Sivu 1/1
lämpö ongelmaa
Lähetetty: 24 Heinä 2005 21:37
Kirjoittaja turbiiniriesa
auto sierra 2.0 tic ja lämmöt nousee nopeesti ylös kun ajelee lyhyitä pätkiä,jossa joutuu pysähteleen ja samoin paikoillaan käydessä.matka-ajossa ei ongelmaa.
seuraavia kokeiltu:ollut termari pois ja paikoillaan,vaihdettu cossun syyläri tavallisen tilalle flekteineen(flekti päällä pysyy jotenkin),cosan kansipahviin imusarjan puolelle tehty kannen vesikierrolle tarvittavat reijät(tätä luulin keväällä syyksi viime syksynä),uusi painesäiliön korkki hommattu,ilmaa ei tuntusi järjestelmässä olevan.tulikohan kaikki mainittua,no ainaki suurin osa
ei vaan auta>alkaa pata kiristyyn
vinkkejä/neuvoja tarvittaisiin

Lähetetty: 24 Heinä 2005 21:50
Kirjoittaja janzamar
oisko mittarissa vikaa?
tai anturissa ..? ootko tarkistanu että nouseeko ihan todellisuudessa.
vai vaan mittarissa?
jos tuntuu että mittari pitää paikkansa niin uutta termaria taas..
kun kerran on jo noin paljon tehty..
ja onhan se termari oikein päin?
Lähetetty: 24 Heinä 2005 21:56
Kirjoittaja evolution
ku sulla on se megasquirt siellä niin mitä se megatunen lämpömittari näyttää.
mulla omassa on niin päin että mittariston lämpömittari näyttää kylmää vaikka koneen lämmot on 70asteessa megatunen mukaan.
noitten perusteella mitä oot tutkinut niin menee melkein aarvaten että missä kunnossa vesipumppu on
viittaa meinnaan vedenkiertohäiriöön jos ei toi syylärin/termarin vaihto oo auttanut
Lähetetty: 24 Heinä 2005 22:21
Kirjoittaja turbiiniriesa
vesipumppu on vaihdettu 3tkm sitten edellisen omistajan toimesta ja olikin ihan uuden näkönen ja sit vielä et tää ongelma oli kans toisella alakerralla viime syksynä jolloin oli toinen pumppu.
tota ei oo tullu katottua mitä megaruutan mittari näyttää,voishan se oma näyttää perunoita ku kiekkamittarikin näyttää reilusti alakanttiin.täytyy heti huomenna katsoa se
mut edellisellä koneella kerran pääsi lievästi kiehahtaanki tuo,et kyllä siellä jotain oikein mätääkin melkeen on.
ihmetyttää vaan ku kohta kaikki on tullu ainaki kerran vaihdettua,mutta tuo ominaisuus se vaan säilyy.ainoo mikä ei oo vaihtunu on kansi,koska se on kansisetin tekemä ja tuntuu aika hyvältä.
Lähetetty: 24 Heinä 2005 22:24
Kirjoittaja evolution
mahtaako se vesipumppu olla ns. halpamalli eli peltisiivillä.
joskus olen kuullut että nämä peltisiipiset ei aina oikeen toimi kunnolla pitkään

Lähetetty: 24 Heinä 2005 22:39
Kirjoittaja turbiiniriesa
sitä en tiedä,mut ei 3tkm mielestäni vielä paljoo oo ja tää on cossun alakerta,vaikka eihän se nyt sinällään mitään sano,mut on kyllä hyvillä osilla muuten tehty.
Lähetetty: 24 Heinä 2005 22:50
Kirjoittaja Jaakko85
kylmempää flektin anturia kannattas kokeilla, ja tietysti vesipumpun kunto. nestettä on oikea määrä varmaankin ja 50%/50% ?
Lähetetty: 24 Heinä 2005 23:24
Kirjoittaja Regu
Usein toi kansipahvin vesireikien suurentaminen sotkee sitä kiertoa ja aiheuttaa kuumia kohtia kanteen.
Lähetetty: 25 Heinä 2005 00:24
Kirjoittaja turbiiniriesa
cossun kansipahvissa ku ei oo imusarjan puolella riittävästi niitä reikiä,niin sinne niitä tein.en varsinaisesti isontanu vaan tosiaan lisäsin reikiä.mallin sain sarlinin kallen lähettämästä kuvasta.
nesteitä oikee määrä ja sekotettu oikein,flektin anturin tietysti vois laittaa kylmemmän tai sitten ohjaisin sitä megaruutalla mieleisellä lämpötilalla päälle/pois,mutta sillä ei varsinaista ongelmaa poista.sitte se flekti vaan huutaa jatkuvasti nurkka-ajossa.
hmmm.... täytyy varmaan vielä tarkistella,ettei siellä sit kuitenki ilmakuplat kierrossa tappelis,vaikka ei se kyllä siltä näyttäis

Lähetetty: 25 Heinä 2005 02:53
Kirjoittaja SpeedDevil
selvis nyt eräskin asia

mitä tässä jo ehdinkin miettimään.
Lähetetty: 25 Heinä 2005 08:35
Kirjoittaja tadeus
Onhan autossasi öljynlauhdutin? Auttaa kummasti lämpöongelmiin!
Lähetetty: 25 Heinä 2005 09:19
Kirjoittaja turbiiniriesa
öljynlauhdutinkin tuossa kikattimessa on.
hyvä jos oxidiukselle selvis tästä topicista mieltä painanu asia
itelle ku joku tuon vastauksen sanois,millä ton lämpöongelman pois sais

Lähetetty: 28 Heinä 2005 08:45
Kirjoittaja turbiiniriesa
taidan tulla vainoharhaseksi,mutta ku muu ei oo tähänkä auttanu ja kansi näköjään ruopastava irti niin kysäsempä nyt et voisko noita kansia olla erilaisilla jäähdytyskanavilla ja kaikki kannet ei kävi kaikkiin lohkoihin
aika villi ajatus,mut kansi tosiaan rupee oleen ainoo tuolla konehuoneessa mikä ei oo vaihtunu.tai voisko siinä olla otain vikaa...mitä?
...tana ostakaa hyvä sierra hyvillä palikoilla(paitsi kansi) ja papereilla!ei riitä aika värkätä

Lähetetty: 28 Heinä 2005 10:07
Kirjoittaja Megado
Epäilit niitä ilma kuplia järjestelmässä, ajappas sierra johonkin sopivan jyrkkään mäkeen ja pumppaile letkuja ja kato tuleeko ilmaa...
Lähetetty: 28 Heinä 2005 10:38
Kirjoittaja turbiiniriesa
ei tuolla ny ajeta ku meni nokka-akseli heikkoon happeen,kuten tuossa toisessa "öljykanavat kanteen" kyselin,mut nyt vois sit tähänki samalla miettiä ratkasua.
en oikeen siihen jaksa uskoa kuitenkaan,et siellä ilma tappelis,ku sitä tuli niin monta kertaa letkuja puristeltua ja ohan tuossa ylävesiletkussa se alkuperänen ilmanpoistoletkukin joka menee paisuntasäiliöön.
oon ruvennu kääntyyn tuon kannen suuntaan,vaan en oo kyl keksiny mikä siellä semmosta tekis,ehkä joku tukos/tukoksia kanavissa tai jotain muuta.
Lähetetty: 28 Heinä 2005 11:36
Kirjoittaja SpeedDevil
ehkä se ongelma poistuu sillä "XxX" setillä. olisko sulla vapariin tehty kansisetin kansi?
OT: voin mä jotain maksaa siitä

Lähetetty: 28 Heinä 2005 11:41
Kirjoittaja turbiiniriesa
soittele,ku ei täällä saa kauppaa käydä
