Sivu 1/1
Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 04 Heinä 2008 15:11
Kirjoittaja pulseshow
Tere!
Sain tuossa koodit P1405 ja P1151 mutta toi ensimmäinen on paine-eroanturi upstream,letku irti tai tukossa.
Onko kenelläkään kokemuksia mistä vikaa pitäisi lähteä etsimään, auto ei pidä maantieajossa aina kierroksia kohdallaan vaan heivaa niitä ylös alas samalla arpoen ylivaihteen käyttöön ottamista 80-100km vauhdissa. Myös nopeusmittari ei tule mukana vaan heittää parhaimmillaan 30km alakanttiin.
Mikä neuvoksi?
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 05 Heinä 2008 07:11
Kirjoittaja tokor
p1405 liittyy pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmään, letku irti tai tukossa...poista käytöstä koko laitos... ei ole kuin haittaa!!
p1151 Lämmitetty happitunnistin, jännite ei vaihdu...tunnistin ilmoittaa laihasta seoksesta! ...toi on tuttu omasta vastaavasta kulkineesta... imuilma vuoto jossain ihanassa letkumeressä!?
Toi nopeusmittarin heittely ja kierrosten heittely vauhdissa viittais enemmän vss-anturille joka sekoittaa ainakin mittarin jos alkaa oleen loppu!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 05 Heinä 2008 19:58
Kirjoittaja pulseshow
Täytynee tutkia tarkemmin noita letkuja, kerro mulle Lee vielä missä tämä VSS-anturi sijaitsee?
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Heinä 2008 08:38
Kirjoittaja tokor
Vss-anturi eli vechile speed sensor, vaihdelaatikon kyljessä vänkärin puolella..tulipellit edestä pois niin jo löytyy! Anturi antaa kaikki nopeustiedot tietokoneen kautta esim. laatikolle ja nopeusmittarille! Ei muistaakseni edes kallis osa jos tarvii vaihtaa..oireet kyllä passais mitä kerroit!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Heinä 2008 14:51
Kirjoittaja pulseshow
Joo niin näyttäis olevan mitä muutkin on vastaavasta ongelmasta kertonu, kiitoksia tästä

Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 14 Heinä 2008 19:48
Kirjoittaja pulseshow
Osa hommattu mutta mä en käsitä miten ne tulipellit lähtee irti ja onko se kuskin vaiko apukuskin puolella?
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 15 Heinä 2008 06:10
Kirjoittaja tokor
Ne pellit kaipaa lievää väkivaltaa, paikka on ahdas mut pienellä suostuttelulla ne tulee kyllä pois...kiinnihän ne on sellaisilla kierrettävillä peltitinkeleillä!
Apukuskin puolelta löytyy, pitäis liittimen näkyä sieltä peltien välistä kurkaamalla! Yritä kurkk

ia samalla johtosarjaa, on meinaan tyyppivika ja aiheuttaa vaikka ja mitä ongelmia, kuoret haprastuu ja eristeet häipyy! Pahin ongelmapaikka on kylläkin lohkojen välissä mutta osaa se mennä laatikon päästäkin!
http://s251.photobucket.com/albums/gg28 ... ohtosarja/
tuossa mallia miten mun autossa kävi johtosarjalle!!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 15 Heinä 2008 20:08
Kirjoittaja pulseshow
Vaihto suoritettu ja laatikko toimii kuten pitääkin,ei enää mene nikamat paikoiltaan. Anturi oli kuljettajan puolella mutta matkustajan puolelta piti vaihtaa, peltien kanssa ei mitään ongelmia. Uusi anturi täytyi laittaa voimaa käyttäen kun tiivisterengas hannasi vastaan.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 03 Elo 2008 12:43
Kirjoittaja NiceMan
Jatketaan tähän niin ei tule liikaa otsikoita...
Coswortinin antaa vikakoodeiksi p1120, p0131 ja p0151
P1120 Throttle Position Sensor out of range
P1120 TP Sensor Out Of Range Low (Ratch Too Low)
-Tämä varmaan kaasuläpän anturi? Vaihto varmaan ainut oikea konsti vai olisiko jotain muuta kokeiltavissa?
P0131 Heated O2 Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1)
P0151 Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
Mitäs nämä sitten meinaa... happianturit tuli vaihdettua kesällä uusiin, kaikki 4... antureissako sitten vikaa vai jossain muussa?
Ja mitkäs ne noista sitten on? vasen/oikea pakosarja vai putkessa olevat?
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 03 Elo 2008 20:01
Kirjoittaja tokor
NiceMan kirjoitti:P1120 Throttle Position Sensor out of range
P1120 TP Sensor Out Of Range Low (Ratch Too Low)
-Tämä varmaan kaasuläpän anturi? Vaihto varmaan ainut oikea konsti vai olisiko jotain muuta kokeiltavissa?
Kaasuläpän asentotunnistin, alueen ulkopuolella/alhainen...syy mahdollisuudet itse tunnistin tai JOHTOSARJA

uskokaa jo ja tarkastakaa se, ei ole kovin kummoinen kurkata peilin avulla imusarjan väliin..voit toki kokeilla putsata liittimen ja käyttää anturin pöydällä ja putsata
mut alkaa kaikki johtaan sylttytehtaalle ja johtosarjaan, suosittelen tarkastaan!! Kumpikin koodeista passaa johtosarjalle joka on tunnetusti heikko, eihän tuosta ole kuin muutama kuukausi ku viimeksi tehty uusiksi koko sarja!
!
NiceMan kirjoitti:P0131 Heated O2 Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 1)
P0151 Heated O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2, Sensor 1)
p0131...Lämmitetty happitunnistin 1 rivi 1, alhainen jännite..syy mahd. pakopuolen vuoto, johdinsarjan oikosulku maattoon, itse tunnistin, moottorin ohjausmoduuli
p0151...lämmitetty happitunnistin 1 rivi2 jne..sama selitys kuin edellä
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 03 Elo 2008 20:31
Kirjoittaja NiceMan
Uskotaan uskotaan =) Mutta ei ihan vielä... omaani olen korjannut ilmastoinin johtoja joten tiedän...
Mutta nuo happianturin paikat... mikä on 1 ja 2 bank.. vasen oikea, pakosarja vai kain jälkeen?
Tiedän sitten katsoa tarkemmin... oikeasta paikkaa...
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 03 Elo 2008 21:11
Kirjoittaja hoopee
Voithan toki ostaa uuden kaasuläpän asentotunnistimen ja vasta sitten huomata että johdot on entiset.
Ei me tokorin kans taidettu keksiä mikä lamda on mikäki. Ja jos vaihdettu uusiin niin epäilisin johtosarjaa! Tai voihan ne paskottua.
JA KUN TEET SEN UUSIKSI niin vedä laatikolle menevä sarja eri kautta. Ei sitä sinne kansien väliin kannata laittaa paistumaan.
Ja jos rahaa riittää niin jotain liittimiä kannattaa varmaan laittaa uusiksi. Kyllä kait niitäki jostain saa. Tai ainakin kannattaa vanhat liittimet puhdistaa kunnolla. Se voi säästää moneelta harmilta.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 03 Elo 2008 23:54
Kirjoittaja NiceMan
No pitää katsoa, jos ei pahan hintainen toi anturi.... samalla katsoo sen johdotuksen sille.
No, käyn vilkeisee englannin clubista, ne muistaakseni tietää mikä h.anturi on mikäkin numero.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 05 Elo 2008 21:18
Kirjoittaja NiceMan
Joutuuko paljonkin purkaa että saa johtosarjan esiin? koko imusarjan? Näkyy sukeltavan...
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 05:56
Kirjoittaja tokor
Koko imusarja, polttoaineen jakotukki sen alta, nesteet pihalle ja jakotukin alta sellainen putkisto hässäkkä edestä ja laatikon peräpää että saat liittimet laatikolta pois. Sitten helpottavia juttuja...puolapaketti, käyttöhihna+ muutama johtopidike jakopään kopasta! Siinäpä ne tais olla, ei ainakaan tähänhätään muista enempää, ei se ollu paha rasti purkaa kuitenkaan vaikka se sarja menee laatikollekin! Uus johtonippu on sitte aika pirun kallis muistaakseni lähtö n1300erkkiä

Hoopeen kans voidaan tietty leipoa uus sarja sulle sopivaa korvausta vastaan ku vanhan annat malliksi..oma meni kaatopaikalle

Reititettiin samalla uusiksi niin ei tarvi pistää samaan uuniin enää hautumaan!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 08:11
Kirjoittaja hoopee
Kampiakselinanturin liitin ja johto oli muistaakseni ihan hanurista irrottaa. Eikös siellä Tommi ollu aika pitkä pultti...mutta voimallahan irtoo kaikki!
Vaihdelaatikon 16-napanen liitin on ihanassa paikassa. Toki toisella kerralla jo huomattavasti helpompaa

Vaihdelaatikon päällä johtonipun kiinnikkeet! Turha repiä.
Kun johtosarja laatikolta saatu koneen päälle niin pihdeillä poikki vaan niin vähän säästyy purkamista
Uusi johtosarja sitten vähän kylmempää reittiä ja paremmilla eristyksillä.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 10:53
Kirjoittaja NiceMan
Kiitos vastauksesta... pitää miettiä, joskus tulevaisuudessa... kun on pisempi aika vapaata töistä niin samalla poistaisi tuon egr hässäkän vaikka eliminoitukin jo.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 15:59
Kirjoittaja hoopee
Missäs oikeen oot töissä? Ite käyn arkisin vähän vajaa 8 tuntia päivässä työpaikalla ja sen jälkeen lähden kotiin

Kyllä siinä ehtii iltaisin ja viikonloppuisin perheellinenkin autoa remppaamaan.
Mystiset sähköviat ei varmasti korjaannu ennen kuin signaalit pääsee kulkeen normaalisti sinne minne pitääkin. Ne johtosarjan piilossa olevat osat ne vasta kauheita onkin. Ei muuta ku rohkeesti töihin! MARSMARS!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 16:33
Kirjoittaja NiceMan
Tiedän... mutta mutta kun olisi niin simpeliä...
Pitää katsoa tuossa josain vaiheessa, hankin parit osat valmiiksi etc. ja tarkoitus tehdä isompi siivoominen samalla =) Imusarja pesuun, egr pois tilaa viemästä, samalla tarkoitus uusia loput ilmastoinin kaapeleista jos lopettaisi voiden 03 / 07 vikakoodien antamisen.
Kukakohan tekisi uudet pakosarja mallia 3-1 =) No nekin sitten joskus... peltihommien jälkeen

Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 18:00
Kirjoittaja tokor
Simppeliä ois jos ei ois noita sähköön liittyviä vikoja kokoaikaa...mie katsoin kahdesti ku piti hinurilla kuskata ku syytä ei näkyny ja jätti tien päälle, sitte alettiin tonkiin ja kas kummaa..perheellinen pisti auton seisoon ja töitten ohella meni about kaks päivää (Hoopeen avustuksella) ku laski tunnit yhteen, nyt ehkä päivä ku tietää mitä tehdä! Se ei ole paha homma ku vaan aloitaa, suurin työ kohta metsästää sopivat numero- tai värikoodatut johdot tilalle (saattoi yks satsi jäädä

) Työ kannatti ja sähköongelmat loppui ku seinään!
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 06 Elo 2008 23:01
Kirjoittaja NiceMan
Kun 7 aikaa on kotona ja aamulla menee 8-10 aikaan töihin niin ei sitä illalla paljon jaksa tehdä...
Mutta pitää tässä johonkin väliin varata pari päivää vapaata kun joutuu tunkkaa autoa ylös että pääsee alle kun ei ole nosturia saatika hallia...
Onkohan noihin liittimiin saatavilla uusia sisuskaluja meinaan niitäkoskettimia? Ei tarvitsisi vanhojen kanssa peuhata...
Hommaan kuitenkin uudet anturit niin onpahan ne uudet samalla kun alkaa sähköjä laittelee, pitää ostaa töistä erivärisiä kaapeleita iso nippu.
Sitten pari kysymystä vielä, mikä logiikka on noiden sähköflektien toiminnassa tai siis miten ne pitäisi toimia A/C On/off asennossa?
Muistelen että molemmat flektit käynisty puoliteholle ja tarvittaessa ne molemmat huuti täysiä kun ilmastointi tarvitsi... Räpläsin johtoja joten nyt ne tekee se että kuskinpuolen käynistyy välillä tai siis kun ilmastointi tarvii off->Täysii ja oikea pysyy hiljaisena eli molemmat seis normaalisti jos ei kämpöjen takia tarvitse viilentää.
Kylmäksi menee kylmäpuiöi ja lämmöt ei nouse moottorissa joten tuo että vain toinen flekti off/full ilmastoinin tarpeen mukaan koska siinä tuntui imua riittävän kun kädellä kokeilin kennosta.
2.
Mitkä kaikki vaikuttaa moottorin idle käyntiin? välillä se huitelee 900 tuntumassa mutta joskus käy 1300:kin kun vaihteen pistää d->p tästä syystä ajattelin tuon läpän anturin olevan toiminnan rajoilla ja koodinkin sille systeemi antaa...
Imuvuotoja en ole löytänyt, tyhjänkäyntiventtiili on putsattu, liikkuu herkästi*
*Onkos joissakin opeleissa käytetty samaa lisäilmaventtiiliä kuin fordeissa? erään firman sivulla oli kuva ja kuvassa näytti ihan identtiseltä ja oli tarjoukessa 50e ja sovivuutena oli opel, niin voisi ostaa pois kun tuo tuhnu projektikin sitä tarvitsisi.
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 07 Elo 2008 06:15
Kirjoittaja tokor
Tuo ilmastoinnin toiminta käy katsoon englannin sivuilta, siellä muistaakseni kerrottu miten toimii!
Tyhjäkäynnin eläminen kuulostaa hyvälle...siitä ne isoimmat ongelmat mullakin alkoi ennenkuin heitti kokonaan toimimasta

Johtosarja johtosarja johtosarja jne. Tosiaan ensimmäinen vika oli kans tyhjäkäynti, sitten sammuilu ja viimeisenä ei enää käyntiin...muutaman päivän sisään!
Liittimistä en osaa sanoa saako, uskoisin että saa jos on mallit mukana mut elä mene ainakaan katkoon karvoja ennenkuin uus sarja on työn alla pöydällä...kuskaa koko nippu mukana! Toki vanhoillakin pärjää ku putsaa kunnolla (uusi tietenki parempi)
Johdoista sen verran että 45-50 karvaa (eli n. 100 juotosta) menee yhteensä moottorin ja laatikon sarjoissa jotka siinä samalla lähtee irti joista n. puolet on erivärikoodeilla ja suosittelen hommaan piuhat sen mukaan että saat jokapaikkaan tarvittaessa eri väri-/numerokoodit ja tietenki kaikki paperille ylös ja erittäin suuri apu on myös sähkökuvista joista saa vielä tukea tekemiseen
Re: Scorpio Cosworth -95 vikakoodi
Lähetetty: 21 Elo 2008 09:24
Kirjoittaja hoopee
cossuclubilla ois yks -95 auton moottorin johtosarja myynnissä. Siitä ostaa hyvän aihion (ja liittimet) ja tekee johtosarjan valmiiksi ja ei muuta ku vaihtaa sitten paikoilleen. Ja mitä ite on tullu rapisteltua noita johtoja niin samalla kannattaa katella myös muut johtosarjat kuntoon

Ahdastahan siellä pannuhuoneessa on askarrella...no tilaahan saa tiputtamalla koneen ja laatikon kokonaan pois
