Sivu 1/1

Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 19 Loka 2008 15:16
Kirjoittaja duckworth
Homman nimi on nyt se, että aion kasata viritetyn vapaasti hengittävän efi oharin. Ja kyllä neuvoja ja näkymystä kaivataan.

Ihan tuosta alakerrasta pitäs tietää muutama seikka. Oma suunnitelma on käyttää ohc:n omaa kampiakselia, koska se tuskin tulee kestävydessä vastaan (kun pysytään 200 hepan paikkeilla), mutta ongelma onkin mitkä männät ja kanget toimisivat parhaiten? Wiseco ja Eagle ovat ilmeisesti hyvä yhdistelmä, mutta kaikki ohc:n wisecot vaatii 92mm porauksen... :? Käykö sitten cossun kiertokanget ja männät ohc:n kampiakseliin? Esimerkiksi rallyracella olis accraliten mäntiä (vapaasti hengittävään) cossuun.

Toinen kysymys koskee itse nokka-akselia. Eli jos laitan yli 300 asteisen nokan, niin meneekö auto päästöjen puolesta läpi, vai onko edes väliä kun auto vuodelta -84, eikä siis vähäpäästöinen? Ja toimiiko edellä mainittu nokka mitenkä iiässän oman imusarjan kanssa, jos ruiskuksi laitetaan Megasquirt ja suuttimet on vaihdettu esim. 300cc kokoisiksi?

Sitten tuo sytkä.. Pärjääkö virranjakajalla minkälaisten tehojen kanssa, ennen kuin on tarvetta asentaa hukkakipinäsytytys?

Siinäpä sitä olis vastailtavaa. Turboahtamisen päädyin hyllyttämään budjettisyistä.. :roll:

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 19 Loka 2008 18:35
Kirjoittaja pieteri
päästöistä menee läpi että heilahtaa. ainaki itellä meni 300 nokalla ja likelle 12mm nostoilla 87 riesa aina päästöistä läpi. jos on rahhoo laittaa mäntii ja kankiin nii wiseco+crower yhistelmä. crowerit menee suoraan ohc:n kampeen. ei tartte koneistella niinku eaglen kanssa. ja kestää ahtaakkin varmasti jos kuume kasvaa :D

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 19 Loka 2008 21:37
Kirjoittaja Kollo
Jos budjetissa on varaa Wisecoihin, niin varmaan on siihen 92 porautukseenkin??? Tosiaan Wiseco/Crower on helpoin yhdistelmä, ja varmasti kestää. Halvempi on perinteinen VW/Saab, joka sekin vaatii 92 porauksen ja on hinta/laatu -suhteeltaan järkevä ainakiin pariin sataan hevoseen asti. Kierroksia Crowerit sietää ainakin 8200 ja Saab 7800.
Auto kun ilmeisesti tulee kadulle niin 300 asteinen nokka voi olla aikas mukava liikennevaloissa ja ruuhkassa, jos niissä tarttee kököttää? Miedosti asteita ja reilusti nostoa on mukavampi, mutta ei toki niin räyhäkäs.
Boschin jakajalla ja sillä alumiinikäikäleeseen niitatulla sytkäboksilla pärjäilee yli 200 hevoseen ja ainakin 8000 kierrokseen asti. Ennakkokäyrä toki pitää uudelleen säätää.

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 19 Loka 2008 22:01
Kirjoittaja duckworth
Kollo kirjoitti:Jos budjetissa on varaa Wisecoihin, niin varmaan on siihen 92 porautukseenkin???
Joo kyllä tässä tietenkin poraukseen mennään, lähinnä ajattelin lohkon kestävyyttä, ja juuri siksi tutkailin "kapeampia mäntiä".
Kollo kirjoitti:Auto kun ilmeisesti tulee kadulle
Kadulle tulee.

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 19 Loka 2008 23:19
Kirjoittaja Kollo
92 porauksen kestää kaikki lohkot. Jos epäilyttää niin ota 205, jos kylvet rahassa ota 200 :twisted:

Meillä on rallikäytössä 205 lohko +kampura, 92 poraus, Wisecot, Crowerit ja yli 210 hepoa. Kestää.

edit: Ja rajotin on 8000, pitäs kestää ainakin 8200 mutta noillakin asetuksilla kerkiää.

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 25 Loka 2008 15:54
Kirjoittaja duckworth
Mitenkä sitten tuo voitelun tehostaminen? Korkeapaineöljypumppu varmaankin, mutta onko tarvetta cossuissa käytetylle öljyruiskulle?

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 26 Loka 2008 21:51
Kirjoittaja Kollo
Meillä ainakin on pelkkä korkeapainepumppu. Turbon kanssa kaiketi toi männille roiskiminen olis tärkeempää? Jos käytät vanhaa pumpun akselia niin muista laittaa samoin päin kun ennenkin, tai sitten vaihdat uuden. Uuden voi tehdä hyvästä kuuskoloavaimesta, olikohan 6mm. Jos haet Foordin tiskiltä, niin saat joka tapauksessa kuuskoloavaimen pätkän :shock:

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 09 Marras 2008 19:31
Kirjoittaja duckworth
Jep..´

Sitten vielä noista apulaitteista sen verran, että kuinka suurissa tehoissa efi:n oma imusarja/läppäkotelo ottaa vastaan..? Oon kyllä kuullu että Yamaha R6:n läppärungoilla ainakin imupuoli tulisi kuntoon, mutta kun niiden ja oharin väliin on vaikea löytää sopivaa imusarjaa...

Tai sitten täytyy laittaa tuplat.. :twisted:

Toinen kysymys liittyen rojektissa käyttämääni ja jo hommaamani Megasquittiin..Kyseisessä boksissa on siis EDIS- modaus, ja kiinnostaa voiko boksin silti saada toimimaan vakiosytkän/jakajan kanssa? Vai pitääkä rueta etsimään hukkakipinäpuolapakettia..?

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 14 Marras 2008 22:35
Kirjoittaja emax
Osta tämmönen niin virtaa :twisted:
Ralli.net:in foorumeilla yks teki tommoset ohceehin, muistaakseni nimim. opelmanta

tossahan se topic oli ->http://www.ralli.net/rnet/modules.php?n ... pic&t=7617

Re: Kaikkea vaparin palikoista (ohc)

Lähetetty: 15 Marras 2008 12:38
Kirjoittaja duckworth
emax kirjoitti:Osta tämmönen niin virtaa :twisted:
:lol:
duckworth kirjoitti:Sitten vielä noista apulaitteista sen verran, että kuinka suurissa tehoissa efi:n oma imusarja/läppäkotelo ottaa vastaan..?
Mutta mihinkä asti toi oma riittää..?
duckworth kirjoitti:Toinen kysymys liittyen rojektissa käyttämääni ja jo hommaamani Megasquittiin..Kyseisessä boksissa on siis EDIS- modaus, ja kiinnostaa voiko boksin silti saada toimimaan vakiosytkän/jakajan kanssa? Vai pitääkä rueta etsimään hukkakipinäpuolapakettia..?
Entä sytkäpuoli..?