Sivu 1/1

escort 1,8TD:n omalaatuinen kaasuvaste (ruuvattu)

Lähetetty: 28 Elo 2008 09:37
Kirjoittaja d-spec
Eli kyseessä on 1,8 td esco -96, ihan cav jakajalla, eli täysin mekaaninen. syööjä ruuvattu vajaa 1/2 kierrosta, ja ahdon alaista saman verran, ahtoja on 1,1bar.

kaasuun vastaavuutta ei juurikaan ole ennenkuin viimeisellä neljänneksellä poljinmatkasta, 3/4 on aika hengetön, kummastuttaa kun kumminkin nostaa ahtoja tuonne 0,6-0,9bar mutta juurikaan mitää ei tapahdu, ennenkuin polkaisee viimeiselle neljännekselle, veto muuttuu ihan pinellä liikkeellä kun mennään "kynnyksen" yli.

lisäksi siinä on sellainen ongelma myöskin että kun ryntäyttää niin pyrkii sammumaan kun kierrokset laskee alas, käy jossakin 400-500 rpm ja nousee välittömästi tyhjäkäynnille, ärsyttävä piirre.

Re: escort 1,8TD:n omalaatuinen kaasuvaste (ruuvattu)

Lähetetty: 28 Elo 2008 14:55
Kirjoittaja Filvas
Ihan näin mutulla; olisko polkimen asennon tunnistimet kuluneita/likaisia? Mondeossa ainakin on kaasuläpässä kolme asentoa, joilla ECU seuraa poljinta. Jos jonkun näistä tieto puuttuu niin seuraus vois olla tämän kaltainen.

Re: escort 1,8TD:n omalaatuinen kaasuvaste (ruuvattu)

Lähetetty: 28 Elo 2008 15:31
Kirjoittaja d-spec
niin tässähän ei ole kuin ajonesto, muuten taitaa olla ihan mekaaninen pumppu, hieman yksinkertaisempi järjestelmä kuin mondeossa

Re: escort 1,8TD:n omalaatuinen kaasuvaste (ruuvattu)

Lähetetty: 29 Elo 2008 22:17
Kirjoittaja Monkelo
No kai tässäkin mallissa on ilmamäärämittari, ennakonsäätösolenoidi, kampiakselin asentotunnistin,"sähköinen ruiskusuutin", kaasuvivun asentotunnistin ja ahtopaine lisäsyöttökello pumpunkyljessä.
Noitten sähköiset arvot kun tarkistelee ja katsoo onko lisäsyöttökellon kalvo ehyt niin jotain selviää.