Sivu 1/1

Ei sytytä?

Lähetetty: 12 Heinä 2005 18:32
Kirjoittaja paroni
Autoni on Transit -91 2,0 i Kat. bussi. Jo pari kuukautta ollut kipinä kadoksissa. Autoon vaihdettu melkein kaikki mahdollinen. Ainoastaan vaihtamatta sytytyksen ohjain tai mikä boksi sitten lieneekään? sijaitsee kuitenkin hanskalokeron yläpuolella. Boksin koodi on 88VB-12A650-AB. Kyseistä boksia ei löydy suomesta, näin korjaamot ja romuttamot kertovat. Voisikohan joku auttaa? autolla ajettu vain 170 tkm, eli ei viitsisi romuksi laittaa. Homma on mennyt todella hankalaksi ja olen valmis korvaamaan saamani palvelukset. Auto on kerran suostunut käynnistymäänb hetkeksi, jonka jälkeen ei kipinää. :?:

Lähetetty: 12 Heinä 2005 19:45
Kirjoittaja janzamar
sitähän voisi kokeilla tilata motor-teamin kautta?
http://www.motorteam.fi/

Lähetetty: 12 Heinä 2005 20:22
Kirjoittaja TeRoK
Heitäpä vielä vähän enemmän faktaa ongelmasta. Mitä kaikkea on vaihdettu? Millä on testattu että kipinä hukassa? yms.

Onko esim. mittailtu, että puolalle tulee heräte startatessa?
Onko virtalukolta mitattu, että lähtee virta eteenpäin?
Tuleeko Kampiakselin asento anturilta tai Hall anturilta boksille signaali?
Riippuen siitä kumpi siinä on.
Ton boksinkin pitäisi pystyä testaamaan. Sehän katkoo ilmeisesti puolan ensiöpuolen maita. Eli jos startatessa puolan miinukselta on koko ajan tai ei ollenkaan yhteys maihin niin boksi ei pelaa.
Tämä edellinen on tosin noin äkkipäiten heitetty veikkaus. Ainakin vanhemmissa kärjettömissä se toimii noin.

Eikös tuossakin sentään ihan virranjakajallinen sytytys ole?

Lähetetty: 13 Heinä 2005 20:52
Kirjoittaja paroni
Vaihdettu on hal-anturi, puola, sytytysyksikkö, johdot, virtalukko. Virta tulee kyllä puolalle, kun virta on päällä. Täytyy vielä kokeilla tuleeko startatessa. Mielestäni hall-anturille tulee virta, muttei lähde? Täytyy viikonloppuna testailla vielä saamieni vinkkien mukaan. Kiitos niistä!

Lähetetty: 13 Heinä 2005 21:09
Kirjoittaja t5
Tarkastappa että hall anturille on menny johtoliitin oikein päin.Muuten yskäsee vain.

Lähetetty: 16 Heinä 2005 12:56
Kirjoittaja hepuli
saitko auton kuntoon, mikä oli vikana, olisi kiva tietää.

Lähetetty: 17 Heinä 2005 21:30
Kirjoittaja paroni
Auto seisoo vielä pihassa, eikä sytytä. Laitoin googlen hakuun boksin koodin ja tulos oli että saksasta löytyy, hintaan 100 ekeä. Nyt odottelen vastausta tiedusteluuni. Jos boksissa ei olekaan vikaa, niin eipä kai ole muuta keinoa kuin unohtaa koko ransiitti. Ihmetystä herättää että kerran sentään käynnistyi, eli ei kaikki voi olla pielessä. Nyt kun olen räplännyt, niin epäilen hall-anturin rikkoutuneen, ainakin liitin rikkoutui, eli vielä kerran uusi hankittava. Kiitos kuitenkin kaikille mielenkiinnosta ja avusta.

Lähetetty: 17 Heinä 2005 22:46
Kirjoittaja VesQ
Jos sattuu jollain tutulla olemaan samanlainen niin kokeilee sillä boksilla

Lähetetty: 09 Elo 2005 01:44
Kirjoittaja hepuli
Lue "Autosähkö" ja sieltä "ei lähe käyntiin" nimimerkillä Hepuli, Ilmeisesti sama vika kuin meillä, sulakerasian piirilevyn kylmäjuotokset on irti!

Lähetetty: 09 Elo 2005 22:25
Kirjoittaja WSE
paroni kirjoitti:Auto seisoo vielä pihassa, eikä sytytä. Laitoin googlen hakuun boksin koodin ja tulos oli että saksasta löytyy, hintaan 100 ekeä. Nyt odottelen vastausta tiedusteluuni. Jos boksissa ei olekaan vikaa, niin eipä kai ole muuta keinoa kuin unohtaa koko ransiitti. Ihmetystä herättää että kerran sentään käynnistyi, eli ei kaikki voi olla pielessä. Nyt kun olen räplännyt, niin epäilen hall-anturin rikkoutuneen, ainakin liitin rikkoutui, eli vielä kerran uusi hankittava. Kiitos kuitenkin kaikille mielenkiinnosta ja avusta.
Loogisuutta vianhakuun. Mistä varmuus ettei sytytä? Onko katsottu strobolla tulpanjohdosta startatessa ettei sinne tule mitään? Tuleeko puolalle ohjausta maadoituspuolelle? (valokynällä näkee; runkoon ja puolan miinukseen ja eikun starttaamaan).
Jollei tule niin ohjain/hall. Eiköhän tuo ohjain käyne vastaavanikäisestä sierrastakin. Jos tuossa on hall anturi niin sytytyksen ohjausyksikkö lienee jakajassa. Vai onko tuossa E-dis 4 suorasytytys (ei jakajaa ollenkaan). (Transitit eivät ole niin tuttuja...)
Aivan 100% varmasti se vika löytyy kuitenkin kun hakea jaksaa. Laita tarvittaessa priva viestiä. Kaaviot tuohonkin pitäisi jossain olla minulla.

Lähetetty: 09 Elo 2005 22:53
Kirjoittaja Bootsi
Mitä eroa boxeilla? miks esim. Sierran boxi ei käy? Molemmat ilmeisesti ruisku 2.0 OHC :?

Lähetetty: 09 Elo 2005 23:02
Kirjoittaja paroni
Niinpä niin, alkupisteessä olen edelleen. Saksasta tuli boksi, siis sinne hansikaslokeroon. Postituksineen maksoi 132 ekeä, mutta eipä auttanut. Ei tule kipinää tulpille. Mikäli puolan keskijohtoa kokeilee maahan startatessa, niin ei myöskään kipunoi. Runkoon ja miinukseen laitettu lamppu kyllä syttyy. Puola toimii 100 % varmuudella. Perjantaina aloitan heti aamulla ihmettelyn ja yritän taas ties monennenko kerran saada auton käyntiin.

Lähetetty: 10 Elo 2005 10:39
Kirjoittaja TeRoK
Jaa puolan miinukseen ja runkoon kun laitoit niin lamppu syttyy? mutta villkkuuko se startatessa? Jos se kokoajan palaa niin boksi ei päästä/katko puolalle maita ja mikään ei toimi. Sen voi myös niinpäin koittaa, että laitat sen lampun akun plussa ja puolan miinuksen väliin. Sitten ei pitäis palaa ollenkaan muuta kuin startatessa vilkkua. Mutta se on ihan sama kuinka päin sitä koitat.
Se hall anturi tässä nyt ekana mieleen tulis. Joastain syystä boksi ei ainakaan tunnu katkovan puolan miinusta ja boksi on uusi niin syynä täytyy olla sille tuleva signaali.

Lähetetty: 13 Elo 2005 17:08
Kirjoittaja paroni
Puolan miinuksen ja maan välillä lamppu palaa yhtäjaksoisesti kun virta on päällä. Kun starttaa niin sama homma, ei vilku mutta palaa. Hall-anturi tai boksi viallinen??? Sakut taisivat vetää höplästä.

Lähetetty: 13 Elo 2005 22:03
Kirjoittaja Jaakko85
paroni kirjoitti:Puolan miinuksen ja maan välillä lamppu palaa yhtäjaksoisesti kun virta on päällä. Kun starttaa niin sama homma, ei vilku mutta palaa. Hall-anturi tai boksi viallinen??? Sakut taisivat vetää höplästä.
NO ootko kokeillu vaihtaa hall-anturilta lähtevien johtojen paikkaa toisinpäin, eli laittaa liitin eripäin ?

moottori ei käy

Lähetetty: 23 Marras 2005 09:44
Kirjoittaja pekka65
itselläni oli vastaava ongelma scorppionin kanssa 2.0 dohc
egu ei saanut maata. maadoitus piste sulakerasiassa pahasti hapettunut
puhdistuksen ( sekä lenkitin maat ecu vierestä ) jälkeen ei ole ollut käynti ongelmia

Lähetetty: 23 Marras 2005 16:30
Kirjoittaja VesQ
Itseasiassa tuossa kun olen tuohon ekkeriin heittämässä sierran ruiskua niin olen pöydällä kokeillut kaikki osat jotta toimii sitten kun heittää kiinni. Sama homma oli testatessa. Ei katko puolan maita. Kokeilin laina boksilla ja sytkämodulilla sekä hall-anturilla. Lopuksi paljastui että olin unohtanut kytkeä yhden mustan piuhan josta menee sytkäboksille virta. Eli boksi ei saannut virtaa ja ei myöskään toiminut.

Otappa sytkäboksista liitin irti ja sen liittimen sisällä pitäisi olla sellainen punainen juttu niin se pois niin saa mahtumaan mittapäät paremmin. Eli mittaappa että liittimeen tulee virtaa siihen mustaan suht ohueen piuhaan (kolmas piuha jommasta kummasta suunnasta katsottuna en nyt ulkoa muista kummasta)

eipä toimi vieläkään

Lähetetty: 30 Marras 2005 22:00
Kirjoittaja paroni
Autoni on ollut nyt kolmisen kuukautta paikallisessa ammattikoulussa. Saas nähdä kauanko vielä menee aikaa. Ilmoittelen sitten kun jotain tiedän, siis jos auto nyt kuntoon tulee.

Lähetetty: 30 Marras 2005 22:01
Kirjoittaja Sultzi
Ammattikouluissa tuppaa venymään nuo työt, mutta yleensä kyllä hommat tulee kuntoon, kun siellä tosiaankin tutkitaan missä se vika oikein on.

Ei sytytä!

Lähetetty: 14 Touko 2006 21:23
Kirjoittaja paroni
Niinpä niin, vuosi tuli täyteen. Auto ammattikoulussakin 7 kk.tta, eivätkä saaneet toimimaan. Pitäisi olla kytkentäkaaviot, muuten kuulemma on mahdoton korjata. Kaiken olen vaihtanut mitä voi, mutta ei toimi. Yksi korjaamo kehui, että tähän asti kaikki on saatu käymään. Tarjosin 500 ekeä, mutta eivät ottaneet korjaukseen, koska voisi kuulemma tulla eka mikä ei lähde käymään ja se jos mikä, olisi huonoa mainosta. Mahtaako kenelläkään olla samanlaista pirssiä tai edes tietäisi kenellä on? Auto on siis -91 mallinen Transit, 2,0 i Kat.

Lähetetty: 14 Touko 2006 21:39
Kirjoittaja janzamar
Niin oliko se ylempänä mainittu sulakerasia tarkastettu jo?
Ei tuommoista olekkaan ettei osia vaihtamalla tarpeeksi jossain välissä starttaa..tosin ei pitäis joutua kaikkea ostamaan,se käy kyllä kalliiksi.
Pitäis varmaan varoiksi kokeilla vielä toimivaksi tiedetyllä sytkän boksilla,jos ei ole siitä tosiaan niin sitten vaan järjestyksessä taaksepäin seuraavan osan kimppuun.Kun se puolakin kerran on varmasti ehjä..

Eipä vieläkään

Lähetetty: 17 Touko 2006 15:33
Kirjoittaja paroni
sytytä. Laitoin taas uudet hal-anturin ja puolan mutta eipä parannusta. Plussan ja puolan miinuksen välillä lamppu syttyy kun virran laittaa päälle ja sammuu kun starttaa eli ei vilku. Hal-anturille tulee kolme johtoa, ruskea, violetti ja vihreä,jonka ulkopuolella on maajohto(kuuluu mihin?) Mikä johdoista tulee mistäkin, siis tarkoitus? Sen näkisi kytkentäkaaviosta, jos olisi.