Sivu 1/1
Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 13:38
Kirjoittaja tonis
Eli oikeestaan olis kakskin Erikoneella olevaa Sierraa joissa on käyntihäiriöt!
-2.0i Doch -90 eli katti malli
-2.9i 12v ja kone kaiketikin joku -88 kun on ilmamäärä mittareilla viellä ja ei lambdaa / kattia.
Noissa on erinäköiset pistokkeet ja lambda erona niin miten nuo koodit saadaa led-lampulla? En löytänyt mitään pätevää ohjetta noin äkkisiltään haulla. Jakka nyt ja jos saan ne luettua niin voin laittaa tänne tuloksia jos joku tietävä viitsii tulkita.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 13:48
Kirjoittaja bleedinki
Molemmissa malleissa mittaus tapahtuu niin, että laitat akun plusnavasta johdon lediin, ja ledin miinuspuolelta testipistokkeen ykkösnapaan. Ykkösnapa on siis se liittimen "päässä" oleva nasta (eli vastakkaisella puolen sitä lukitusklipsiä vm. -90, tuossa -88 -mallissa "kaaren puolella oleva yksinäinen nasta"). Tämän jälkeen kakkos- ja kolmosnastat yhdistetään toisiinsa. Sitten virrat päälle ja n. 10-30 sekan päästä pitäisi koodit tulla ulos.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 13:58
Kirjoittaja tonis
Ahaa, kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyy koittaa heti kun pääsen pajalle!
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 14:58
Kirjoittaja nestori
Pikkuvinkki, omasta dohc:stä koodit kun luin itse, niin meinasi pää hajota niitten vilkutteluiden kanssa. Apuna voi käyttää vaikka digikameran videonkuvaus toimintoa, helpottaa hieman urakkaa. Eli vilkuttelut nauhalle ja sit koneen ääressä kirjotella vilkutukset paperille.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 15:19
Kirjoittaja bleedinki
Joo, se unohtui mainitakin, että se antaa sen koodin kaksi kertaa, tyyliin "plink plink" *tauko* "plink plink plink plink" *pitkä tauko* "plink plink" *tauko* "plink plink plink plink". Tuossa siis koodi 24 kahdesti, ensin 2, sitten 4. Jos tästä siis mitään selvää saa

Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 11 Elo 2008 17:54
Kirjoittaja NiceMan
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 14 Elo 2008 18:20
Kirjoittaja tonskulus
Pelkkä ledi ei riitä! Sille ledille tarvii etuvastuksen muuten palaa ledi oitis. Elikkä joku 300-1000ohm vastus sarjaan ledin kanssa. Helppo homma toi koodien tarkistus tällä menetelmällä, kirjottelee vaikka paperille ylös ne koodit jos ei ulkoa muista.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 14 Elo 2008 23:11
Kirjoittaja tonis
Nyt olis vikakoodia jos joku haluu tulkita.. Ton 2.9i koneisen koodiksi ymmärsin 35, 53 ja lisänumero 54.. jos on oikein ymmärretty?

Eli mikä tuossa saattaa olla sit häikkänä?
No sit ton 2.0i doch koodista en saanut oikeen selkoa kun tuli ihan eri tahtia ja jotenkin epäselvemmin..
Eli 2.9i on kolme video pätkää ja 2.0i doch yksi.. ja ne on sellaisessa osoitteessa kun --->
http://s198.photobucket.com/albums/aa258/Tonis_album/
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 20:10
Kirjoittaja juss
2,9
video nr1
35 15 53 54 35 15 53 54
video nr2, nr3 nr4
53 54 53 54
Jos se on B4A eli sierran 2,9 4x4 ilman KAM-muistia niin:
15-kaasuläpän asentotunnistin
35-kaasuläpän asentotunnistin (alhainen jännite)
53-oktaanisäätöpistoke 1 oikosulku
54-oktaanisäätöpistoke 2 oikosulku
ps. scorpion BRC on sama.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 20:23
Kirjoittaja juss
2.0 DOHC
11 11 2(väli) 28 38 24 23 37 35 28 ( video loppui kesken mut tais tulla viela 38 24 23 37 35

)
11-ok
toiset ovat ajonaikana muistiin jääneitä eli nolla EEC IV ( johto akusta tai EEC IV irti), lue ajon jälkeen uudelleen...
ps. tee myös moottori päällä testi...
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 21:22
Kirjoittaja tonis
juu se on juurikin BRC-kone. eli ilmamäärämittareilla. hmm.. onko mitään vinkkii mistä vois alkaa vikaa etsimään? Kaasuläpän anturiakin olen koittanut vaihtaa. paitti mitä pelkään niin että ecu on rikki koska joku joka on joskus tohon sierraan ton koneen asentamalla asentanut niin sieltä on jäänyt pois niin tärkee johto lukuisista kun ruskee eli maa? No olen sen maihinkin kytkenyt mut luulen että se on myöhäistä. Kun ostin auton niin silloin se viel pelas kyllä paremmin.. Ecu on ollut mulla auki mutta päälle päin ei oo paistuneita komponetteja mut ei varmaan tarvii ollakaan vaikka olis silti rikki?
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 21:29
Kirjoittaja juss
juu se on juurikin BRC-kone
No sit näistä videopätkistä puuttuu loppu eli muistista luetut koodit...tai EEC IV on eri konesta, esim B4A ...
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 21:32
Kirjoittaja juss
Kaasuläpän anturiakin olen koittanut vaihtaa
Kaasuläpän koodit olivat vain ekassa videossa, toisissa ei eli mitä eroa noissa testissä oli?
onko mitään vinkkii mistä vois alkaa vikaa etsimään?
Tarkista oktaanisäätöpistoke & johtot.
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 15 Elo 2008 21:52
Kirjoittaja tonis
ei mitään eroa paitti jossain viimeisissä videoissa rupes akku loppumaan kun en heti tajunnut laittaa parkeille mutta mielestäni poistin ne videot jo.. mistäs sellain pistoke löytyy?
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 18 Elo 2008 14:54
Kirjoittaja juss
mistäs sellain pistoke löytyy?
Sytytyspuolan vieressä(ainakin scorpio)
Johdot:
Sytytyksen ajastus
BR-RT (blue-red) -->> EECIV piikki 23 (3 astetta taakse jos V6 jos kytketty koriin-maa)
BR-BL (brown-blue) -->>EECIV piikki 24 (6 astetta taakse jos V6 jos kytketty koriin-maa)
Jos v6 niin molempia ei sa kytkea samalla...
Ja oletuksena ne ei pitäisi olla kytketty...
Joutokäynti ( +50rpm jos V6 jos kytketty koriin-maa)
BL-GE (blue-yellow)-->>EECIV piikki 3
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 24 Elo 2008 19:44
Kirjoittaja tonis
joo tutkin niitä johtoja niin kummatkin kaks liitintä oli maissa ja ei ollut vaikutusta toiminnassa kun nappas irtikin! :/ uskon edelleen että ecu boksi olisi rikki.
Tossa olis tarjolla yks kone mikä olisi ilman massamittareita ja sen sijaan lambda antureilla ja ajattelin että sen sähköt olis muutenkin jo paremmat mutta kun ne on -94 mallin skorpparista niin johtoja on kuulemma niin maan perkeleesti niin olisikohan vaikee selvittää ne silleen että toimis ihan kunnolla -88 mallin sierrassa?
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 09 Joulu 2008 22:03
Kirjoittaja duster73
mistä tuo mittauspistoke löytyy?entä mistä löytyy koodit?ja nyt varmaan monelle selvä asia,mutta onko noita ledejä erilaisia?eli tarviiko ottaa jännitettä tms huomioon?kyse siis 2,9 -89 sierrasta.
entä kuinka nuo vikakoodit saa nollattua?
Re: Vikakoodien ulos otto ohjeita Led-lampulla kaivataan..
Lähetetty: 04 Helmi 2009 23:35
Kirjoittaja Welkku
Saiskos kukaan selvää näistä vikakoodeista mitä lie vilkuttelee? Itse sain jotain selvää mutten kaikkia.. 37 ilmeisesti tuli ainakin mutta sille ei taida löytyä edes selitystä tuolta listalta? linkki alla videopätkään..
http://welkku.baanapojat.net/03022009019.mp4