Sivu 1/3
mondeo 2.5 gt
Lähetetty: 11 Helmi 2005 22:14
Kirjoittaja heikaki
onko tosi että mistään ei saa duratec 2.5 v6 koneeseen kampiaksin laakereita?

näin väitettiin ja että pitää ostaa koko alakerta uusi
ihme homma?
kyllä kai niitä yleensä joka hemmetin autoon on saatavilla?

Lähetetty: 11 Helmi 2005 22:26
Kirjoittaja siipicossu
Jenkeistä luulisi saavan kun kone on sieltä peräisin.
Euroopassa on aika heikkoa saatavuus tuohon koneeseen.
Lähetetty: 11 Helmi 2005 23:07
Kirjoittaja heikaki
no tuota onkohan kenelläkään tietoa mitään osoitteita tai muuta? (sinne jenkkeihin) meinaan maksaa se alakerta 4500Euroa. hajottamolle koko autoko? 97 vuosimalli ja ajettu 158000 km ja nyt jo laukesi. nuin löyhäkö?
Lähetetty: 14 Helmi 2005 17:30
Kirjoittaja TeRoK
Mites jos kävelisit mallin kanssa ihan johonki laakeriliikkeeseen jos löytyis silleen. Vai onko jo ihan sökönä? Silti luulis kyllä foordin varaosaohjelmistosta löytyvän edes tyyppi.
Lähetetty: 14 Helmi 2005 17:34
Kirjoittaja ZyaS
tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa.. mutta sitä sai muistaakseni tarvikkeena muualta.
kyllä jostain saa siihen käyvät laakerit.. jos ei muuten niin valamalla

Lähetetty: 14 Helmi 2005 17:53
Kirjoittaja janzamar
yleensä tosiaan,laakeri malliksi ja laakeriliikkeestä kysymään..eikä
välttämättä tarvi mainita mistä se on..jos on samankokoista,
tai hyvin soveltuvaa..
Lähetetty: 14 Helmi 2005 18:14
Kirjoittaja heikaki
no niin pitää lähteä kiertelämään laakeriliikkeitä josko jostain löytyisi
tarvike osana ei varaosaliikkeestä ainakaan löydy
niin no sitten pitää ruveta niihin valu hommiin

Lähetetty: 14 Helmi 2005 20:41
Kirjoittaja samiharju
laita sit tänne infoa miten kävi.
muistaakseni duratec koneessa ei ole minkäänlaista venttiilinvälyksen säätöä, eli ei mekaanista eikä hydraulista.. niiden puuttumiseen ford on vastannut "se kestää auton käyttöiän hyvin".
Lähetetty: 14 Helmi 2005 23:05
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös niissä ole se "kolikkosäätö"? Sama oli ainakin ennen viateissa ja alfoissa!

Lähetetty: 15 Helmi 2005 00:09
Kirjoittaja Jaakko85
ZyaS kirjoitti:tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa..
tai ohc:n vesipumpun tiiviste
Lähetetty: 15 Helmi 2005 17:31
Kirjoittaja samiharju
Monteonisti kirjoitti:Eikös niissä ole se "kolikkosäätö"? Sama oli ainakin ennen viateissa ja alfoissa!

ei pitäis olla mitään säätöä. voin tosin olla väärässäkin.
Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:12
Kirjoittaja AnttiM
Fast Ford (January/2005) sanoo Duratecista näin: "The camshaft isn´t followed by hydraulic tappets but by more traditional mechanical buckets, which in turn house the valve springs. But the difference is that Duratecs contain adjustment shims built into their undersides. As such, they´re manufactured in a range of sizes with minute differences between each one. The idea being that difference in tolerance can be taken up by merely fitting a different size shimmed bucket.
The clever bit is that the tolerance is continuously measured by computer, which in turn makes a decision and fits the right bucket."
Englanti taittuu henk.koht aika mukavasti, mutta tuo on kyllä sen verran teknistä sanastoa, että joku jolla on tekninen englanti hanskassa vois varmaan kertoa tarkemmin...samiharju?

Lähetetty: 15 Helmi 2005 18:18
Kirjoittaja grebe
Hehe, "kolikkosäätö". Eka huollossa pääsee kymmensenttisillä. Kalliit huollot vaatii jo 2 eurosia shimmeksi.

Lähetetty: 15 Helmi 2005 19:06
Kirjoittaja TeRoK
Ei helvetti. Että siellä ton tekstin mukaan on tommonen säätyvä mekaaninen välyslevy jota tietokone valvoo ja vaihtaa eripaksusen "kolikon" sinne tarvittaessa.
Jopa on laite.
Lähetetty: 15 Helmi 2005 19:07
Kirjoittaja TeRoK
Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:15
Kirjoittaja samiharju
voi kettu pillu tota senruusin perkelettä...

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:16
Kirjoittaja samiharju
kettu
pillu
perkele
saatana
helvetti
jumalauta
paska
perse
katotaas mitkä noista em. menee läpi

Lähetetty: 15 Helmi 2005 23:16
Kirjoittaja samiharju
jumalauta voisi olla jumala auta

Lähetetty: 20 Helmi 2005 11:42
Kirjoittaja jotaki
Taitaapi olla hydrauliset nostimet kun, moottorin teknisissä on:
Hydraulisten venttiilinnostimien halkaisija (vakio)
16 - 15,988 mm
Lähetetty: 20 Helmi 2005 13:24
Kirjoittaja Regu
Jumalauta on tullut sanonnasta jumala auta. Ainakin niin minulle joskus koulussa historian opettaja ja äikän ope opettivat
Taitaa olla jo hieman ot:ta

Lähetetty: 21 Helmi 2005 17:42
Kirjoittaja ZyaS
takas aiheeseen.. voihan ne kampuran kaulat ja runkolaakerikaulat hiotuttaa jolleikkin muille laakereille..
Lähetetty: 21 Helmi 2005 19:38
Kirjoittaja hietsu
Mikäs Duratecci on kyseessä? 203? 214? 233?
Lähetetty: 21 Helmi 2005 19:44
Kirjoittaja shami
Lainaus Mondeon korjausoppaasta :
"Fordin ilmoituksen mukaan Duratec-moottorin kampiakselia ei voi lainkaan koneistaa vaan akseli on tarvittaessa vaihdettava uuteen. Kampiakseli on ehdottomasti viisainta tarkastuttaa moottorikorjaamossa, jottei kallista akselia ryhdytä turhaan uusimaan......Duratec-moottorin sylintereitä ei voi myöskään porata eikä hoonata"
Zetec-moottorin kohdalla oppaassa puolestaan ohjeistetaan koneistukseen/poraamiseen/hoonaamiseen ja alikokoisten laakereiden käyttöön. Mutta Durateceissa koneistus ei siis ainakaan fordin mukaan onnistu. Johtuneeko sitten akselin materiaalista tai vastaavasta.
Lähetetty: 21 Helmi 2005 19:48
Kirjoittaja shami
Miten tuo laakereiden hajoaminen muuten ilmeni, alkoiko kone pitää meteliä tmv. (Kysyn vaan tietääkseni minkälaista tapahtumaa tässä ehkä odotellaan)
Lähetetty: 21 Helmi 2005 20:08
Kirjoittaja hietsu
Mitäpä jos kerron laakereita olevan kaupan?
