Sivu 1/1
escort lämppärinkenno
Lähetetty: 07 Elo 2008 12:31
Kirjoittaja dartsa
kuinka kova homma on vaihtaa -92 mallin escorttiin lämmityslaitteen kenno?
Re: escort lämppärinkenno
Lähetetty: 07 Elo 2008 14:29
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
Re: escort lämppärinkenno
Lähetetty: 07 Elo 2008 16:16
Kirjoittaja koskar
Sierra2.3-16v kirjoitti:mk5:sta ei ole kokemusta, mutta mk6 mallissa joutuu purkamaan koko kojelaudan irti...
Uskaltaisin melkein väittää, että Mk5 ei tee poikkeusta.
Re: escort lämppärinkenno
Lähetetty: 07 Elo 2008 20:56
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Samaa mieltä oon itsekin, mutta kun ei oo siitä mallista kokemusta niin en uskaltanut ihan varmaks sanoa..

Re: escort lämppärinkenno
Lähetetty: 07 Elo 2008 22:49
Kirjoittaja dartsa
kiitti vastauksista,taitaa olla liian työläs homma mulle
Re: escort lämppärinkenno
Lähetetty: 11 Syys 2008 08:18
Kirjoittaja doubletrouble
Jos vaihdat, niin korvaa vanha laatuosalla. Omassa pirssissä motonettiosa rupes fuskaamaan
reilun puolen vuoden sisään vaihdosta.
Edit. Nyt tuli sitten vaihdettua aito Ford-osa Motonettiosan tilalle. Eipä tarvi purkaa koko koje-
lautaa. Ensin keskikonsoli pois tieltä, sitten tuhkis ja radio pois. Tämän jälkeen kojelaudan keski-
kannatinrauta irti, mutta pois ei tarvitse ottaa. Sen jälkeen lämppäristä vaijerit ja ilmatötteröt
irti. Konehuoneen puolelta pitää irrottaa lämppärille menevät vesiletkut ja tulipellissä oleva
kaulus tiivisteineen. Sitten vaan kaksi lämppärin kannatinmutteria pois, niin lämppäriä pystyy
liikuttamaan siten että kennon putket tulevat kokonaan kabiinin puolelle. Sitten vaan kaksi
kennon "luukku" pois ja kenno vaihtoon. Niin ja tietysti nesteet pitää laskea ennen koko
operaatiota.
Ja aikaa mulla meni tähän vaihtoon 4½ tuntia (pois lukien ylimääräinen työ konehuoneessa tehdyn
nestevuodon syyn etsinnän ja vesipumpun vaihdon takia!)
