kutittelu
Re: kutittelu
unohdin mainita että en ole mikään tekniikan ihmelapsi
jakoaivain ja muut työkalut pysyy kädessä mut mikään ahtimen asennus ei tulisi onnistumaan. ilman asiantuntijan opastusta tai vaihe vaiheelta olevia kuvia
jakoaivain ja muut työkalut pysyy kädessä mut mikään ahtimen asennus ei tulisi onnistumaan. ilman asiantuntijan opastusta tai vaihe vaiheelta olevia kuvia
Re: kutittelu
Eiköhän tuo automaattiloota hajoa kutittelemattakin
Auton vaihtaminen ehkä helpoin ratkasu. Vaihda vaikka cosworth versioon
Noin "uuteen" autoon vähän rajallista tuo kutittaminenkin ilman järjettömiä sijoituksia.
Auton vaihtaminen ehkä helpoin ratkasu. Vaihda vaikka cosworth versioon
Noin "uuteen" autoon vähän rajallista tuo kutittaminenkin ilman järjettömiä sijoituksia.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kutittelu
Juu, A4LDe ei ole maailman parhaimpiin kuuluvia automaatteja, on aika heikkotekoinen.. Mutta vastaavasti niitä on hyvin tarjolla ihan tehdasuusina, johtuen juurikin noitten uusien 2.3-16v moottorien asenteluista mm. sierroihin, aika harva on laittanut automaatilla, joten ne on jääneet ylimääräiseksi.
Ahdintahan tohon ei saa, (taas hyvä vinkki )ilman VTT:n testejä, kun on vähäpäästöinen auto kyseessä. Helpointa olis laittaa RS2000 escortin nokka-akselit, noi ton koneen omat on aika miedot. Niillä sais kuulemma n. 20 heppaa lisää irti, mutta sekin on vähän vaikeeta, jos ei työkalut pysy käsissä...
Ahdintahan tohon ei saa, (taas hyvä vinkki )ilman VTT:n testejä, kun on vähäpäästöinen auto kyseessä. Helpointa olis laittaa RS2000 escortin nokka-akselit, noi ton koneen omat on aika miedot. Niillä sais kuulemma n. 20 heppaa lisää irti, mutta sekin on vähän vaikeeta, jos ei työkalut pysy käsissä...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: kutittelu
Vai onko se A4LDE? Laatikoita kyllä näyttäs olevan myynnissä. Hinnat välillä semmosia että niillä eritetään rahottaa koko paketin osto ja vähän päällekki
Vaikkei nyt mitään osaiskaan tehdä niin aina ehtii opetella. Jostainhan se on aloitettava.
Ei vaan tommosessa malmikasassa vielä 20 konia lisää taida tuntua missään?
Vaikkei nyt mitään osaiskaan tehdä niin aina ehtii opetella. Jostainhan se on aloitettava.
Ei vaan tommosessa malmikasassa vielä 20 konia lisää taida tuntua missään?
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kutittelu
Joo, naurattaa välillä noitten laatikoitten hintapyynti, saa ehkä hetken myydä. Mä oon myynyt kaksi tollasta uutta, käyttämätöntä laatikkoo, vetolevyineen, turbiineineen, johtosarjoineen kaikkineen. Toinen meni heti 400:lla, toista myin aika pitkään, loppuviimeks kyllästyin ja annoin mennä 350:lla. Ei olleet kalliita laatikoita ainakaan, eihän sillä rahalla saa ees osia remonttia varten..
En tiedä onko noi laatikot pienellä vai isolla e:llä kirjoitettu
Ja mitä tohon kutitteluun tulee, niin jos ei oo kauheasti remonttia tehnyt, niin ei välttämättä kannata kyllä ton koneen nokka-akselien vaihdolla aloittaa..
Tehdashan on tolle koneelle ilmoittanut 147hp 203nm vääntöä. Mutta ilmeisestikin useammastakin yksilöstä on löytynyt ihan katti paikallaankin mitattun n.155hp ja yli 210nm vääntöä. Joten luulis, että jos nokkien vaihdon jälkeen löytyis se ~170-175 hp ja koneen luonne muuttuis aikalailla, niin eiköhän se scorpiokin vähän paremmin liikkuis. Tosin kaikkeenhan tottuu, ei toi kone vakiona sierran pellin alla enää miltään tehokkaalta tunnu, vaikka alkuun piti iltaisin venytellä suupieliä alaspäin.. Mutta erittäin hyvä käyttöautoon se on vakionakin, voimaa on jokapäiväiseen liikkumiseen ihan tarpeeksi, ne on ne "kohellustilanteet" sitten, missä sitä ehkä kaipais sen parikyt heppaa lisää..
En tiedä onko noi laatikot pienellä vai isolla e:llä kirjoitettu
Ja mitä tohon kutitteluun tulee, niin jos ei oo kauheasti remonttia tehnyt, niin ei välttämättä kannata kyllä ton koneen nokka-akselien vaihdolla aloittaa..
Tehdashan on tolle koneelle ilmoittanut 147hp 203nm vääntöä. Mutta ilmeisestikin useammastakin yksilöstä on löytynyt ihan katti paikallaankin mitattun n.155hp ja yli 210nm vääntöä. Joten luulis, että jos nokkien vaihdon jälkeen löytyis se ~170-175 hp ja koneen luonne muuttuis aikalailla, niin eiköhän se scorpiokin vähän paremmin liikkuis. Tosin kaikkeenhan tottuu, ei toi kone vakiona sierran pellin alla enää miltään tehokkaalta tunnu, vaikka alkuun piti iltaisin venytellä suupieliä alaspäin.. Mutta erittäin hyvä käyttöautoon se on vakionakin, voimaa on jokapäiväiseen liikkumiseen ihan tarpeeksi, ne on ne "kohellustilanteet" sitten, missä sitä ehkä kaipais sen parikyt heppaa lisää..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: kutittelu
Eikös koolla ole väliä? pikku e ei ole täysin sähköisesti ohjattu laatikko ja isolla E:llä kaikki tapahtuu sähköisesti.
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kutittelu
Niijuu, eli isolla eellähän tuo sitten tosiaan on..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: kutittelu
Siis eikö 2,3 tunnu sierras? saan joskus polkee vaimon 2,3 scorppii ja vanha mies saa siitä pienen erektion toki vakipano on 2,0ohc ja kaasaril viel,taajamas sil pääsee jonon kärkeen, olo on ku formulakuskil "hitaammat"kärkkyyy ohituspaikkaa, muutoin on aina jonos viimisenä mopo seon vittuuks hevosist puhutaan jos alipaineweberil joutuu jarruu polkeen uusien hienojen etuvetopaskojen takana saa sen totteleen kun pitää kierrokset yli 4k
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kutittelu
Kyllähän se tuntuu, en sitä sano, ihan samanlainen ero kuin 1,6cvh verrattuna 2 litran dokkiin, kun vertaa tätä uutta siihen vanhaan dokkiin, mikä tässä ennen oli. Mutta sitä vaan tarkoitin, että vaikka tolla ihan hyvin ehtii, niin ei se enää niin sykähdytä kuin ennen, tehoihin tottuu.
Pikkasen sais ainakin mulla olla pisempi välitys perässä, nyt on toi 4x4 dokin lukollinen 3.92, se dokin omahan on 3.62... Jos jollain olis tollanen nelikkocossun taí nelivetosen v6 mallin 7" lukollinen murikka tyhjänpanttina, niin voisin vaihtaa tohon hieman tiheempään...
Tolla saa olla kokoajan kepillä vaihtamassa isompaa.
Pikkasen sais ainakin mulla olla pisempi välitys perässä, nyt on toi 4x4 dokin lukollinen 3.92, se dokin omahan on 3.62... Jos jollain olis tollanen nelikkocossun taí nelivetosen v6 mallin 7" lukollinen murikka tyhjänpanttina, niin voisin vaihtaa tohon hieman tiheempään...
Tolla saa olla kokoajan kepillä vaihtamassa isompaa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: kutittelu
nyt otti ohraleipään.
takaapään laakeri paukahti rikki. samalla takapään vetaripaskaksi
juttua kuulin et kalliita osia oisivat. sopiiko scorppariin muun auton varaosat vai pitääkö pelkkiä scorpparin omia ostella?
ja ilmeisesti menimyös se kuppi mihin toi vetari menee menee kiinni myöskin paskana
takaapään laakeri paukahti rikki. samalla takapään vetaripaskaksi
juttua kuulin et kalliita osia oisivat. sopiiko scorppariin muun auton varaosat vai pitääkö pelkkiä scorpparin omia ostella?
ja ilmeisesti menimyös se kuppi mihin toi vetari menee menee kiinni myöskin paskana
Re: kutittelu
Motonetista uudet. ei ne kalliita olleet ainakaan kun aikoinaan omaan ostin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: kutittelu
juuh ei ollut oikeaa osaa motonetissä.
sielt takaalt oli mennyt takarenkaan napa... motonetissä oli vain 5pulttisia napoja.
joten piti tilata rovaniemeltä yhestä romuttamosta. 170€. ja nyt toimii taas hetken aikaa.
jännä juttu ku ostohetkestä tuohon navan vaihtamiseen ei abs:ät toimineet ollenkaan. ja nyt kun napa vaihettii ni toimii:)
sielt takaalt oli mennyt takarenkaan napa... motonetissä oli vain 5pulttisia napoja.
joten piti tilata rovaniemeltä yhestä romuttamosta. 170€. ja nyt toimii taas hetken aikaa.
jännä juttu ku ostohetkestä tuohon navan vaihtamiseen ei abs:ät toimineet ollenkaan. ja nyt kun napa vaihettii ni toimii:)
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: kutittelu
Oliskohan ollut laakerivikaa jo silloin ostettaessa..jaapala kirjoitti:juuh ei ollut oikeaa osaa motonetissä.
sielt takaalt oli mennyt takarenkaan napa... motonetissä oli vain 5pulttisia napoja.
joten piti tilata rovaniemeltä yhestä romuttamosta. 170€. ja nyt toimii taas hetken aikaa.
jännä juttu ku ostohetkestä tuohon navan vaihtamiseen ei abs:ät toimineet ollenkaan. ja nyt kun napa vaihettii ni toimii:)
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: kutittelu
sepähyvinkin ku tällänen puhdasjalkanenkaupunkijuntti menee autokaupoille. ja unohtaa potkia renkaita
ja ku myynti ilmotuksessa luki et renkaanpotkijat älkää vaivautuko
ja ku myynti ilmotuksessa luki et renkaanpotkijat älkää vaivautuko
Re: kutittelu
jos on 2.3 stw automaatti niin tuntuu varmaan nihkeältä se kiihtyminen kun siinä on sitä painoo
ja perävälityskin on automaatissa ehkä harvempi kuin manuaalissa.
Itellä 2.0 manuaali jossa perä on 4.27 (hui miten tiheä vakioperä...ralliperä...)
ja kyllä liikkuu ihan hyvin.
JOS tuota pitää virittää (ja saada huono ajettavuus maantiellä) niin laittaa HALKAISIJALTAAN pienemmät renkaat, esim. matalammat profiilit samaan vanteeseen (15":lla pääsee pienempään halkaisijaan kuin 16":lla) niin kyllä automaattikin sitten jaksaa kiihdyttää paremmin kopan liikkeelle. Ja mittarivirhettä tietysti tulee lisää.
TOINEN JUTTU että ainakin tuo 2.0 16V (100kw) kone sai tosi paljon enemmän henkiä kun sattui pakoputki ruostumaan ja alkuperäismalliset "kellukat" (2-haarainen keskiosa) sinne katin taakse olis maksanut maltaita, niin ko. kohtaan laitettiin PAKSU ainakin 2,5" putki 1 metrin verran, joten vaimentimia ei sitten ole kuin takapönttö,josta siitäkin on kaikki villat tulleet ulos (Walker meni ensin niillä karvoilla tukkoon ja sitten kun sorhasi jollain viitakkeella niin pöhähtivät silmille sieltä niin kuin elokuvissa)
MUTTA häiritsevää ääntä ei kuitenkaan tullut lisää edes moottoritievauhdissa. Kiihdytellessä vähän "purisee" kuten pitää.
VINKKI jos nykii tai kenkkuilee nuo koneet niin sulje pakokaasun kierrätys pois käytöstä laittamalla letku tukkoon, ei oo haitannu katastusta ja toimii. lisäksi tulpat oltava alkuperäiset fordilta eikä boschit tai pätkii...ja öljyt osasynteettinen 5w30 Ford-luokituksella tai nostimet kolisee (jollain mobil 1 täyssynteettisellä kolisee hirveesti, voi luulla että jakoketjukin kohta katkee...)
Kulkee riittävän hyvin perheautoksi ja kulutus 7-8,5 L kesät talvet.
Tosin, ite ajan ISOILLA renkailla joten erittäin hyvä ajaa tiellä ja mittarivirhe menee pois, eli
kulkee oikeasti sitä mitä näyttää ja moottori sirkkelöi esim. moottoritiellä vähän pienemmillä kierroksilla.
Että ni.
ja perävälityskin on automaatissa ehkä harvempi kuin manuaalissa.
Itellä 2.0 manuaali jossa perä on 4.27 (hui miten tiheä vakioperä...ralliperä...)
ja kyllä liikkuu ihan hyvin.
JOS tuota pitää virittää (ja saada huono ajettavuus maantiellä) niin laittaa HALKAISIJALTAAN pienemmät renkaat, esim. matalammat profiilit samaan vanteeseen (15":lla pääsee pienempään halkaisijaan kuin 16":lla) niin kyllä automaattikin sitten jaksaa kiihdyttää paremmin kopan liikkeelle. Ja mittarivirhettä tietysti tulee lisää.
TOINEN JUTTU että ainakin tuo 2.0 16V (100kw) kone sai tosi paljon enemmän henkiä kun sattui pakoputki ruostumaan ja alkuperäismalliset "kellukat" (2-haarainen keskiosa) sinne katin taakse olis maksanut maltaita, niin ko. kohtaan laitettiin PAKSU ainakin 2,5" putki 1 metrin verran, joten vaimentimia ei sitten ole kuin takapönttö,josta siitäkin on kaikki villat tulleet ulos (Walker meni ensin niillä karvoilla tukkoon ja sitten kun sorhasi jollain viitakkeella niin pöhähtivät silmille sieltä niin kuin elokuvissa)
MUTTA häiritsevää ääntä ei kuitenkaan tullut lisää edes moottoritievauhdissa. Kiihdytellessä vähän "purisee" kuten pitää.
VINKKI jos nykii tai kenkkuilee nuo koneet niin sulje pakokaasun kierrätys pois käytöstä laittamalla letku tukkoon, ei oo haitannu katastusta ja toimii. lisäksi tulpat oltava alkuperäiset fordilta eikä boschit tai pätkii...ja öljyt osasynteettinen 5w30 Ford-luokituksella tai nostimet kolisee (jollain mobil 1 täyssynteettisellä kolisee hirveesti, voi luulla että jakoketjukin kohta katkee...)
Kulkee riittävän hyvin perheautoksi ja kulutus 7-8,5 L kesät talvet.
Tosin, ite ajan ISOILLA renkailla joten erittäin hyvä ajaa tiellä ja mittarivirhe menee pois, eli
kulkee oikeasti sitä mitä näyttää ja moottori sirkkelöi esim. moottoritiellä vähän pienemmillä kierroksilla.
Että ni.
Re: kutittelu
Onkos noita muita kuin Mobil 3000, joka täyttää 100%:sesti ohjeiden mukaset luokitukset? Eli siis niiden ohjeiden jotka löytyvät tuolta fordscorpio.co.uk sivustolta pdf muodossa...karij kirjoitti:ja öljyt osasynteettinen 5w30 Ford-luokituksella tai nostimet kolisee (jollain mobil 1 täyssynteettisellä kolisee hirveesti, voi luulla että jakoketjukin kohta katkee...)
Ja vähän myöhässä mutta kuitenkin:
Mittarivirheen saa myös helposti pois vaihtamalla VSS anturin, niin ei tarvitse laittaa isoja renkaita alle
Ite olen hieman suunnitellut tuon 4.27 perän hankkimista jostain.. saapa nähdä.
Wanhat Audit
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tekno / Tenho Ruohoranta