dellortot ja niille tarviis sit vielä imusarjan,eli tarjotkaas..
vaaka- vai pystyimujen imusarja?

Lähetetty: 31 Heinä 2005 15:07
Kirjoittaja Mik_
Muistaakseni ne on pystytuplat,dhla...en oo ihan varma,varmistuu huomenna...