Sivu 1/1
Ford Sierra 2.0 OHC venttillit ym ym
Lähetetty: 23 Heinä 2005 08:03
Kirjoittaja pcp
Elikkäs miten venttiilit kuuluvat olla kun alemman hihnapyörän merkki on kohallaan? noin parin tunnin päästä pitäisi kansi vaihtaa
Otsikko (pahoitteluni)
Lähetetty: 23 Heinä 2005 09:52
Kirjoittaja xraam
Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A:
http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg
Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo

Lähetetty: 23 Heinä 2005 09:53
Kirjoittaja Bootsi
Nokkapyörän "piikki" pystysuorassa ylöspäin.
("piikki" siinä pellissä nokkapyörän takana)
edit: Prk.. Xraam ehti ensin.
SAA POISTAA!!
Lähetetty: 23 Heinä 2005 12:06
Kirjoittaja pcp
juu kyllähän mä tuon tiedän

vaan kun on säädettävä missä ei ole "peltiläpyskää nuolella)

Lähetetty: 23 Heinä 2005 12:52
Kirjoittaja Bootsi
pcp kirjoitti:juu kyllähän mä tuon tiedän

vaan kun on säädettävä missä ei ole "peltiläpyskää nuolella)

..ja nokkana on "joku virinokka"??
Onko nokkakorttia mistä selviää tiedot, tai jos tiedät valmistajan ja nokan mallin täältä löytyy varmasti joku jolla on noi tarvittavat tiedot.

Lähetetty: 23 Heinä 2005 13:17
Kirjoittaja pcp
Pahoitteluni
Siis sierrassa kiinni nytten virikansi jyrkemmällä nokalla säädettävällä nokkapyörällä jne... tarkoitus olisi asentaa uusi kansi jossa vakio nokka.
:/
Lähetetty: 23 Heinä 2005 14:47
Kirjoittaja olafu
Perusajotuksen saa kun kääntää nokan sillain että nelonen 'saksaa' ja ykkönen on nokat ylöspäin. Sitten jakaja niin että pyörijä näyttää ykköseen. Alakerta merkkeihin.
Virinokan mukana tulee tai ainakin pitäs tulla ajotusohje, jossa lukee ajotus milleinä tai sitten asteina. Milleinä kun ajotetaan niin mitataan paljonko saksaavan pytyn jompi kumpi venttiili on auki. Mittakello miltei välttämätön. Nokkakortissa on ajotusta varten ilmotettu myös välykset. Jotkut ilmottaa välyksen kanssa ja jotkut ilman. Asteina kun ilmotetaan niin ilmotetaan asteluku missä esim. ykköspytyn imuventtiili on auennut tietyn verran, tai sitten maksiminosto. KentCams ilmoittaa yleensä maksiminoston asteet.
Lähetetty: 23 Heinä 2005 20:06
Kirjoittaja WSE
xraam kirjoitti:Nokkapyörän merkit vaan kohdalleen, kuten tuossa kuvassa kohta A:
http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg
Eli kaikkineen:
-Ykköspytty yläkuolokohtaan.
-Kampiakselin merkki kohdalleen.
-Nokkapyörän merkki kohdalleen.
-Virranjakajan pyörijä osoittamaan ykköspytyn piuhaa.
-Hihnan kiristys ja pari kierrosta pyörittää konetta käsin ja katsoo että edelleen merkit on ok.
-Käynnistys ja kovaa ajoo

Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...
Lähetetty: 23 Heinä 2005 20:23
Kirjoittaja xraam
WSE kirjoitti:
Kannattaa se sytytysennakkokin laittaa kohdalleen ennen kuin yrittää käynnistä...
Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.
Lähetetty: 24 Heinä 2005 15:21
Kirjoittaja ZyaS
xraam kirjoitti: Itse olen laittanut vain silmämäärin kohdalleen ja yleensä on käyntiin jaksanut lähteä. Siitähän sitä on sitten hyvä käännellä lisää ennakkoa ja säädellä kunnes kone käy kunnolla tyhjäkäyntiä. Eihän sitä ennakkoa oikein voi edes tarkemmin mitata/säätää ennen kuin kone on käynnissä.
aivan.
kärjellisessähän sen ennakon pystyy kattomaan "virtakynällä" ja astelevyllä, kärjettömään jakajaan en oo perehtyny muuta kun että ennakko "nollaan" ja sit käyntiin. 8)