Sivu 1/1
Ei käyntiin lämpimänä....
Lähetetty: 17 Heinä 2005 22:32
Kirjoittaja kissa
1,6 ford sierrassa vm 88 ettei tahdo lämpöisenä lähtiä käyntiin. Oon vaihtanu siihen tulpat, tulpan piuhat, virranjakajan kannen ja pyörijän, puolan johdon ja ite puolankin vaihdoin

. Sitten kokeilin vaihtaa vielä neulaventtilinkin kaasariin. Ja yhä takkuaa.

Vähän syö miestä ku kylmänä lähtee kuin käskystä, mutta ajon jälkeen ei millää käyntii. Sitku aikansa hinkkaa niin yhtäkkiä taas muistaa tehtävänsä.

Kipinän tulos ei pitäisi olla mitään häikkää löi nätisti sormille tulpan johdon päästä. Onko ongelmaan ratkaisu ehdotuksia muuta kuin rekisterikilpien välin vaihto?
Niin ja olettaakseni bensan saannis ei oo ongelmia, käy kuin kello kun saaa vain sen käyntiin...
Niin ja kun sen kylmänä nykääsee käyntii nii lähtee kui rusakko makookselta, ei mitää ongelmaa.
Lähetetty: 17 Heinä 2005 22:39
Kirjoittaja VesQ
Ootkos kokeillut lämpösenä sahata kaasu aivan lattiassa
Tuntuu olevan jonkin asteinen ominaisuus noissa ohc koneissa että joutuu sahaamaan kuumana, tosi kyllä pitäisi lähteä muutaman sekunnin sahauksella kaasu pohjassa
En tiedä mikä niissä on, muodostuuko johonkin bensalinjaan joku kaasulukko, vai lämmittääkö imusarja niin paljon kaasaria että bensa höyrystyy johonkin
Lähetetty: 17 Heinä 2005 23:06
Kirjoittaja xraam
Onkos toi och-koneella?
Venttiilinvälykset ja sytkän ajoitus kannattaa tarkistaa. Samoin jos kaasarissa on automaattiryyppy, niin sen toiminta on syytä myös varmistaa.
Lähetetty: 18 Heinä 2005 11:50
Kirjoittaja Mak383
Njoo.. Kuulostais kyllä venttiilien kantamiselta..

Koitappa säätää venttilien välyksiä, jos sit starttais paremmin. Käykö muuten lämmänä tyhjäkäyntiä "puputtamalla"?
Lähetetty: 18 Heinä 2005 12:20
Kirjoittaja RuSSu
Kaasari Sierrat tuppaa aina tekemään tuota, samoin itselläni.. Joutuu aika kauan starttaamaan ennenkuin hörähtää käyntiin. Itse olen kuullut että se johtuisi siitä, kun se joutuu pumppaamaan sitä bensaa sinne kaasariin niin siinä menee se "pieni" hetki?
siis ei mitään tavallista sahausta...
Lähetetty: 18 Heinä 2005 18:14
Kirjoittaja kissa
vaan ihan puhun minuutista..
Bensantulos ei pitäisi olla ongelmaa ku kylmänä lähtee siks toiseks siinä on oli sähköinen bensapumppu koplaus hetken aikaa. No joka tapaukses vaihdoin sen takaisin tavalliseen.
Venttilit ei kanna ei siis puputa..
Kansivikaan alan kyllä ite pian kallistuun...
Lähetetty: 18 Heinä 2005 18:41
Kirjoittaja janzamar
tuo vasta onkin taunus/sierra ohc-moottorien Ominaisuus..
tuntuvat kaikki tekevän tuota samaa..kaikki omatkin mitä on ollu..
Lähetetty: 18 Heinä 2005 23:48
Kirjoittaja VesQ
Mutta se ohcn ominaisuus on tosiaan että joutuu sahaamaan pari kolme sekunttia, ei minuuttia

Lähetetty: 19 Heinä 2005 01:10
Kirjoittaja Jaakko85
Eihän tulppien kärkiväli oo liian iso ?
Lähetetty: 19 Heinä 2005 06:54
Kirjoittaja voicecoil
laitat siihen taunus kaasarin jos ei jo ole niin loppuu vidduilu.emännän surra oli just tollanen että sai sahata aina lämpimänä.ei tartte enää,vaikka on ihan kärjellisellä jakajalla oleva sekasikiö.laitoin vain taunuksesta kaasuttimen ja ongelma katosi.
Lähetetty: 20 Heinä 2005 02:11
Kirjoittaja WSE
janzamar kirjoitti:tuo vasta onkin taunus/sierra ohc-moottorien Ominaisuus..
tuntuvat kaikki tekevän tuota samaa..kaikki omatkin mitä on ollu..
Ei minulla ollut tuota ominaisuutta noissa, Taunus lähti aina samantien käyntiin. 1,6 ja 2 litraisena...
CVH sierra taas teettää tuota vaikka on ruisku...
Lähetetty: 20 Heinä 2005 02:13
Kirjoittaja WSE
VesQ kirjoitti:Mutta se ohcn ominaisuus on tosiaan että joutuu sahaamaan pari kolme sekunttia, ei minuuttia

Se taitaa johtua siitä että VV kaasarilla olevissa haihduttaa lämpimänä kohokammion tyhjäksi?
Weberillä olevissa ei vissiin ole tuota ongelmaa...
Lähetetty: 21 Heinä 2005 00:03
Kirjoittaja VesQ
Kyllä minullakin tuo 2.0 32/36 weberillä tekee ihan samaa, kylmänä ja heti kun on sammuttanut kuumana (<5min) niin ei tarvi ku virta-avainta näyttää niin tärähtää, kun on hetken seissyt lämpimänä niin saa kaasu aivan lattiassa sahata about 2-4sek ja sitten tärähtää
Lähetetty: 21 Heinä 2005 00:21
Kirjoittaja Fiestalla
VesQ kirjoitti:Ootkos kokeillut lämpösenä sahata kaasu aivan lattiassa
Tuntuu olevan jonkin asteinen ominaisuus noissa ohc koneissa että joutuu sahaamaan kuumana, tosi kyllä pitäisi lähteä muutaman sekunnin sahauksella kaasu pohjassa
En tiedä mikä niissä on, muodostuuko johonkin bensalinjaan joku kaasulukko, vai lämmittääkö imusarja niin paljon kaasaria että bensa höyrystyy johonkin
Näissä 80-luvun "juuttuva"kurkkuisissa Corollissa on samanlaista ongelmaa, joutuu usein kuumana sahaamaan kaasu pohjassa käyntiin. Oisinko jostain kuullu et johtuisi juuri tuosta bensan höyrystymisestä/haihtumisesta..Corolla imusarja vaikuttaa ainakin melko lyhkäseltä, joten voisi päätellä johtavan hyvin lämpöä kaasuttimeen... mene ja tiedä...................
Lähetetty: 21 Heinä 2005 00:24
Kirjoittaja Fiestalla
xraam kirjoitti:Onkos toi och-koneella?
Venttiilinvälykset ja sytkän ajoitus kannattaa tarkistaa. Samoin jos kaasarissa on automaattiryyppy, niin sen toiminta on syytä myös varmistaa.
Toi on kans 12 venttiilissä kaasutin Corollissa ongelmana... menee vähän offtopic, mut tulee huomenna kolmen viikon tauko, jolloin en pääse useinkaan nettikoneelle.
